Windows 7 RTM läckt på nätet

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Windows 7 RTM läckt på nätet

Trots att Microsoft ännu inte offentliggjort den skarpa versionen av Windows 7 sprids operativsystemet på nätet.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

Nog för att den plötsliga ökningen av revisionsnummret (och att den 13 juli var det planerade datumet) gör det sannolikt, men än vet man väl inte om detta verkligen är rtm-versionen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Får väl leta reda på denna och testa.
Tror ni att det skulle gå lika bra att köra Windows 7 som XP på en dator med följande:
Intel P4 2.0ghz
512mb ram
Nvidia Ti200
2x80gb hårddisk

Eller funkar XP Professonal bättre?

O2+ODAC - Denon AH-D2000
NAD D 1050 - S.A.T Amplifix - Had Oy högtalare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköööping
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Tror ni att det skulle gå lika bra att köra Windows 7 som XP på en dator med följande:
Intel P4 2.0ghz
512mb ram
Nvidia Ti200
2x80gb hårddisk

XP kommer flyta bättre.

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Feb 2009

En fråga, finns de nån komplett lista på vad skillnaden är mellan RC Build 7100 och RTM 7600? buggar etc.

Eller om de nån som vet nåt alls så får dom gärna posta, är lite nyfiken om de är värt å ominstallera till det när de kommer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Tror faktiskt jag ska köpa detta OSet efter SP1 har kommit

Kör Vista x86 SP2 så länge, har inga som helst problem med det som det är nu

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007

Frågan är när den börjar starta om (om det finns i RTM också som extra säkerhet), är det tidigare än RC står jag över.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

Botnät *host* botnät ?

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Frågan är när den börjar starta om (om det finns i RTM också som extra säkerhet), är det tidigare än RC står jag över.

Förmodligen är det precis som vista (man måste aktivera inom en månad, men kan starta om den räknaren tre gånger).

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Fick detta från MS:

Citat:

Hej,

Just nu pågår vår partnerkonferens i New Orleans för fullt!

Ville skicka ett tips till dig om att nyheten kring att Windows 7 RTM kommer i slutet av juli går ut nu. På The Windows Blog kommer de inom kort att lägga upp mer information och i samlingspressmeddelandet från Worldwide Partner Conference (WPC) hittar du lite information om detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2006

Är det bara jag som tycker det är konstig svenska och inte riktigt förstår vad det står?

Corsair Carbide 500R - Core i7 3770K @4,7 GHz - Phanteks PH-TC14PE Blue - Asus P8Z77-V PRO - 2x8GB Corsair Vengeance LP Blue - 2xHD7970 @Crossfire - Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
169.254.0.0/16
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
XP kommer flyta bättre.

Tvivlar på det. Win7 RC1 flyter på bättre än xp för mig.

Dock så tror jag att du har för lite ram

Mitt system
Pentium M 1,6ghz (130nm) vet ej vad modellen heter
mobility radeon 9600
2gb ram ddr1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Är det bara jag som tycker det är konstig svenska och inte riktigt förstår vad det står?

nej, det tycker jag inte... vad syftar du på?

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
nej, det tycker jag inte... vad syftar du på?

"Ville skicka ett tips till dig om att nyheten kring att Windows 7 RTM kommer i slutet av juli går ut nu."

Vad är det som går ut nu? Nyheten?

Corsair Carbide 500R - Core i7 3770K @4,7 GHz - Phanteks PH-TC14PE Blue - Asus P8Z77-V PRO - 2x8GB Corsair Vengeance LP Blue - 2xHD7970 @Crossfire - Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

med "går ut nu" menar han att nyheten kommer ut... typ. Det är inget grammatiskt fel där inte

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
XP kommer flyta bättre.

Kk. Antog nästan det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gazkam
Tvivlar på det. Win7 RC1 flyter på bättre än xp för mig.

Dock så tror jag att du har för lite ram

Mitt system
Pentium M 1,6ghz (130nm) vet ej vad modellen heter
mobility radeon 9600
2gb ram ddr1

Kan mycket väl vara så. 512mb ram är inte mycket. Datorn är ca 7 år gammal så uppgradering står inte på tal. Nya ram-minnen lär väl kosta nästan lika mkt som mina!

Någon som har hittat detta någonstans får jättegärna PM:a mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Fick detta från MS:
Hej,

Just nu pågår vår partnerkonferens i New Orleans för fullt!

Ville skicka ett tips till dig om att nyheten kring att Windows 7 RTM kommer i slutet av juli går ut nu. På The Windows Blog kommer de inom kort att lägga upp mer information och i samlingspressmeddelandet från Worldwide Partner Conference (WPC) hittar du lite information om detta.

Så dom menar att Windows 7 SKA komma ut i slutet av Juli?

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Citat:

Så dom menar att Windows 7 SKA komma ut i slutet av Juli?

Iaf RTM.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Iaf RTM.

Har inte så bra koll på detta. Vad betyder RTM?
Och vad heter den slutgiltiga utgåvan?

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Intel P4 2.0ghz
512mb ram
Nvidia Ti200
2x80gb hårddisk

Jag testar just nu W7 RC7100, på en Compaq evo n800c. Det är en P4M 2.2 och har 768MB ram. W 7 startar på ca: 40 sekunder, vilket faktiskt är lite snabbare än XP på den datorn. Sedan så upplever jag att dom program vi testat startar snabbare. Den tuggar faktiskt mindre minne än XP (i alla fall på denna datorn). Den hittade drivrutiner till allt utom 3Com:s wlan kort (ett gammalt PCMCIA), men efter lite trixande så hoppade även det igång. Så mitt svar på din fråga är att det funkar minst lika bra som med XP. Men som alltid, lite mer ram skadar inte.

EDIT: Grafiken på den är: ATI Mobility Radeon 7500/32

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Vad betyder RTM?
Och vad heter den slutgiltiga utgåvan?

Det står i nyheten. RTM står för "Release To Manufacturing" och är alltså den slutgiltiga versionen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det står i nyheten. RTM står för "Release To Manufacturing" och är alltså den slutgiltiga versionen.

Så det kommer inte komma nya version så man måste hålla på och byta?
Hade tänkt att köra en full backup på allt på datorn. Avinstallera windows, partionera hårddisken så man får 60gb till spel, OS osv och sen installera windows 7 och sen dra tillbaka alla filer igen. Men detta kommer ju ta mer än en dag att göra så...

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Citat:

Så det kommer inte komma nya version så man måste hålla på och byta?
Hade tänkt att köra en full backup på allt på datorn. Avinstallera windows, partionera hårddisken så man får 60gb till spel, OS osv och sen installera windows 7 och sen dra tillbaka alla filer igen. Men detta kommer ju ta mer än en dag att göra så...

Ingen ide att göra, du har ju ingen nyckel. Och en nyckel får du tag i tidigast i höst.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Here & There
Registrerad
Okt 2008

Detta är mest troligt inte RTM utan bara ännu en RTM kandidat liknande alla 7300 builds vi såg förra veckan. Får nog vänta tills imorgon iallafall då det kommer nämnas i Jobs keynote uppe i New Orleans.

Hade hoppats ladda ner från MSDN idag, men no such luck. MS har sagt att vi alla (partners - och jag räknar med MSDN/Technet kunder) kommer få tillgång till software och nycklar innan utgången av July iallalfall.

What I'm watching thru myTV
[Annons bortredigerad av moderator]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Tror faktiskt jag ska köpa

Vadå? Vad ska man annars göra om man inte köper det?

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2001

Hur många trojaner får man på köpet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jan 2008

När slutar beta versionen att fungera?

kom upp en ruta på min dator där det stod att det var 0h kvar på min beta version =/ så jag ställde tillbaka året till 2008 igen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Here & There
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
När slutar beta versionen att fungera?

"The software will stop running on August 1, 2009. You may not receive any other notice. You may not be able to access data used with the software when it stops running."

RC fungerar dock fram tills June 1, 2010. Men eftersom RTM kommer innan slutet av Juli ser jag ingen anledning att uppgradera till RC nu (med mindre du inte har tillgång till RTM vill säga).

What I'm watching thru myTV
[Annons bortredigerad av moderator]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006

Är det verkligen en nyhet? Blir folk fortfarande chockade över vad man kan åstadkomma i denna IT-kultur. Det var ju med andra ord förväntat.

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Nyheten är väl snarare att det kan vara någon tillverkare/anställd som läckt en kopia i förtid.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2003

Inklusive Trojan denna gången också?

Arbetsdator Antec Three Hundred | Core i7-860@stock | 16GB DDR3@1333 | Samsung 830 256GB SSD + 4TB HDD | GTX 460@900/1800/4200
HTPC/Speldator Lian Li PC-A05FNB | Core i5-3570K@4200 | 16GB DDR3@1600 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + 4TB HDD | GTX 660@1098/1098/6008 | Xbox One Wireless Controller
Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8