Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Okt 2003

dynamisk höjd iframe

Jag vill iframea en sida som ändrar höjd och vill att iframen ska följa med.
Hur gör jag detta?
Jag har testat nått javascript som jag inte fick att fungera.
Sidorna ligger dessutom på 2 olika domäner.

Tacksam för hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004

Går bara att göra med JavaScript. Kör du strict eller quirks mode? Testa nåt sånt här:

// lägg in i DOM ready om du kör något ramverk, annars: //window.onload = function(){ var resizeIframe = function(){ var iframe = document.getElementById('minIframe'); var iframeWindow = iframe.contentWindow; if(iframeWindow.innerHeight) var iframeHeight = iframeWindow.innerHeight; else // Internet Explorer // body.clientHeight funkar bara för strict/standard compliance mode var iframeHeight = iframeWindow.document.body.clientHeight; iframe.style.height = iframeHeight; setTimeout(resizeIframe, 500); // 0,5 sekunders iteration }; // };

(otestad kod ur huvudet och lite googlande...)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2002

Iframe har varit deprecated i massor av år vilket innebär att den inte ska användas överhuvudtaget utan bara fins med för att ge stöd åt last gamla sidor. Tro mig, den orsakar mer problem än det är värt.
Googla runt så hittar du säkert en annan lösning som fyller dina krav. Det enda iframe är bra på är crossdomain access vilket bryter mot w3 standarden och därmed motarbetas av samtliga webläsare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Okt 2003

Tack för era svar
Jag får det att fungera så länge de ligger på samma domän men hur gör jag eftersom de ligger på olika?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Tack för era svar
Jag får det att fungera så länge de ligger på samma domän men hur gör jag eftersom de ligger på olika?

Hur gör du då? Kod? Länk?