Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Exets pappa gick bort i fredags. Vi hade varit tillsammans i 13 år (men separerade för 3 år sen) och har 2 barn ihop.
Barnen är just nu hos mig och det är så sjukt jobbigt att se dom ledsna och gråta emellanåt.
Jag har varit med om död förut. men dom är bara 10 och 6 så det är första gången det drabbar dom "på riktigt". Och det ska tilläggas att båda barnen är väldigt mormor/morfar/farmor kära.

När dottern som är 10 ligger i sängen innan sovdags och gråter så förstörs mitt hjärta. Jag vill gråta tillsammans med henne, då jag tycker så oerhört synd om henne, men tänker samtidigt att någon i det här måste vara stark.
Vad är egentligen rätt? Jag vet inte vad jag ska göra. Jag försöker bara krama om dom och prata med dom.

Fy fan vad jobbigt det är när barn blir drabbade.
Längtar verkligen tills det har gått en tid och vi kan börja sakna och minnas istället för att sörja.

Om du viser känslor åt dom är inte det negativt, gråt med dom om du känner för det. Och gör som du redan skrivit prata med dom, låt dom förstå att vill dom prata eller kramas är du där - alltid. Livet är tyvärr hårdt, men ändå så fantastiskt fint. Vill dom prata om döden/livet så gör det, men inte fokusera för mycket på döden, va ärlig, men inte brutal.

Är svårt att veta hur du är som person, så ett riktigt bra svar blir omöjligt.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Om du viser känslor åt dom är inte det negativt, gråt med dom om du känner för det. Och gör som du redan skrivit prata med dom, låt dom förstå att vill dom prata eller kramas är du där - alltid. Livet är tyvärr hårdt, men ändå så fantastiskt fint. Vill dom prata om döden/livet så gör det, men inte fokusera för mycket på döden, va ärlig, men inte brutal.

Är svårt att veta hur du är som person, så ett riktigt bra svar blir omöjligt.

Jag pratar och kramas med dom hela tiden. Men dom smiter ändå undan och är ledsna för sig själva. Kanske behöver dom det, men jag kan inte i mitt pappahjärta sitta i rummet bredvid och veta att dom är ledsna.
Jag tror jag gör rätt, men jag är ingen expert.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Skrivet av Jerban:

Men dom smiter ändå undan och är ledsna för sig själva.

Låter ju bara väldigt naturligt, så gör man ju hela livet i sin hantering av sorg, oavsett ålder.

Du låter som en väldigt bra och sympatisk farsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Story raderad på användares begäran. // MOD

Story raderad på användares begäran. // MOD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Story raderad på användares begäran. // MOD

Läst detta tidigare och det du kan trösta dig med är att du bearbetar allting i alla fall genom att skriva ned och gå till KBT. Tycker det är starkt gjort med tanke på alla de hemska omständigheter du varit med om. Kämpa vidare är det enda jag kan säga.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Låter ju bara väldigt naturligt, så gör man ju hela livet i sin hantering av sorg, oavsett ålder.

Du låter som en väldigt bra och sympatisk farsa.

Tack. Uppskattar verkligen dom orden!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Det har varit en grymt tung höst, ett par av mina syskon med respektive mfl är osams sedan i somras och det har bara eskalerat. Sedan inom loppet av ett par dagar så fick syrran läggas in på en akut operation, dagen innan dog hennes svärfar, morsan fick en stroke och hamnade på sjukhus ett par dagar senare, min sambo blev uppsagd och hennes arbetsplats lägger ner. Dock är alla fysiskt återställda eller återhämtar sig. Men det är inte kul alltså, redan nu börjar konflikter påverka hur födelsedagar/högtider ser ut med sina grupperingar. Så jag skiter i allt och firar jul med min lilla familj, sambo, 1åriga son och katt för oss själva i år.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Det har varit en grymt tung höst, ett par av mina syskon med respektive mfl är osams sedan i somras och det har bara eskalerat. Sedan inom loppet av ett par dagar så fick syrran läggas in på en akut operation, dagen innan dog hennes svärfar, morsan fick en stroke och hamnade på sjukhus ett par dagar senare, min sambo blev uppsagd och hennes arbetsplats lägger ner. Dock är alla fysiskt återställda eller återhämtar sig. Men det är inte kul alltså, redan nu börjar konflikter påverka hur födelsedagar/högtider ser ut med sina grupperingar. Så jag skiter i allt och firar jul med min lilla familj, sambo, 1åriga son och katt för oss själva i år.

Ledsen att höra det. Jag hoppas att ni kan fira jul och ha det lite gött trots allt det.

Permalänk
Medlem

Fan, 2020 slår till igen. Sean Connery har dött, han blev 90 år.

Bästa Bondskådisen i mina ögon, och generellt charmig.

Rip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Story raderad på användares begäran. // MOD

Du är verkligen en stark individ. Kan även jag rekommendera dig att prova en KBT-behandling. Det gav mig mycket efter jag förlorade min bror och blev utarbetad under samma tid.

Jag har kvar allt material från min behandling (drog ner alla dokument och övningar och ljudfiler) för att jag skulle dela vidare till de som behöver det. Om du vill kan jag ordna det till dig så får du mer information om hur det går till?

Ta hand om dig!

Permalänk
Avstängd

Kanske är dags att börja städa lite, hmm.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Kanske är dags att börja städa lite, hmm.

https://i.imgur.com/LCwbpjc.jpg

Snickers, helnöt och apelsinkrokant... mina absoluta favoriter.
Du är en man med mycket god smak

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kern:

Snickers, helnöt och apelsinkrokant... mina absoluta favoriter.
Du är en man med mycket god smak

hehe, den andra är schweizernöt.

Har nu köpt på mig 36 st coca cola zero 2 liter, kommer nog köpa 36 st till.

Japp vi båda har god smak för sötsaker.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Wooooooooo!

Fick nyss ett (inte behövt, men bra att ha) ok från frugan att köpa ny cpu/moderkort/ram/nätagg!
bara att sitta och invänta 3950 och black friday nu
Blir en fin uppgradering att gå från:
4C/8T 16GB RAM
till
16C/32T 64GB RAM

Me so happy!

Ett år senare:
Blev inget sist! Men nu med 5950x!!! Ohhh så sugen! Men finns inget i lager? Och DDR5 blev spikat iår, kanske vänta lite till? Nästa år?
Det jag har duger ju ännu? Tänk om jag ångrar mig?
Varför inte spara 3000 och köpa en 5900x? Men kanske rabatt under black friday?
Eller vänta ett år för DDR5?
Gwaaaaaaaah! Måste inte uppgradera, men vill, och kan. Men kan lika gärna vänta?
Nytt grafikkort? Men då kan ju cpu bli flaskhals? Köpa 100% nytt? Ahrrrrg kan inte bestämma mig >_<

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Lego Master
Skrivet av john_doe:

Det har varit en grymt tung höst, ett par av mina syskon med respektive mfl är osams sedan i somras och det har bara eskalerat. Sedan inom loppet av ett par dagar så fick syrran läggas in på en akut operation, dagen innan dog hennes svärfar, morsan fick en stroke och hamnade på sjukhus ett par dagar senare, min sambo blev uppsagd och hennes arbetsplats lägger ner. Dock är alla fysiskt återställda eller återhämtar sig. Men det är inte kul alltså, redan nu börjar konflikter påverka hur födelsedagar/högtider ser ut med sina grupperingar. Så jag skiter i allt och firar jul med min lilla familj, sambo, 1åriga son och katt för oss själva i år.

Om det är till nån tröst så har vi också tagit beslutet (av flera skäl) att bara fira jul inom hushållet i år.
1. Corona.
2. Min familj är i stora drag Corona-vägrande, Trump-hyllande, SD-röstande, "ej av skidåkande nation"-hatare utan vettig argumentationsförmåga och jag orkar bara inte med dom just nu.

Bättre att inte träffas än att envisas med "traditioner" som ändå gör folk upprörda när man måste umgås med folk man inte vill.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Så jävla sugen på att bygga en helt ny dator med full custom loop men är för "lat" så känner inte att orken finns där för allt pillande.
Sen att min kundkorg är på 23k utan grafikkort ger mig ångest av bara tanken på att klicka "slutför köp"

Och att hitta ett chassi där jag kan gömma minst 2st 3.5" utan att de påverkar placering för radiatorer eller påverkar luftflödet gör mig galen.
Alternativt att jag ställer undan nuvarande dator som nas men då måste jag väl sätta upp den som en FTP eller nått och det har jag absolut ingen ork för

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Så jävla sugen på att bygga en helt ny dator med full custom loop men är för "lat" så känner inte att orken finns där för allt pillande.
Sen att min kundkorg är på 23k utan grafikkort ger mig ångest av bara tanken på att klicka "slutför köp"

Och att hitta ett chassi där jag kan gömma minst 2st 3.5" utan att de påverkar placering för radiatorer eller påverkar luftflödet gör mig galen

Say no more!
Detta kör jag och det ekar när man pratar i chassit
https://www.inet.se/produkt/6903646/cooler-master-cosmos-c700...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Say no more!
Detta kör jag och det ekar när man pratar i chassit
https://www.inet.se/produkt/6903646/cooler-master-cosmos-c700...

Sitter och kollar på Lian li med distroblock just nu. Har även kollat på det där men "handtagen" eller vad man ska kalla dem vill jag inte ha..

https://www.inet.se/produkt/6903778/lian-li-o11-dynamic-xl-ro...
https://www.inet.se/produkt/5323121/ek-quantum-reflection-pc-...

Sen är jag lite besviken över manualerna ifrån de flesta tillverkarna.
Fractal designs manual till R6 är underbar där dem visar alla olika möjligheter till hur man kan sätta radiatornerna.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Sitter och kollar på Lian li med distroblock just nu. Har även kollat på det där men "handtagen" eller vad man ska kalla dem vill jag inte ha..

https://www.inet.se/produkt/6903778/lian-li-o11-dynamic-xl-ro...
https://www.inet.se/produkt/5323121/ek-quantum-reflection-pc-...

Sen är jag lite besviken över manualerna ifrån de flesta tillverkarna.
Fractal designs manual till R6 är underbar där dem visar alla olika möjligheter till hur man kan sätta radiatornerna.

Oja, manualer till chassin är inte att hurra över... De där chassina ser ok ut, men alla har vi våra olika preferenser. Jag har för mig att man kan plocka bort de övre "handtagen" om du vill kan jag kolla det när jag kommer hem. Annars är det jäkligt bra att använda när man bär det. Det är borstad aluminium med härdat glas, så det väger en del.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Oja, manualer till chassin är inte att hurra över... De där chassina ser ok ut, men alla har vi våra olika preferenser. Jag har för mig att man kan plocka bort de övre "handtagen" om du vill kan jag kolla det när jag kommer hem. Annars är det jäkligt bra att använda när man bär det. Det är borstad aluminium med härdat glas, så det väger en del.

Nej det är nog lugnt, Känns som att jag redan siktat in mig på Lian li chassit

Det är bara det här med att man ska klicka på "köp"..

Vill ju egentligen sätta upp nuvarande burk som en server. Går ju på full custom loop för att få ner ljudnivån på burken och då vill jag ju bli av med de mekaniska diskarna samtidigt.
Men tiden det kommer att ta mig att sätta upp allting ger min nästan mardrömmar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Så jävla sugen på att bygga en helt ny dator med full custom loop men är för "lat" så känner inte att orken finns där för allt pillande.
Sen att min kundkorg är på 23k utan grafikkort ger mig ångest av bara tanken på att klicka "slutför köp"

Och att hitta ett chassi där jag kan gömma minst 2st 3.5" utan att de påverkar placering för radiatorer eller påverkar luftflödet gör mig galen.
Alternativt att jag ställer undan nuvarande dator som nas men då måste jag väl sätta upp den som en FTP eller nått och det har jag absolut ingen ork för

tycker man det blir för dyrt behöver man ju inte köpa så jag ser inte riktigt problemet sitter fortfarande med gtx 970 och 8gb ram så.... börjar bli dags för en uppgradering där men väntar nog ett tag till. prioriterar andra saker istället

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

tycker man det blir för dyrt behöver man ju inte köpa så jag ser inte riktigt problemet sitter fortfarande med gtx 970 och 8gb ram så.... börjar bli dags för en uppgradering där men väntar nog ett tag till. prioriterar andra saker istället

Problemet är att jag vill ha grejerna. Dyrt är det väl kanske men det är inte riktigt problemet, Det kostar vad det kostar, jag är inte den som klagar på kostnaden på t.ex ett grafikkort, Vill jag ha det och har råd så köper jag, Jag vet att tillverkning, R&D och allt kostar pengar.

Jag är jävligt bra på att spendera pengar men det är när det kommer till större summor som det tar emot

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Aldrig mer en ASUS produkt!

Min tur att dra strået till stacken, det hela började i November förra året (2019) då jag köpte mig en ny arbetsstation efter att ha rockat systemutveckling på en gammal Intel prollo.

Köpte mig en AMD Ryzen Threadripper 3960X och gjorde beslutet att köra den på ett ASUS PRIME TRX40-PRO moderkort, jag trodde jag hade läst mig på, och kommit till slutsatsen att det inte skilljer så mycket mellan de billigaste och dyraste TRX40-moderkortet.

Jag har vid varje BIOS/UEFI-uppdatering testat att installera dessa, men vid varje uppdatering så blir systemet på ett ellet annat ätt oanvändbart.

* USB ports not working in BIOS/UEFI
* PWM messing up, so fans spin at 100%
* Memory timings not working or requiering serveral reboots to work
* Memory DOCP not working
* CPU frequency stuck at 2.15GHz, 1.15Gz and event 800Mhz

Är den lista jag lyckats plocka ur efter 5-6 uppdateringar (minns inte exakt hur många som kommit).

ASUS support har varit otroligt otrevliga att handskas med, svar på mina frågor har kommit dagar och ibland veckor efter att jag frågat. Jag har svarat på följdfrågor ifrån ASUS direkt utan att få svar tillbaka.

Jag lever på min dator, då min dator är min arbetsplats och då mitt leverbröd, visst får jag skylla mig själv att jag inte gjorde noggrannare resarch som förmodligen hade visat hur pass dåliga ASUS blivit med åren.

Jag minns den tiden då ASUS (i alla fall för mig) stod för kvalitet, men det har nu för mig rubbats helt och hållet.

Våga vägra ASUS (@Asus.David), för mig blir det aldrig mer en produkt ifrån ASUS.

Permalänk
Medlem

Börjat tröttna på alla realeaser. Inte ens en dator mus kan man få på release dag

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem

Dagens ilandsproblem men Spotify har den sämsta appen som någonsin skapats. Hur kan ett såpass stort företag ha en mobilapp som är så fruktansvärt dålig? Säger att jag inte har internetåtkomst samtidigt som jag sitter och läser på swec. Jaha, provar att ominstallera appen, men då går det inte att logga in,då säger appen att jag har fel epost/lösenord trots att samma uppgifter går att logga in med på webben.

Får då ett mail med en login länk, men då har länken gått ut 2 sekunder efter att den skickats.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rawrgasm:

Dagens ilandsproblem men Spotify har den sämsta appen som någonsin skapats. Hur kan ett såpass stort företag ha en mobilapp som är så fruktansvärt dålig? Säger att jag inte har internetåtkomst samtidigt som jag sitter och läser på swec. Jaha, provar att ominstallera appen, men då går det inte att logga in,då säger appen att jag har fel epost/lösenord trots att samma uppgifter går att logga in med på webben.

Får då ett mail med en login länk, men då har länken gått ut 2 sekunder efter att den skickats.

Konstigt, aldrig haft några problem. Android eller iOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Dagens ilandsproblem men Spotify har den sämsta appen som någonsin skapats. Hur kan ett såpass stort företag ha en mobilapp som är så fruktansvärt dålig? Säger att jag inte har internetåtkomst samtidigt som jag sitter och läser på swec. Jaha, provar att ominstallera appen, men då går det inte att logga in,då säger appen att jag har fel epost/lösenord trots att samma uppgifter går att logga in med på webben.

Får då ett mail med en login länk, men då har länken gått ut 2 sekunder efter att den skickats.

jag verkar ha samma bekymmer fast på datorn just nu

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Dagens ilandsproblem men Spotify har den sämsta appen som någonsin skapats. Hur kan ett såpass stort företag ha en mobilapp som är så fruktansvärt dålig? Säger att jag inte har internetåtkomst samtidigt som jag sitter och läser på swec. Jaha, provar att ominstallera appen, men då går det inte att logga in,då säger appen att jag har fel epost/lösenord trots att samma uppgifter går att logga in med på webben.

Får då ett mail med en login länk, men då har länken gått ut 2 sekunder efter att den skickats.

Jag har samma problem. Funkar bra när jag har tillgång till wifi, men annars så har jag inte internet enligt Spotify :/

Permalänk
Medlem

Blev precis singel efter 4 år. Mindre kul.