Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceder_78:

Känns som mitt liv är tragiskt. Tråkigt jobb, singel, allmänt kass som pappa till mina kids och tjock och otränad.. 😭

Liv är ofta tragiska, tyvärr. Vissa saker kan man göra något åt för att fixa, andra omständigheter kanske inte kan ändras. Det som inte kan ändras kan man träna sig att leva med.

En grej som är ganska lätt att fixa och som ger många förbättringseffekter på många plan är ju just det där med träning...

Var själv tjock och otränad fram tills för ett par månader sedan, då jag gick tillbaks till gymmet igen när koronarestriktionerna till slut lyftes (månne de aldrig komma tillbaks igen fy fan...) Så nu är jag tjock och sisådär halvtränad! lol Kör 10 min lätt uppvärmning på crosstrainer, cirka 45 minuter styrketräning och sedan ett 30 minuterspass på crosstrainer igen (fettförbränning) + 5 min nedvarvning på slutet cirka 1,5-2 ggr/vecka i snitt, och det tar inte så himla lång tid innan det ger kännbar effekt. Har jävligt mycket bättre flås nu även fast jag fortfarande väger för mycket, och känner mig inte så jäkla klen heller längre även om man inte är någon stålman direkt.

Brukade även förut gå rätt långa promenader, ibland uppåt 9km eller mer och vissa av mina rutter är väldigt backiga, men det ger inte så mycket för kondisen som crosstrainern gör. Så när en uppförsbacke faktiskt inte känns alls i benen (såvida den inte är väldigt lång) och knappt heller ökar på pulsen så känner man sig lättare även fast man kanske inte ändrat så mycket i vikt, och att röra sig rent allmänt känns heller inte så jobbigt för den delen. Bära en matkasse hem från snabbköpet är inte heller tungt, osv.

Det är ju välkänt att fysträning frigör endorfiner och annat i hjärnan som ger psykiskt välbefinnande, vilket kan göra den grå vardagen lättare att leva med i tillägg till att man känner sig mer tillfröjds med sig själv och sin kropp.

Och det där med att du inte är en bra pappa, är det något du bara räds själv inombords, eller kan du peka på konkreta ting där du faktiskt fallerar? Tänk på att du har bara chansen att vara pappa åt dina barn en gång i livet. Kasta inte bort den, snart har ungarna dina växt upp och flyttat ut, det går så jäkla fort. Så rannsaka dig själv vid tillfälle, vad skulle du kunna göra bättre? Att vara en bra pappa behöver inte vara så komplicerat, att vara ett uppmuntrande stöd för dina barn är väl en central hörnpelare så att säga. Ge beröm, inte bara kritik. Det är viktigare att veta vad man gör bra än vad man gör fel till exempel. Och mycket kramar, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Jag jobbar med personuppgifter, även för de med skyddad identitet, på landsting och kan iaf säga att på min arbetsplats så tar vi just sekretessen på oerhört stort allvar och har inte upplevt "du vet hur det är" osv. Tack och lov.

Jag har också varit i situationen att hantera uppgifter om personer med skyddad identitet fast inte på landstinget.

Den relaterade historien är förresten nästan 40 år tillbaka i tiden. Personen jag anmälde hade en personlig vendetta med mig i ett par års tid innan andra i bekantskapskretsen sa ifrån. Han övergick nämligen till att prata skit om mig istället för att berätta om andras sjukdomar (han hade ju inte heller tillgång till den informationen längre). Det mest förvånande är att jag fortfarande blir bjuden på fest trots att folk är medvetna om riskerna .

stavfel...
Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Du får så klart tycka vad du vill, finns flera tjänster som man inte ska berätta att man jobbar med (typ om man jobbar för Säkerhetspolisen)

Citat från en av deras annonser som finns ute:
"Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med informationen är att det finns tjänster vid Säkerhetspolisen som omfattas av sekretess."

Visst är det så, det har jag inte sagt att det inte finns sådana tjänster. Jag skulle gjort som dig också, men det lät ändå lite udda att du skulle omfattas av att inte få berätta var du jobbar. Jag är mycket väl medveten att det finns tjänster där man inte bör berätta vad man jobbar med. Du och Serafim accade dock på detta lite mer än vad jag hade anat och menat.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Har aldrig jobbat i försäkringsbranschen så där vet jag inte hur omfattande tystnadsplikt man kan ha men det finns massor av jobb där man har mer eller mindre omfattande tystnadsplikt. Inget ovanligt. Jag har haft flera tjänster där jag skrivit under om olika grad av tystnadsplikt och sammantaget brukade det betyda att man höll käften om i stort sett allt. Och fortsätter att göra det.

Man får ibland svara undvikande och ibland t.o.m. ljuga för att slippa svara på frågor som kan äventyra tystnadsplikten.

Jag var på fest en gång och på festen fanns en man som pratade om olika kändisars medicinska och psykologiska åkommor. Jag avfärdade honom som en vanlig pladderputte tills han mycket exakt beskrev sjukdomsbilden hos en kändis som jag kände personligen. Då jag frågade honom hur han visste så mycket om folks sjukdomar svarade han att han var registrator på landstinget. Så jag påpekade att han väl hade tystnadsplikt och att han dessutom troligen tittat i register han egentligen inte var behörig att kolla i. Han flinade och svarade: "Visst är det så men du vet väl hur det är, eller?"
Jag, i min tur, svarade att jag visste precis hur det är och att jag skulle anmäla honom.

Det blev ett väldigt bråk där jag var allas måltavla. "Så farligt är det väl inte!" "Anmäla, varför det? Det är ju bara på skoj!" o.s.v.

Jag anmälde honom, han förlorade jobbet och fick dessutom rejäla böter. Hade han publicerat det han använde för att bli huvudperson på fester och middagar, skulle han fått fängelse.

Han som anordnade festen hörde av sig med orden: "Jag borde vara jävligt arg på dig men skönt att någon till slut satte stopp för honom."

Tystnadsplikt är viktigt och jag kan inte förlika mig med att personer som har tystnadsplikt åsidosätter den och därmed utsätter folk för generande eller ibland t.o.m. farliga situationer. Jag har alltid anmält övertramp.

Absolut jag är mycket väl medveten att det finns tjänster som omfattas av sekretess, men det var ändå inte vad jag sa. Ni övertolkar lite vad jag skrev. Det är trots allt ganska få platser där man verkligen inte får berätta var man jobbar. Jag menade inte vad man jobbar med. Det finns massor med ställen som omfattas av sekretess i olika former och det ska man givetvis ta på största allvar, du gjorde helt rätt att anmäla personen som tog lättvindigt på sekretessen och tittade på saker som inte ingår i personens yrkesutövning. Men med det sagt, jobbar du på t.ex. på landstinget så omfattas du nästan alltid av tystnadsplikt men du får ändå berätta var du jobbar. Men jag skulle inte heller berätta var jag jobbar på ett forum, men det beror inte på att jag inte får utan att jag inte vill. Säkerligen gäller det även Daast.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Jag jobbar med personuppgifter, även för de med skyddad identitet, på landsting och kan iaf säga att på min arbetsplats så tar vi just sekretessen på oerhört stort allvar och har inte upplevt "du vet hur det är" osv. Tack och lov.

Bra det, precis så det ska vara. När man jobbar med känsliga uppgifter ska man inte läcka sådant, likaså ska man inte titta på uppgifter som inte rör den arbetsuppgift man har.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Visst är det så, det har jag inte sagt att det inte finns sådana tjänster. Jag skulle gjort som dig också, men det lät ändå lite udda att du skulle omfattas av att inte få berätta var du jobbar. Jag är mycket väl medveten att det finns tjänster där man inte bör berätta vad man jobbar med. Du och Serafim accade dock på detta lite mer än vad jag hade anat och menat.

Beror lite på hur du skrev det kanske. Och sen vad du skriver i ditt svar till personen under mitt inlägg. Jag skrev att jag inte kan/får lämna ut det. Fast du insisterar på att det är av en annan anledning.

Men jag tänker inte bråka om det här. Jag vet vad som stämmer och lämnar den här diskussionen bakom mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Beror lite på hur du skrev det kanske. Och sen vad du skriver i ditt svar till personen under mitt inlägg. Jag skrev att jag inte kan/får lämna ut det. Fast du insisterar på att det är av en annan anledning.

Men jag tänker inte bråka om det här. Jag vet vad som stämmer och lämnar den här diskussionen bakom mig.

Bråkar absolut inte, du tar min första kommentar lite hårt bara. Men skit samma, vi hoppar vidare..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av serafim:

Var för länge sedan vice ordf i en brf och vi hade stora problem med stölder. Samma sak där, inga brytmärken någonstans. Stärkte skyddet med säkerhetsdörrar, sektionerade källare och vind, inget hjälpte. Satte oss och vaktade nattetid och voilà! En av de som bodde i föreningen kunde tas på bar gärning! Blev åtalad, fick stora böter, tvingades flytta. Inga fler stölder.

Enligt polisen kunde vi redan av avsaknaden av brytmärken direkt ha misstänkt någon med tillgång till nycklar.

Fattar inte varför de inte bara kör med ett tag system plus kamera så det syns vilka som rör sig där nere. Och böter om man lämnar dörren öppen mer än 5 minuter. Det skulle i alla fall göra så att tjuvarna måste maskera sig och bryta upp dörren. Vilket ökar chansen till att de blir upptäckta.

Vi har haft massa stölder i vår källare där jag bor. Ända de gör är att erbjuda "bättre" hänglås gratis
Som om det är hänglåsens kvalitet som avgör om tjuven gör inbrott eller ej. Kommer de väl in i källaren tar de sig in i de olika förrådsrummen oavsett om det är ett 1000kr lås eller ett för 39kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Bara att inse att i förråd går det inte ha saker man på något vis kan ha ont av att förlora. Förrådet går inte se som extra värdeförvaring, allt i förrådet är bara betraktas som att det står utanför ytterdörren.

Fördel om det går att se utifrån att det inte finns något av värde inuti utan att bryta upp först. Vissa förrådsinnehavare barrikaderar upp med masonit och kartong för att det inte ska gå att se vad som förvaras där inne, när vi bodde i hyresrätt var det de förråden som var uppbrutna.

Allt bara för att folk inte kan skilja på sitt och andras.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fattar inte varför de inte bara kör med ett tag system plus kamera så det syns vilka som rör sig där nere.

Förbjudet. Använda tags så är olaglig personövervakning, typ. Du får inte registrera hur människor rör sig i ett bostadshus, det är intrång i privatlivet. Tydligen, enligt min värd. Och tillstånd för kameraövervakning i gemensamutrymmen är tydligen kört att få av typ samma anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Förbjudet. Använda tags så är olaglig personövervakning, typ. Du får inte registrera hur människor rör sig i ett bostadshus, det är intrång i privatlivet. Tydligen, enligt min värd. Och tillstånd för kameraövervakning i gemensamutrymmen är tydligen kört att få av typ samma anledning.

Varför har då typ alla nya bostäder tags?
Kameraövervakning kan jag förstå, där lär ju alla godkänna det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Förbjudet. Använda tags så är olaglig personövervakning, typ. Du får inte registrera hur människor rör sig i ett bostadshus, det är intrång i privatlivet. Tydligen, enligt min värd. Och tillstånd för kameraövervakning i gemensamutrymmen är tydligen kört att få av typ samma anledning.

Finns säkert goda skäl för det men det är ju skit när det skulle lösa problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zippeer:

Varför har då typ alla nya bostäder tags?

Taggar får bara fungera som nycklar, de får inte registrera vem som använder dem när eller var.

Ville själv att min värd skulle använda bomtaggarna för att kunna sätta dit folk som missbrukar dem för att kunna tjuvparkera inne på området fast man inte får det, men si det gick inte för sig, för det har datainspektionen satt stopp för.

Du får väl kontakta ditt politiska favoritparti och be dem köra det här som en käpphäst inför valet... Kanske funkar.

Nu är det bättre med de förbannade tjuvparkerarna inne på mitt bostadsområde så hjälper inte mig så mycket - men problemet kanske återkommer när alla renoveringar är klara och folk kan flytta in igen...

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Taggar får bara fungera som nycklar, de får inte registrera vem som använder dem när eller var.

Ville själv att min värd skulle använda bomtaggarna för att kunna sätta dit folk som missbrukar dem för att kunna tjuvparkera inne på området fast man inte får det, men si det gick inte för sig, för det har datainspektionen satt stopp för.

Du får väl kontakta ditt politiska favoritparti och be dem köra det här som en käpphäst inför valet... Kanske funkar.

Nu är det bättre med de förbannade tjuvparkerarna inne på mitt bostadsområde så hjälper inte mig så mycket - men problemet kanske återkommer när alla renoveringar är klara och folk kan flytta in igen...

Någon får helt enkelt råka spilla 2 komponents lim i mekanismen till bommarna så att de inte kan få sina bilar ut ur området när de svinat sig.

Sen tycker jag de bör ändra så att parkeringsböter är 15% av din genomsnittliga lön och inte fasta summor som nu. För en som tjänar 50 000kr i månaden så är inte en bot på 300kr för att sno min plats särskilt avskräckande.

Men problemen vi har haft har i alla fall slutat sedan en av grannarnas EPA pojke flyttade till sin pappa. Så jag behöver förhoppningsvis inte vara orolig för mitt förråd i fortsättningen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tror jag är sjuk men får så konstiga symtom nuförtiden. Får aldrig feber eller andra vanliga symtom, känner mig bara väldigt konstig i huvudet. Känner mig lika väck i skallen som om jag hade en rejäl influensa med hög feber men inga andra symtom förutom väck i pallet. Kan knappt navigera forumet då det bara snurrar haha. Har haft ett par ggr förut genom åren. Kanske immunförsvaret som är knas eller nått
Blir det inte bättre till måndag får man väl ringa till vården.

Inget BF2042, känns som man har 1000ms lagg i huvet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tror jag är sjuk men får så konstiga symtom nuförtiden. Får aldrig feber eller andra vanliga symtom, känner mig bara väldigt konstig i huvudet. Känner mig lika väck i skallen som om jag hade en rejäl influensa med hög feber men inga andra symtom förutom väck i pallet. Kan knappt navigera forumet då det bara snurrar haha. Har haft ett par ggr förut genom åren. Kanske immunförsvaret som är knas eller nått
Blir det inte bättre till måndag får man väl ringa till vården.

Inget BF2042, känns som man har 1000ms lagg i huvet..

Om någon undrar så är jag nästan ok nu. Det var verkligen psykiskt påfrestande vad det nu var.

Permalänk

helt galet med allt som hänt på senaste. komponenter går inte att få tag i alls, inga halvledare, priser på betong och virke är skyhöga, likaså elpriset. allvarligt. och lägenhet då? ja en sån är jag på jakt efter. men nej, de har ju senaste året gått upp med 80% på 2 år där jag bor. vafan! 1.7 mil i snitt för en etta... HUR kan folk gå med på att betala 8000kr i månaden för en etta på 20-30 kvadrat? HELT SJUKT, det är alltså inte heller någon metropol vi pratar om här heller... jag hade flyttat härifrån om jag hade haft möjligheten. iofs är det ju 8 ÅRS väntetid på hyresrätterna, ja så länge kan man ju inte heller vänta. vart är vi på väg? helt sjukt tycker jag.

höll nästan på att glömma beinsinpriserna.. man blir helt enkelt tvingad till att bo centralt också, som är ÄNNU dyrare. SUCK

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Min kompis har blivit en scalper.

Han är totalt ointresserad av datorer, men vill tjäna pengar naturligtvis.
Han lyckades köpa ett 3060 och ett 3060 Ti förra veckan från NetOnNet resp Inet.

Nu har han lagt ut dem på diverse säljsidor för 3000 - 4000kr över inköpspris.

Hoppas han aldrig får sålt dem, men det är väl bara en tidsfråga.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Blir så trött. Beställde på söndag en armbandsklocka som skulle bli en julklapp till min mamma. Trodde inte det skulle bli några problem eftersom jag beställde från en stor kedja med många butiker i landet (Finland). Klockan skickades från en butik på måndag och ikväll kunde jag hämta ut paketet från postombudet. En helt vanlig tidigare oöppnad igentejpad brungrå pafflåda med adressuppgifter på. Inne i lådan fanns en svart låda som uppenbarligen tillhörde själva klockan. När jag öppnade den så hittade jag ingen klocka någonstans och platsen för klockan var tom. Alla butiker som hade klockan hade 1 klocka i lager var enligt nätet. Nu har butiken som skickade den tomma lådan till mig inte längre klockan i lager. Frågan är om den finns kvar i butiken, utställd? Har skickat ett mail till butikskedjans kundbetjäning på förmodligen väldigt dålig finska.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fick svar från butiksinnehavaren som skrev att klockan fortfarande ligger kvar i en annan låda i butiken och att man tydligen skickat fel låda och man genast skulle skicka klockan. Tydligen gjorde jag mig förstådd i mitt mail ändå trots att jag alltid varit dålig på finska och är hur ringrostig som helst när det gäller det språket.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

helt galet med allt som hänt på senaste. komponenter går inte att få tag i alls, inga halvledare, priser på betong och virke är skyhöga, likaså elpriset. allvarligt. och lägenhet då? ja en sån är jag på jakt efter. men nej, de har ju senaste året gått upp med 80% på 2 år där jag bor. vafan! 1.7 mil i snitt för en etta... HUR kan folk gå med på att betala 8000kr i månaden för en etta på 20-30 kvadrat? HELT SJUKT, det är alltså inte heller någon metropol vi pratar om här heller... jag hade flyttat härifrån om jag hade haft möjligheten. iofs är det ju 8 ÅRS väntetid på hyresrätterna, ja så länge kan man ju inte heller vänta. vart är vi på väg? helt sjukt tycker jag.

höll nästan på att glömma beinsinpriserna.. man blir helt enkelt tvingad till att bo centralt också, som är ÄNNU dyrare. SUCK

8000 per månad, räcker det ? När räntorna börjar närma sig 5% igen och amortering+el+försäkring+parkeringsplats ska räknas in.
Jag tror det kommer en krash så småningom, hur stor den blir vet jag inte. Kanske blir liten men dock en korrigering på nåt sätt.
Sjukt är det i alla fall, systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

helt galet med allt som hänt på senaste. komponenter går inte att få tag i alls, inga halvledare, priser på betong och virke är skyhöga, likaså elpriset. allvarligt. och lägenhet då? ja en sån är jag på jakt efter. men nej, de har ju senaste året gått upp med 80% på 2 år där jag bor. vafan! 1.7 mil i snitt för en etta... HUR kan folk gå med på att betala 8000kr i månaden för en etta på 20-30 kvadrat? HELT SJUKT, det är alltså inte heller någon metropol vi pratar om här heller... jag hade flyttat härifrån om jag hade haft möjligheten. iofs är det ju 8 ÅRS väntetid på hyresrätterna, ja så länge kan man ju inte heller vänta. vart är vi på väg? helt sjukt tycker jag.

höll nästan på att glömma beinsinpriserna.. man blir helt enkelt tvingad till att bo centralt också, som är ÄNNU dyrare. SUCK

Bara glad att jag och sambon hittade en lägenhet på 77kvm för under 6 000kr i månaden. Med nyrenoverat badrum, tvätt- och diskmaskin brukar det kunna bli ganska dyrt, även om vi då bor i en "stad" med ca 15 000 invånare. Finns väl en anledning till att många söker sig Norröver.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

livet suger skit utan jobb eller att man är ful och så har man en sjukdom man fick när man var 30 som man aldrig blir av med.. bra nitlott man drog i livet.. vad är vitsen bry sig ens..... sen corona till råga på allt... orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

livet suger skit utan jobb eller att man är ful och så har man en sjukdom man fick när man var 30 som man aldrig blir av med.. bra nitlott man drog i livet.. vad är vitsen bry sig ens..... sen corona till råga på allt... orka

Förståeligt att det känns så. Har en hjärtsjukdom som får hjärtat att stanna plötsligt som i vanlig tur inte är alltför ovanlig men har råkat få dubbla genetiska mutationer för den, så råkar vara med i den enda dokumenterade familjen med det felet, så oroar mig dagligen ifall jag ska vakna upp eller inte... jag är bara 28. Och arbetslös var jag tills ganska nyss, var ute efter vad som helst så fick jag mig ett vikariat som eventuellt fortsätter även efter det. Min poäng är att det ändå kan lösa sig, oavsett hur mörkt det ser ut.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Skrivet av Muddyvaines:

Bara glad att jag och sambon hittade en lägenhet på 77kvm för under 6 000kr i månaden. Med nyrenoverat badrum, tvätt- och diskmaskin brukar det kunna bli ganska dyrt, även om vi då bor i en "stad" med ca 15 000 invånare. Finns väl en anledning till att många söker sig Norröver.

Norrut är det verkligen inte alls ett dugg billigt om man inte bor ute på vischan då. Kolla på Umeå Luleå Skellefteå, i Umeå går en villa på 5+ millar minst

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Norrut är det verkligen inte alls ett dugg billigt om man inte bor ute på vischan då. Kolla på Umeå Luleå Skellefteå, i Umeå går en villa på 5+ millar minst

Nä, men måste man inte bo i Umeå, Skellefteå eller Luleå så är det ett alternativ. Är inte på vischan för att det inte är i någon av de större städerna.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Blir galen, måste vabba så jäkla mycket... Och jag vet att arbetsgivaren inte får säga nått om det men oavsett, känns varje gång som jag sviker mitt jobb, som jag trivs med och får en bra lön ifrån. Så nu är man hemma med 2 kids och en fru som pluggar för andra gången denna vecka och typ halva november..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Blir galen, måste vabba så jäkla mycket... Och jag vet att arbetsgivaren inte får säga nått om det men oavsett, känns varje gång som jag sviker mitt jobb, som jag trivs med och får en bra lön ifrån. Så nu är man hemma med 2 kids och en fru som pluggar för andra gången denna vecka och typ halva november..

Välkommen till livet med småbarn!
Känns som deras immunförsvar har sänkts av sista tiden med handsprit etc och den totala nedstängningen av förskola här i Norge.
Själv hade dottern 5 dagar i hela oktober i förskolan, så det kände jag samma sak som dig

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

En granne tycker det är kul att skotta vallar framför våra bilar, shots fired Kom inte till min dörr sen bara.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Bildexpert

Någon pyroman har härjat i området de sista veckorna och eldade upp min Volvo natten till torsdagen. Det var en S80 (-00, tillverkad 1999) som jag ärvde av farfar när han gick bort förra året. Lågmilad, oerhört välskött och rekondad senast 2015. Lacken glänste in i det sista och det var knappt ens en repa så långt ögat kunde nå. Ekonomiskt sett var det skit samma, den var nog inte värd mer än 15-20,000 kr. Men jag har aldrig varit så fäst vid en kärra som den och det var så speciellt att både ha starka barndomsminnen samtidigt som den tjänade mig bra ända fram till Dreamhack förra veckan.

Är väl egentligen rätt passiv och likgiltig rent emotionellt (känner mig varken arg eller frustrerad rent ordagrant) men det känns så fruktansvärt meningslöst när några enstaka sabbar för så många andra helt utan anledning. Jag förstår mig inte på folk.

Före branden.

Och efter. Brottet rubriceras som mordbrand eftersom den stod nära ett av bostadshusen. Lägger dem i en spoiler då det är väldigt deppiga bilder...

Dold text