Permalänk
Medlem

Oj då, hur har jag missat detta... Som den gammal ID-Junkie'n jag är!
Spelet deras spel troget sen första wolfenstein i dos!

Du som snackade om FPS spelen saknar handling... Du har inte spelt mycket fps va?
Ett urval av nyare spel med bra handling om du har missat och kanske vill prova, Bioshock, Fallout 3 och stalker.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Kollade nyss lite på FZ men det finns tydligen inget release datum på detta spel ännu vilket är lite surt...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

hmm Hittade en ganska intressant sida om datumet:

http://www.vgreleases.com/pc/ReleaseDate-56743.aspx

Vad tror ni om detta? Rätt diskussionsväckande.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
haha man ska aldrig säga aldrig, men jag tror den är svårslagen :=)

Är den? Jag är också iD-fan men jag tror att Unreal 3 motorn har fler.

Det är förvisso enbart en gissning men marknadsandelarna för Q3-motorn var ju grymma strax efter den kom.

Idag finns det ju dussintals 3D-motorer, där jag trots allt tror att Unreal 3 har flest i absoluta antal, och pga marknadens tillväxt i sig har gett den en mindre andel än vad Q3 hade.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
hmm Hittade en ganska intressant sida om datumet:

http://www.vgreleases.com/pc/ReleaseDate-56743.aspx

Vad tror ni om detta? Rätt diskussionsväckande.

Hmmm...rätt intressant men frågan är hur de beräknar detta? Är det bara ren spekulation eller har jag missat något?

Permalänk

Om någon har missat det så belönas John Carmack med Lifetime Achievement Award vid Game Developers Choice Awards-händelsen den 11 mars. Han förtjänar det verkligen.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=36747

Permalänk
Medlem

Att göra bra spel är väl inte ID's starka sida, de bör snarare betraktas som demon för deras grafik motor...

Permalänk
Medlem

Klart ID för suveräna spel. Synd dom inte gör fler bara

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

id software har ju gjort några av de mest legendariska titlarna - Wolfenstein 3D, Doom, Quake mfl.

Synd bara att de inte fått fram något särskilt på senare år.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Mer bilder, ser fram emot att dra igång detta på PCn framöver.

Talkabouts: Rage

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande det är en del av Doom3's gummi/plast-texturer på människor/monster.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheRavensNest:

Här är lite bilder på spelet. Notera dock att dessa bilder är 2 år gamla men är alla in-game bilder.
Bilder - Gamereactor Sverige

INTE INGAME, det är klipp från trailer.

Fanns idioter som trodde Halo2 bilderna var ingame men fan vad det skilde sig när spelet kom ut, inte ens trailer filmerna var så bra men fjanten var övertygad att det var ingame...

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Skrivet av Assjack:

INTE INGAME, det är klipp från trailer.

Fanns idioter som trodde Halo2 bilderna var ingame men fan vad det skilde sig när spelet kom ut, inte ens trailer filmerna var så bra men fjanten var övertygad att det var ingame...

Om du hade tagit dig tid att kolla upp de id tech 5 demonstrationerna som funnits ute ett bra tag så ser du att allt är i real-time, sedan så är det inte typiska tech-demos där de visar motorns kapabilitet, utan snarare spelet i sig.

Sedan så är de nyaste bilderna från Xbox 360 versionen utav spelet ivlket man förtstås inte får glömma.
Intressant läsning här: Yet another Rage preview, more minds blown, RAGE PS3 Previews | GamesRadar

Permalänk
Medlem

fan 2011 såg fram emot det här spelet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

fan 2011 såg fram emot det här spelet

Japp, 2011 verkar det bli: Rage Video Game, More Than Run And Gun Interview HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Permalänk

Tänkte att det kanske kunde vara värt att posta quakecon 2007 presentationen av id tech 5 där allt ifrån motorns tools till editorer visas. OBS! allt är real-time och uppdateras simultant på alla de fyra plattformarna: NeutralX2 Blog Archive id Tech 5 Presentation

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Tycker fortfarande det är en del av Doom3's gummi/plast-texturer på människor/monster.

Ja, jag tycker ID har väldigt svårt att komma bort från sina animerade barbaradockor, det är synd för det verkar vara en riktigt trevlig motor för övrigt.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Ja, jag tycker ID har väldigt svårt att komma bort från sina animerade barbaradockor, det är synd för det verkar vara en riktigt trevlig motor för övrigt.

Jag tycker att det är det som är det sköna med id Software. Att de skapar realistiska motorer men med ett overkligt utseende. Spel skall vara overkliga. Precis som t.ex Doom 3, kantigare huvuden får man leta efter men så skönt utseende.
Komer ihåg när man såg trailern på Doom 3. Höll på att ramla av stolen
Går id Software över till komplett fotorealism så är det inte id Software längre...

Men men, det är väl en smaksak.

Permalänk
Skrivet av Twiggeh:

Ja, jag tycker ID har väldigt svårt att komma bort från sina animerade barbaradockor, det är synd för det verkar vara en riktigt trevlig motor för övrigt.

Jag tycker precis tvärtom, jag tycker id software är otroligtduktiga på att ge liv åt karaktärer med detaljerade rörelsescheman. Men för övrigt håller jag med om att motorn är riktigt trevlig:)

Hittade en intressant video på youtube där karaktärsanimationer demonstreras lite kort. Jag tycker animationerna är ortroligt välgjorda, de känns väldigt genuina. YouTube - Rage Animation

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Jag tycker precis tvärtom, jag tycker id software är otroligtduktiga på att ge liv åt karaktärer med detaljerade rörelsescheman. Men för övrigt håller jag med om att motorn är riktigt trevlig:)

Hittade en intressant video på youtube där karaktärsanimationer demonstreras lite kort. Jag tycker animationerna är ortroligt välgjorda, de känns väldigt genuina. YouTube - Rage Animation

Absolut, animationerna är oftast riktigt bra - det är inte det jag menar.
Det jag stör mig på är att dom ser ut att vara gjorda i gummi eller plast, dom måste fixa så texturerna inte glänser så mycket imho.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Zenimax - beteshästarna(bethsda) oblivionmotorn = Ragelivion, stackars ID Software, skulle aldrig fått blitt uppköpta av zenimax, beklagar sorgen!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Zenimax - beteshästarna(bethsda) oblivionmotorn = Ragelivion, stackars ID Software, skulle aldrig fått blitt uppköpta av zenimax, beklagar sorgen!!!!!!!!!!!!!

Förstår inte riktigt hur du menar? Vare sig id software eller Rage använder sig utav obliviionmotorn. De använder sig utav id tech 5 om du inte visste det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Förstår inte riktigt hur du menar? Vare sig id software eller Rage använder sig utav obliviionmotorn. De använder sig utav id tech 5 om du inte visste det.

Jo jag vet, det va mest ett skämt, tycker bara synd om ID som ingår i samma stall som beteshästarna, som aldrig lyckas göra ett buggfritt spel.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Jo jag vet, det va mest ett skämt, tycker bara synd om ID som ingår i samma stall som beteshästarna, som aldrig lyckas göra ett buggfritt spel.

Heh I see, men det bör inte påverka id software något. De har ju enligt kontraktet fria tyglar att fortsätta som degjort tidigare. Vilket innebär utan press från utgivaren. Och sen när har id's spel varit buggiga? Även om bethesda må ha haft problem med detta så tror jag inte att de "smittar" av sig på id, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Heh I see, men det bör inte påverka id software något. De har ju enligt kontraktet fria tyglar att fortsätta som degjort tidigare. Vilket innebär utan press från utgivaren. Och sen när har id's spel varit buggiga? Även om bethesda må ha haft problem med detta så tror jag inte att de "smittar" av sig på id, lol.

Menade inte ID utom bethesdas buggspel som: morrowind , oblivion å fallout 3, har dom alla tre. ID har gjort många bra spel va ja tycker.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Menade inte ID utom bethesdas buggspel som: morrowind , oblivion å fallout 3, har dom alla tre. ID har gjort många bra spel va ja tycker.

Oh now I see, fått solsting så jag missuppfattade ditt förra inlägg Så är det ibland när man sitter för länge i solen lol.

Permalänk
Medlem

Släpper dom det till Linux också som de sagt att de skulle göra, köper jag det direkt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Här är några videos på RAGE från E3 mässan som slutade för några dagar sen, de visar upp XBOX360 versionen av spelet.

IGN Video: Rage Xbox 360 Video - E3 2010: IGN Live Demo

YouTube - Rage E3 2010 Best of Stage Demo Part 1 Xbox 360 PS3 www.xboxfront.de

YouTube - Rage E3 2010 Best of Stage Demo Part 2 Xbox 360 PS3 www.xboxfront.de

YouTube - R.A.G.E. Demo - IGN Live E3 2010

Hittade dock en annan intressant sak, ett demo där "id tech 6" "demonstreras" av Jon Olick. John Carmack satte ihop ett litet demo som visade på Siggraph 2008. YouTube - Sparse Voxel Octree (SVO) Demo by Jon Olick

Permalänk
Medlem

Några nya wallpaper slash screens från Rage dök upp på
Voodoo Extreme - News, Screenshots, Videos, Reviews and More!

De finns att hämta i superhög upplösning (25,600x16,000) här
RAGE “Wall”papers now available