Hjälp med Nvidia drivrutiner

Permalänk
Medlem

Hjälp med Nvidia drivrutiner

Hej

Jag har tänkt att installera Nvidia drivrutiner till min Aspire 8930G. Jag har laddat ner version 186.03 från nvidias hemsida, vilket är den senaste. Men jag har stött på ett problem. Jag vet inte ifall jag behöver bry mig om de "original" drivrutiner som följde med då jag köpte datorn, eller ifall jag helt enkelt kan installera de nya drivrutinerna till den plats som anges då jag försöker installera.

Någon som har mer kunskap än mig och som kan hjälpa mig?

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kollat att de drivisar är de till ditt mobila graffekort? Vad heter din krets förresten?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jepp, jag har kollat så att det är rätt drivisar. Jag har ett 9700M GT.

Permalänk
Medlem

Får man välja vart de installeras? Har aldrig hänt mig iaf. Det är inte stället där den brukar packa upp temporära filer innan installationen (något i stil med "C:/NVIDIA/186.03")?

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Hedersmedlem

Vill inte drivrutinerna installera sig? Vissa bärbara datorer kräver drivrutiner som är specialanpassade från tillverkaren av datorn. Är det så får man snällt vänta på att Acer i detta fallet ska behaga släppa de nya drivrutinerna.
Så svaret är att ibland behövs inte orginaldrivrutinerna, men ibland är de de enda som funkar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara temporära filer utan dit drivrutinerna installeras.
C:\NVIDIA\DisplayDriver\186.03\International

Men det som gör mig fundersam är att jag inte har C:\NVIDIA sedan tidigare. Ifall jag installerar där så kanske det blir problem med drivrutinerna som följde med, eller det kanske inte spelar någon roll?

Någon som installerat nya drivisar på bärbar som har erfarenhet av liknanade, eller kanske rentav samma modell som mig?

Permalänk
Medlem

Filerna packas upp dit under installationen och finns även kvar där efter om du skulle behöva installera om dem.
Så det är helt normalt.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

De gamla drivisarna finns i C:\Acer\Preload\Autorun\DRV\nVidia VGA Chip NB 9PGSHMM 9PGSHM

men är lite osäker iall man skall installera där

Permalänk
Medlem

okej, så jag kan alltså installera drivrutinerna utan att tänka på vilken plats jag skall välja?

Permalänk
Medlem

Ingen fara, låt drivrutinerna packa upp sig i c:/nvidia/(version)
Nästa gång du uppdaterar så skapar den en ny mapp igen så det är fullt normalt.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

vill tacka er för den hjälp jag fått, har installerat de nya drivisarna och det verkar fungera som det ska.