NVIDIA GeForce GT 130M - 1 GB är det nått att ha ?

Permalänk

NVIDIA GeForce GT 130M - 1 GB är det nått att ha ?

Hej ! tänker köpa en ny bärbar dator.

Jag ska kunna spela spel på den så grafikkortet är viktigt, och såg en dator med "NVIDIA GeForce GT 130M - 1 GB" Min fråga är nu,.. är det nått att ha ?
Klarar jag mig på det ? eller borde jag satsa på ett lite bättre ?

Vilket isf ? .. Ge lite tips och råd tack !

Tack på förhand

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

www.alienware.com go nuts vettja.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

www.notebookcheck.net

Titta in den sidan, där ser du ungefär vad olika datorer, grafikkort presterar, kanske blir lite lättare val då.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem

Är spelprestandan av vikt räcker inte GT 130M hela vägen riktigt, speciellt inte om det är GDDR2 vilket det troligen är med tanke på minnesmängden. 9700M GTS eller HD4670 är mer eller mindre minimum tycker jag.

Det beror iofs vad du tänkte spela på den och hurpass du kan vika upp plånboken.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Är spelprestandan av vikt räcker inte GT 130M hela vägen riktigt, speciellt inte om det är GDDR2 vilket det troligen är med tanke på minnesmängden. 9700M GTS eller HD4670 är mer eller mindre minimum tycker jag.

Det beror iofs vad du tänkte spela på den och hurpass du kan vika upp plånboken.

vad är GDDR2 för nått då? ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
vad är GDDR2 för nått då? ..

En gammal minnestyp.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
En gammal minnestyp.

okej och deet nya är Gddr3 ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

Gogo gtx 280m sli

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
okej och deet nya är Gddr3 ?

GDDR5

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

För det mesta behöver du slanta upp rätt bra om du skall ha en spel-laptop.
Det är inte särskilt ofta de kör på en mellanklassprocessor men ett grafikkort i det lite högre segmentet, utan de fläskar på rejält överlag med bra processor, skärm, grafikkort....the works.
Det blir svårt att hitta något kapabelt under 10000kr misstänker jag och skall du ha bra prestanda så närmar sig prislappen snarare 20000kr.

En spel-laptop är för det mesta extremt oprisvärd jämfört med en stationär burk.

Visa signatur

~Pelle~