Splintercell frågor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Splintercell frågor.

Hej Såg på xbox live video om det senaste splintercell och det såg trevligt ut. (är helt ny med serien)

Har några frågor.
Är det något man bara kan sätta sig o spela eller bör man ha kört alla från start?

Är den anpassad bäst till konsoll eller pc?

Är alla spel i serien bra/roliga bör de spelas i rätt ordning?

Kan någon ge lista på dem i rätt ordning? Och vilka är de bästa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Re: Splintercell frågor.

.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Tycker att spelet är anpassad till konsoll fast jag bara kört det på PC.

Men spelen har varit i princip lika sen från början, dock lite svårare på senare spelen.
Det spelar nog ingen större roll vilken ordning man kör dom i, nästan som med Need for Speed serien, inte mycket nytt bara nyare namn (dock andra banor)

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Okej får leta upp något demo o se vad ja tycker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2009

SplinterCell e jävligt nice tycker jag.

Om jag var du skulle jag köra alla i ordning från början. Lite story i det.
Men dom går o spela fristående oxå.

Men om du lirar första o andra kommer du tycka grafiken e katastrof för dom e rätt gamla.

Kommer inte ihåg ordningen, nån får rätta mig:

Splinter Cell
Pandorra Tomorrow
Chaos theory
Doubble agent
O snart kommer 5an tror jag.

Själv tycker jag 2 and o 3an e bäst.

EDIT: Jag spelade på PC o funkar skitbra.

| MSI Z97 Gaming 5 | Intel i7 4790K | 16gig RAM | ASUS GTX970 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003

När man väl börjat är det svårt att sluta

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Testat ettan nu. Riktigt nöjd grafiken duger och är helt ok. Dock har jag fastnat på ett ställe:P

Ska hitta en "black box" har precis kommit ur de brinnande huset och är i en lägenhet där man inte kommer ut pga ett kodlås.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2004

Mja, beror på hur hårt man vill följa handlingen. Har själv kört alla på konsol och tycker helt klart att dom första spelen var bäst. Sen hur dom är på PC vete tusan, men dom fungerar riktigt bra på konsol. Klarat alla spelen på alla svårighetsgrader, riktigt bra spel tycker jag.

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / Asus P8Z77-I Deluxe / 80GB SSD / Bitfenix Prodigy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2007

de är nog roligare på konsoll men oxå lite svårare eftersom man måste vara lätt på handen med analogjojjen, blir lite mer nerver i det då. Däremot blir det lite för svårkontrollerat då när man sjabblar o måste skjuta folk

jag tycker de två första spelen var roligare då de var mkt svårare, blir lite klassiskt dataspelsfrustrerande ibland i ettan med klassiskt designade och kluriga banor och inte bara fördummat och lätt som man bara kör igenom. Fyran är tyvärr mkt sämre än de andra tre.

överhuvudtaget är stealth en riktigt mysig spelform oxå, man kan stanna upp o klura lite på miljöerna osv

SC är ett av få spel som jag uppskattar helt o fullt i vuxen ålder.

PS!
Är det nån som vet om det går att få tag på gamla xboxversionen av Double Agent förresten som ju skall vara lite av en dold skatt. Mkt bättre än den andra versionen sägs det o mer som de gamla spelen? tänkte om ni sett dem i nån bargain bin på ÖB eller nåt sånt, skall kolla i sthlm på beg affärer nu på semesten oxå

gigabyte P-35-DS3, Q6600@2.88, 4 gig OCZ SLI-ready 6400, leadtek 8800GT ZL, WD 500 gb, samsung N203, SB Audigy 2 value, Altec Lansing 221, antec sonata III, 18 cm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Testat ettan nu. Riktigt nöjd grafiken duger och är helt ok. Dock har jag fastnat på ett ställe:P

Ska hitta en "black box" har precis kommit ur de brinnande huset och är i en lägenhet där man inte kommer ut pga ett kodlås.

Den är bakom målningen precis till vänster om dörren till rummet med kodlåset.

Brutalt roligt spel.

And another thing... Y/N?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002

Första var klart bäst! Fast då hade man inte sett något liknande spel heller så! Grymma spel helt klart!

bör liras på konsoll!

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Första var klart bäst! Fast då hade man inte sett något liknande spel heller så! Grymma spel helt klart!

bör liras på konsoll!

mjo. Metal Gear Solid fanns innan. Var rätt liknande.
Men tycker Splinter Cell var bättre.

Jag tror jag hade mest nöje med 2an.

| MSI Z97 Gaming 5 | Intel i7 4790K | 16gig RAM | ASUS GTX970 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Okej tack för alla svar. Blir att få tag i det formatat jag hittar det i. Ex Chaos theory
kan jag ju tanka hem för bara 1200 ms point till xboxen