Permalänk

Flugor

Kommer en lite otippad tråd.
Men vad är det med flugorna nu? De är snabbare än någonsin tycker det är skitsvårt att slå ihjäl dem, tidigare var de ju bara stora och slö och satte sig inte ens på mig när jag ligger och kollar film men nu sätter sig dom på mig och sticker direkt

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Flugornas aktivitet beror på vädret, precis innan regnväder så kan de bli som galna. Just nu är vi inne i en riktig regnperiod som i vissa delar av landet hade en kortvarig uppehåll, och då är det inte konstigt att flugorna nu är överaktiva.

Annars när man slår ihjäl flugorna så får man inte alla. De snabbaste kan klara sig undan medans de slöa blir ihjälslagna, vad detta i framtiden leder till är inte svårt att lista ut.
Nu ger sig dock flugor på andra varelser än oss människor, där det kanske är slöseri på energi att vara för aktiv? Så det ovanför behöver ej stämma. Om man ser på flugor som finns på boskap, så är de otroligt tröga och orädda. Och om man viftar bort dem så är samma fluga tillbaka på samma kossa inom 2 sekunder.

En annan förklaring kan såklart vara att du har blivit långsammare.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Använd bägge händerna och slå ihop dem 5-10cm ovanför flugan, de lyfter alltid rakt upp när de sitter still. Funkar 9/10, happy hunting.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

jag brukar smyga mig sakta ner, men dessa går inte. tur att dom stack

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Använd bägge händerna och slå ihop dem 5-10cm ovanför flugan, de lyfter alltid rakt upp när de sitter still. Funkar 9/10, happy hunting.

Tänk på att tvätta händerna efter!
Flugor kan vara riktiga smittospridare, precis innan så kan den flugan du smäller smaskat i sig lite hundprutt

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Använd bägge händerna och slå ihop dem 5-10cm ovanför flugan, de lyfter alltid rakt upp när de sitter still. Funkar 9/10, happy hunting.

De lyfter faktiskt i allmänhet snett bakåt. Så ska du slå mot en fluga på ett bord med handen eller en tidning, måtta slaget så att du har mer hand/tidning bakom än framför den. Fungerar 9,9/10

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Skaffa myggracket. Lätt att träffa och inget kladd på händerna.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Elda upp huset. Fungerar 10/10. Testat.

Permalänk

Det finns filmer som visar hur flugor använder benen för att hoppa iväg, men jag hittar ingen.
Nå mitt tips är annars att dra ena handen snabbt 10cm ovan, fungerar nästan alltid för mig. Om man har problem så kan man gå till närmsta järnhandel och köpa en nytt ögonmått, så kommer det gå bättre.Ögonmått säljs ofta tillsammans med synvinkel i dessa butiker.

Annars vad är det som flugorna drar sig till? Värme verkar de gilla,(ser på laserskrivaren), men är det annars vår svett som de känner? Det jag syftar på är att hur mycket vi utsöndrar av det som de drar sig till, påverkar kanske deras beteende?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Drick vatten, inte öl. Funkar 10/10.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ett sätt som brukar fungera bra för att fånga flugor är att sakta föra båda händer mot flugan på så sätt att händerna är på varsin sida om flugan och på så sätt att flugan är precis mitt emellan händerna. Om man gör rätt brukar det inte vara några problem att helt enkelt sakta föra händerna närmare och i princip plocka upp flugan.

Tydligen får flugan väldigt stora problem med att avgöra vilken av de annalkande farorna från de två sidorna som är farligast, och blir smått paralyserad. Dumma vingbestar

Visa signatur