Problem med Anno 1404! Hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005

Problem med Anno 1404! Hjälp!

Köpte spelet för ett par dagar sedan och det fungerar perfekt. Förutom en störig sak. Efter att jag sparade ett spel blev min minimap "unexplored" alltså jag har fog of war över mina städer så jag inte ser någonting på kartan, vilket är extremt störigt. Någon som vet någon fix för detta?

Dator ser ni i sign, jag har provat en massa olika grafikinställningar, men tror inte att det har med det att göra.

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004

Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag själv inte haft problemet men ett bättre ställe att fråga är:

http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/frm/f/5251042375

Det verkar vara en del som har problemet. Kolla trådarna och använd sök!

Denna kan vara till hjälp?

http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251042375/m/3841...

Verkar som spelet har problem med icke engelska tecken.

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rövarsund
Registrerad
Apr 2004

Jag hade samma problem, men det löste sig konstigt nog efter jag klockat ner mitt grafikort med 5Mhz på core.

Hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2001

Detta fel uppstår ofta när man laddar ett spel i spelet så att säga. Testa att ladda det från huvudmenyn. Löste det för mig, men bara fått felet en gång hittills.

- i7 2600k @ 4.4GHz | GTX 1080 | Intel 320 120GB - Samsung EVO 850 500GB | 16GB RAM -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Detta fel uppstår ofta när man laddar ett spel i spelet så att säga. Testa att ladda det från huvudmenyn. Löste det för mig, men bara fått felet en gång hittills.

Aa, det kanske kan stämma, men om minimapen en gång har blivit cp, så är den cp fastän man startar om spelet. Grymt störigt, funderar på att sätta färgad tejp på minimapen där öarna ligger ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag själv inte haft problemet men ett bättre ställe att fråga är:

http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/frm/f/5251042375

Det verkar vara en del som har problemet. Kolla trådarna och använd sök!

Denna kan vara till hjälp?

http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251042375/m/3841...

Verkar som spelet har problem med icke engelska tecken.

Mm, fast jag vet inte riktigt vad de menar i den tråden. Min "user" har inga icke-engelska tecken och inte min windowsprofil heller om det är det han menar. Och jag fattar inte svaret han fått i den tråden heller, snackar om någon *.ini fil. :S

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Stör är en fisk, stör"igt" är alltså något som är typiskt för den fisken. Störande är en synonym för irreterande.

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Stör är en fisk, stör"igt" är alltså något som är typiskt för den fisken. Störande är en synonym för irreterande.

Tack för bumpen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag hade samma problem, men det löste sig konstigt nog efter jag klockat ner mitt grafikort med 5Mhz på core.

Får prova det när jag kommer hem, kör SLI iofs. Får prova utan SLI också, men har för mig att jag redan gjort det en gång.

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Vill inte skapa en ny tråd men behöver verkligen hjälp, jag råkade tag bort min *resource* tab som visade hur mycket träd, sten, etc jag hade som jag kunde bygga för, vet ni hur man får tillbaka den?

Workstation: iMac 27" Mid 2017 Radeon Pro 575
Laptop: MacBook Pro 15" Mid 2017 Space Grey
Phone: Apple iPhone X Plus 64GB
Camera: Fujifilm X-T2 - 56mm f1,2 - 35mm f2 - 16-55 f2,8
Audio/Video: NAD 356BEE - B&W 685 S2 - LG OLED65B6 65" - Apple TV 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Vill inte skapa en ny tråd men behöver verkligen hjälp, jag råkade tag bort min *resource* tab som visade hur mycket träd, sten, etc jag hade som jag kunde bygga för, vet ni hur man får tillbaka den?

Öppna någon warehouse och dra de resurser du vill till resurserna som du ser i upperkanten av skärmen. Du kan t.om dra skepp och lägga dom längst ner i skärmen så du får shortcuts till skeppen.

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Öppna någon warehouse och dra de resurser du vill till resurserna som du ser i upperkanten av skärmen. Du kan t.om dra skepp och lägga dom längst ner i skärmen så du får shortcuts till skeppen.

Made my day! Tackar!

Workstation: iMac 27" Mid 2017 Radeon Pro 575
Laptop: MacBook Pro 15" Mid 2017 Space Grey
Phone: Apple iPhone X Plus 64GB
Camera: Fujifilm X-T2 - 56mm f1,2 - 35mm f2 - 16-55 f2,8
Audio/Video: NAD 356BEE - B&W 685 S2 - LG OLED65B6 65" - Apple TV 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Aug 2008

Tja lånar den här tråden jag me Jag undrar hur man bygger ett warehouse på en annan ö? Så att man kan befolka den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tält
Registrerad
Jan 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxum
Tja lånar den här tråden jag me Jag undrar hur man bygger ett warehouse på en annan ö? Så att man kan befolka den.

Rätta mig om jag har fel.
Men man kan väll bara bygga på öar som ingen äger, då bygger man då med en liten hamn warehouse först. Som du gjorde på din första ö.

Fractal Design Define R5 | ASUS MAXIMUS VII RANGER Z97 ATX | Intel Core i5 4690K | EVGA GTX 970 "4gb" SC ACX 2.0 Cooling | Be Quiet! Pure Power L8 730w 80+ Bronze | ADATA 16gb (2x8) CL9 1600mhz XPG | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel 530 240gb SSD | W7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxum

Åk dit med en liten "trade båt", minns inte vad båten heter men det är den billigaste du kan bygga. Sedan behöver du 5 tools och 5 trä på båten också. Åk sedan till en ö, när du kommer i närheten av ön så kan du i den lilla rutan nere till höger där du ser vad du har på båten trycka på en knapp i överkant av denna ruta "build warehouse" eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Aug 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frejansson
Åk dit med en liten "trade båt", minns inte vad båten heter men det är den billigaste du kan bygga. Sedan behöver du 5 tools och 5 trä på båten också. Åk sedan till en ö, när du kommer i närheten av ön så kan du i den lilla rutan nere till höger där du ser vad du har på båten trycka på en knapp i överkant av denna ruta "build warehouse" eller liknande.

Tack för hjälpen nu funka det.