Kan någon scanna in ett kvitto från en datorbutik där ni köpt något?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sala
Registrerad
Jan 2004

Kan någon scanna in ett kvitto från en datorbutik där ni köpt något?

Gärna innan den 25 Juni.. Jag har nämligen tappat bort kvittot på min laptop och måste således göra ett eget eftersom den ska in på reparation, enklare om jag har en mall att gå efter och bara byta ut det du köpt till min dators namn osv..

Ju fler som scannar in desto bättre, eftersom det inte är säkert att min laptop finns på just den sidan du handlat på..

Den som ger mig ett kvitto som funkar att använda som fejk får något som tack för hjälpen.

Tacksam som FAN för hjälp.

/Fordie

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2006

Så du ska förfalska en handling och går ut på ett publikt forum för att hitta medhjälpare?

Ring dom som du köpte datorn av och hör om de kan få fram ett nytt kvitto istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Är du dum i huvet på riktigt eller ? åka dit för bedrägeri.. nejtack. Att du ens kommer på en sån tanke är lika korkat som han som hämtade ut en dator från inet utan att betala och trodde han kom undan.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Inga poliser är ju datorintresserade så varför skulle man inte fråga andra om de vill hjälpa till i ett brott? -Ironi

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Hur gammal är TS?

Ubuntu, Matlab och Latex, vad mer behövs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där min dator befinner är
Registrerad
Aug 2007

Du har inte funderat på att maila butiken och förklara läget, eller gå till dem. Ibland kan de plocka fram kvitona ur arkivet. så slipper du göra något olagligt.

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Jun 2009

Detta har hänt mig flera gånger, det värsta var då jag skulle lämna in min PS3 för lagning (YLOD) detta krävde att man hade ett kvitto. Men detta hade jag tappat bort. Gick till Game och förklarade detta, jag sa datumet och så hade jag bytt in min PS2 + några spel för att få PS3n några tusen billigare. Så efter en dag fick jag svar på att de hade hittat mitt kvitto och nu kan jag byta in den på RMA.

Så brotslighet är aldrig direkt ett bra alternativ, ta det med butiken istället.

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

TS anmäld och skriver det här bara för att TS är så pantad att han ens gör en tråd som publikt visar hur idiotiskt det är att göra en tråd om detta.

Server: HPE Gen8 / Ubuntu 17.04 Plex-server Lagrings-server
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Hur gammal är TS?

Förstånd har inget med ålder att göra.

Han vet ju inte ens vilken månad det är.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sala
Registrerad
Jan 2004

Herregud, vad lider ni av? Bedrägeri? Haha. Seriöst, varje inlägg i denna tråd är exempel på varför jag lämnade Sweclockers.

Lås tråden och ursäkta att jag frågade. Sa till killen på support att jag köpt den begagnad så jag provar skicka in den i kartong utan kvitto, fraktsedeln går ändå till tyskland så tror inte dom fattar ett svenskt kvitto ändå. Nåja.

Jag är 23, och jag vet att medelåldern på swec har sjunkit till runt 15 sen jag hängde här, jag vet.

Puss.

/Fordie

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Fjordis (TS), är du dum på riktigt?

Isåfall är det tragiskt synd om dig...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tollarp
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Herregud, vad lider ni av? Bedrägeri? Haha. Seriöst, varje inlägg i denna tråd är exempel på varför jag lämnade Sweclockers.

Lås tråden och ursäkta att jag frågade. Sa till killen på support att jag köpt den begagnad så jag provar skicka in den i kartong utan kvitto, fraktsedeln går ändå till tyskland så tror inte dom fattar ett svenskt kvitto ändå. Nåja.

Jag är 23, och jag vet att medelåldern på swec har sjunkit till runt 15 sen jag hängde här, jag vet.

Puss.

/Fordie

Låter mer som att du är 15?

Gör om och gör rätt.
Det är bedrägeri om man använder "falsk" kvitto.
Men hoppas det ska lösa sig för dig och hoppas du inte kommer göra något som kommer ge dig problem med lagen.

//skane

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Herregud, vad lider ni av? Bedrägeri?
/Fordie

Att ändra ett kvitto eller avända ett annat kvitto är inte lagligt.
Det säger sig själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Det var ingen större förlust....

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH....

Lycka till dude

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sala
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det var ingen större förlust....

Ömsesidigt. Finns ju en hel del trådar om att eliten försvann ungefär samtidigt som jag försvann. Nu finns det bara idioter kvar. Som i denna tråd, ungefär.

Ni borde förövrigt plugga lite juridik grabbar. Nu stänger jag sidan, jag får kramper i magen av skratt. Diskutera vidare om ni vill

/Fordie

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ömsesidigt. Finns ju en hel del trådar om att eliten försvann ungefär samtidigt som jag försvann. Nu finns det bara idioter kvar. Som i denna tråd, ungefär.

Ni borde förövrigt plugga lite juridik grabbar. Nu stänger jag sidan, jag får kramper i magen av skratt. Diskutera vidare om ni vill

/Fordie

Ja men nu tillhör du ju inte eliten och att fatta innebörden med att skriva egna kvitto behöver man inte läst juridik för.
Det räcker med vanligt bondförnuft.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Finns ju en hel del trådar om att eliten försvann ungefär samtidigt som jag försvann. Nu finns det bara idioter kvar. Som i denna tråd, ungefär.

Ni borde förövrigt plugga lite juridik grabbar.

/Fordie

HAHAH det där var kul! xD

Hellre chins med dips än chips med dip

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåneland
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Haha, du är inte alls 23! Du är inte ens född på 80-talet..

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

*tråd låst*

Rapportera istället för att spamma.

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||