Permalänk
Medlem

Kvällsblogg av vattenkylningsbygge

Tjena,

Hade inget att göra ikväll och kom på att jag har ju ett komplett(tror jag!!) vattenkylningskit liggandes sen ett år tillbaka! Har kört med vattenkylning förr men när jag uppgraderade datorn förra året orkade inte jag trycka in vattenkylningen...tills idag då...typ ett år senare

Det blir en snabb "kvällsblogg" det här pga jag vill ha in det så snabbt som möjligt innan ambitionsnivån sjunker och eftersom jag ska iväg imorrn...

Värt att notera är att jag är inte efter att överklocka något utan vill bara sänka ljudnivån. Datorn har också ett år på nacken men den får duga tillsvidare...

Ett par före bilder (innan allt går åt helvete):

Gammal och ful låda Notera det fläktlösa elementet på sidan

Något dammigt

Då kör vi...fler bilder inom några min....

Permalänk
Medlem

Har tänkt kyla cpu, gpu + bryggan. Lite osäker om blocket passar bryggan...men vi får se

'

Vattenkylningsdelarna...

Rätt ok grejer från Alphacool i tyskland...inget aluminiumskit här inte

Uppdatering följer snart...

Permalänk

Ska följas...
Väntar med mer utförliga kommentarer;)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Som sennebring sa, ska följas

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem

kommer bli kul att följa. bor btw ca 20 min från malmö. oxie såg du bodde i malmö så. vad e det för kylning det där elementet? ser old school ut ^^

har btw(igen) ett likadant chassi som ligger o dammar är hemma med en gammal P4a. min första dator

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
kommer bli kul att följa. bor btw ca 20 min från malmö. oxie såg du bodde i malmö så. vad e det för kylning det där elementet? ser old school ut ^^

Det är ett EK Water block (EK-FC8800). Har som sagt ett år på nacken....men det är snyggt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Det är ett EK Water block (EK-FC8800). Har som sagt ett år på nacken....men det är snyggt

blocket ja, men elementet?

gött chassi haha brings me flashback!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Uppdatering...

Börjar med gfxkortet

Skönt att få av den klumpen...

Tvättad...

Börjar med gfx, läser manualen och kliar mig lite i huvet just nu...uppdatering kommer snart...

Permalänk
Medlem

Är det undersidan utav en dreambox fjärrkontroll jag skådar på första bilden?

onT: Trevligt bygge, kommer att följas.

EDIT: Oj vad många bilder det hoppade fram helt plötsligt

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

blocket ja, men elementet?

gött chassi haha brings me flashback!

Ah sorry...lite förvirrad Det är ett gammalt element köpt på Alphacool för några år sedan. Har funkat förvånatsvärts bra faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Är det undersidan utav en dreambox fjärrkontroll jag skådar på första bilden?

Jajamensan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah sorry...lite förvirrad Det är ett gammalt element köpt på Alphacool för några år sedan. Har funkat förvånatsvärts bra faktiskt.

haha okej ser väldigt old school ut ju ska du ha kvar samma chassi? tänkte det hade ju vatt snyggare om man får in allt i chassit. men man tar vad man har! kommer nog bli coolt .

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Work faster!

Kommer nog bli fint!

Permalänk
Medlem

Kollar hur det ska sitta....

Börjar med flärpen...

Säkrar med lite silverpasta. Satan vad kladdig den pastan är...blev tvungen att diska prylarna efteråt

Done!

Permalänk
Medlem
Citat:

haha okej ser väldigt old school ut ju ska du ha kvar samma chassi? tänkte det hade ju vatt snyggare om man får in allt i chassit. men man tar vad man har! kommer nog bli coolt .

Ja det blr samma chassi den här gången...tyvärr

Permalänk
Medlem

Lite kopplingar att välja mellan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det blr samma chassi den här gången...tyvärr

äh. blir nog bra endå. det blir vad man gör det till! om du nu redan tatt ut allt från chassiet så kan du kanske modda lite? lite ny färg skadar inte. e spänd på resultatet

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Modda om chassiet så du får in grejerna(Y)
Blir nog jävligt svårt men du kanske tycker om att modda?
Kan nog bli snyggt om du sågar, spacklar och fixar lite:)

Edit: liiiite för sen med modd-förslaget

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Modda om chassiet så du får in grejerna(Y)
Blir nog jävligt svårt men du kanske tycker om att modda?
Kan nog bli snyggt om du sågar, spacklar och fixar lite:)

Edit: liiiite för sen med modd-förslaget

haha jag va först!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Hinner tvärr inte med att modda lådan idag också Det får bli nån annan gång.

Nya bilder på g...

Permalänk
Citat:

haha jag va först!

Jag är först nästa gång

Skulle kunna bli riktigt snyggt om han får in allt,kanske inte elementet, i chassiet och gör utsidan helt slät och svart kanske fixar till fronten...
Blev kanske lite mycket av det jag tycker är snyggt
Börjar kännas mer och mer värt att skaffa sin första vattenkylning när man ser alla olika projekt.
Får vänta till september när skolan e igång så man har tid och ork

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådärja...kylpastan är på plats. Dags att skruva fast blocket...

Fan det här kommer ta lång tid...nog inte färdigt förrän inatt nån gång

Permalänk
Medlem

är med fett sugen på vatten kylning. vet inte alla saker man behöver. vill gärna plocka ihopa nått själv o inte ta ett "big wather". eller det kanske funkar bra som en grund? kan man koppla på GPU block på det sen? ska hämta ut ett till GPU imorrn o köra crossfire. e lite rädd för tempsen med 2 st 4870 :S

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

är med fett sugen på vatten kylning. vet inte alla saker man behöver. vill gärna plocka ihopa nått själv o inte ta ett "big wather". eller det kanske funkar bra som en grund? kan man koppla på GPU block på det sen? ska hämta ut ett till GPU imorrn o köra crossfire. e lite rädd för tempsen med 2 st 4870 :S

Ta inte big water, kör på ett paket från sidan jag länkar
allt från dyra till billiga paket.

http://www.watercoolinguk.co.uk/catalog/index.php?cPath=40

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Upptäckte att jag hade dragit åt skruvar lite väl hårt och hela kortet var böjt :). Lossade lite på skruvarna igen och sen såg det bra ut igen...

Dags för moderkortet....

Permalänk
Medlem

Börjar med att tabort kylaren till bryggan

Har två block att välja mellan, funderar på vilken som passar bäst =/

Permalänk
Medlem

Ska du inte läcktesta systemet brevid?

Permalänk

Ge mig vattenkylning! Synd bara att det är så förbaskat dyrt och jag inte fattar så mycket om alla dimensioner av kopplingar och sånt.

Permalänk
Medlem

Tror jag behöver rengöra den här först...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Ska du inte läcktesta systemet brevid?

Nä, det har jag inte tid med. Kommer ju köra med skruvkopplingar vilket är rätt säkert...