Original kartong?

Permalänk
Medlem

Original kartong?

Hej

Jag ska reklamera mina 2 st 4850. Jag har varit i kontakt med komplett.se och dem har godkänt min reklamation och jag har fått mitt RMA nummer. Så jag hade tänkt mig att skicka dessa paket snarast.

Jag har hittat alla medföljande tillbehör.

Men min fråga är: Är man skyldig att skicka tillbaka produkten i original förpackningen?

Mvh Adam

Permalänk

Det här med originalkartong brukar variera från tillverkare till tillverkar, men jag är ganska säker på att det finn någon regel om att du måste förpacka bra. Då är det väl ändå bäst att köra med originalkartongerna?

Maila komplett om du är osäker.

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inte originalförpackningarna kvar pga flytt. Så där av min fråga

Men tack för tipsen, jag ska ta och maila komplett direkt.

Tänkte bara kolla här först, om någon vet om detta nämns i konsumenträtten.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt viktig att spara alla original kartonger man får från butiken, om komplett är snälla så kommer dem kanske byta ut korten i godwill för garantin är ju själva originalförpackningen då serienummret står på den och måste jämnföras med grafikkortet annars kan man köpa vilket begagnad kort som helst och byta ut dem via butiken.

Permalänk

enligt allt jag läst om konsumenträtt så är du inte tvungen att spara kartongerna bara för att du har 3 år garanti.

kolla konsumenrätt och jag lovar att föregående talare får fel.
om inte köper jag honom en glass

Du måste däremot förpacka produkten på ett sådant sätt att den inte tar skada av transport.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellgore666
enligt allt jag läst om konsumenträtt så är du inte tvungen att spara kartongerna bara för att du har 3 år garanti.

Du måste däremot förpacka produkten på ett sådant sätt att den inte tar skada av transport.

Ja det var den paragrafen jag tänkte på!

TS: Glöm inte ESD-påsarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellgore666
enligt allt jag läst om konsumenträtt så är du inte tvungen att spara kartongerna bara för att du har 3 år garanti.

kolla konsumenrätt och jag lovar att föregående talare får fel.
om inte köper jag honom en glass

Du måste däremot förpacka produkten på ett sådant sätt att den inte tar skada av transport.

Tack så hemskt mycket, känns mycket bättre nu.

SkunkFunk: Det ska jag verkligen inte, tackar så hjärtligt för dina tips också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nasra
Det är väldigt viktig att spara alla original kartonger man får från butiken, om komplett är snälla så kommer dem kanske byta ut korten i godwill för garantin är ju själva originalförpackningen då serienummret står på den och måste jämnföras med grafikkortet annars kan man köpa vilket begagnad kort som helst och byta ut dem via butiken.

För du tror inte att komplett har serienummer registrerat i din kundprofil? Den enda gången originalförpackningen krävs är om du önskar ångra ditt köp.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]