Få google att returnera sökresultat som fil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Om jag bara visste
Registrerad
Jul 2001

Få google att returnera sökresultat som fil

Finns det möjlighet att få googles resultat returnerade som en fil istället för en websida när man söker?

Det jag menar är att om jag t.ex söker på sweclockers så hade jag velat få en output där enbart adresserna till sökresultaten står, och inget annat.

Det borde väl inte vara helt omöjligt att google har en sån tjänst, det är ju faktiskt det arbetet som görs bakom kulisserna, bara att det visas på en hemsida för användaren istället.

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2005

Det är ju om dom har någon API du kan anropa för att få önskat resultat tillbaka

Annars hämtar du in hela websidan med cURL och sedan kör du utrensning på allt du inte vill ha och behåller länkarna.

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det är ju om dom har någon API du kan anropa för att få önskat resultat tillbaka.

Verkar finnas för Json i alla fall, har inte läst den 1000-sidiga tou:en dock.

Redigering: glömde citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Om jag bara visste
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det är ju om dom har någon API du kan anropa för att få önskat resultat tillbaka

Annars hämtar du in hela websidan med cURL och sedan kör du utrensning på allt du inte vill ha och behåller länkarna.

Google har tydligen en API. Hade ingen aning om att där fanns en sån.
Vad innebär en API för google egentligen, och hur använder man en sån? Har bara varit med om att det finns API:er för programmeringsspråk innan.

Här är två länkar jag har fått tips om.
http://code.google.com/intl/de-DE/apis/soapsearch/index.html
http://code.google.com/intl/de-DE/apis/ajaxsearch/

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Enklast är väl att göra en helt vanlig google sökning efter "google ajax api <Ditt favoritprogrammeringsspråk här>" såvida ditt favoritspråk inte är någon obskyr variant av ada så borde någon snäll människa gjort en wrapper till dig.

Jag sover bäst under bord

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raw
Enklast är väl att göra en helt vanlig google sökning efter "google ajax api <Ditt favoritprogrammeringsspråk här>" [...]

Räcker det inte med en Json-tolk då (och HTTP/generellt nätverksstöd naturligtvis)?

Redigering: Ajax ska nog bort från söktermen också ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Räcker det inte med en Json-tolk då (och HTTP/generellt nätverksstöd naturligtvis)?

Redigering: Ajax ska nog bort från söktermen också ...

Vore lite korkat att ta bort det från termen med tanke på att det är namnet på API:t och det som i en sökning särskiljer det från det gamla, numera "DEPRECATED" api:t "Google Soap api".

Jag sover bäst under bord