Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

CCC installeras inte

Hej!

Min CCC vägrar installeras! Jag har haft detta problemet i ett bra tag nu, men inte brytt mig mycket, tills nu. Jag vill ju gärna ha fullt fungerande drivrutiner.
Varje gång jag installerar drivrutiner från ATI:s hemsida så går allt perfekt och fint under installationen, och jag ser att CCC installeras. Men efter omstart av datorn så hittar jag inte CCC nånstans! Display Drivers funkar perfekt, men CCC är helt borta, som om jag aldrig har installerat det.

Jag har kollat i enhetshanteraren och CCC finns ingenstans. Inte heller finns den när jag högerklickar med musen på skrivbordet. Ända spåret av CCC ser jag i Lägg till/Ta bort program. Men jag vill ju inte ta bort det...

Så har någon en lösning? Har försökt nästan allt jag har googlat fram. Har tom. testat nyaste beta drivers (9.7 har jag för mig?) och jag har de just nu, fortfarande ingen CCC. Har försökt att ta bort alla spår av ATI, och sedan starta datorn i safemode och rensa "ATI-Display" med DriverSweeper. Ingenting.

Jag har förövrigt Sapphire HD4850.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Du bör (läs skall) ha .NET Framework 2.0 för att kunna använda CCC, har du det?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Du bör (läs skall) ha .NET Framework 2.0 för att kunna använda CCC, har du det?

Japp, jag har det. Har flera program som inte skulle funkat utan .NET Framework, och dem fungerar perfekt.

Problemet är inte att jag får error ( vilket jag kommer ihåg jag fick länge sen med CCC då jag inte hade .NET Framework ) utan att det inte installeras alls.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Testa att ta bort det ifrån Lägg till/Ta bort program som du inte vågade. Vilken/a Catalyst har du testat? Vilket OS har du och är det fullt uppdaterat?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Testa att ta bort det ifrån Lägg till/Ta bort program som du inte vågade. Vilken/a Catalyst har du testat? Vilket OS har du och är det fullt uppdaterat?

Jag har tagit bort förut. Som jag har sagt har jag rensat alla språk av grafik drivsrutiner, och startat om datorn och installerat om på nytt. Har testat 9.5, 9.6, 9.7. Borde väl funka om man har testat så många?

Jag har Windows XP SP3.