Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2008

Mindfactory.de

Tänkte beställa från denna butik (Mindfactory), men vill gärna höra vad folk har för erfarenhet av dem. Har läst på prisjakt (bara positiva omdömen där men rätt få) sökte här men fanns bara trådar från 2004 känns lite ointressant och veta hur det var att handla där för 5 år sedan. Så är det ngn som köpt / har ngn polare som handlat där vore det intressant att höra hur det gick.

tack för svar
Jocke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2008

Har handlat där själv nu, här är en liten summering:

PLUS
§ Mycket låga priser
§ Snabba svar från kundsupport (mail)deras mål 30min
§ Billig bra frakt med DHL (snabbt) går att följa paketet.
§ Mycket seriösa, skickar med färdigtryckta returlappar ifall du skulle behöva reklamera, bara att klistra på och lämna in på posten. Går att följa statusen på ordern på deras hemsida. De reserverar de saker DU har beställt så att ingen annan ska kunna köpa din pryl om orden står och väntar på något som inte finns i lager.

MINUS:
§ Tar ej kort utan banköverföring är ett krav, som tar upp till 3 arb. dagar
§ Sidan är helt på tyska...

Om det är någon som undrar ngt mer är det bara att pm:a

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
s
Registrerad
Jul 2003

missat detta inlägg, jag har handlat därifrån för några år sedan. Håller med om allt i ditt inlägg utom att DHL hamnar på minus hos mig, men det är en annan diskussion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Nu är det iof ett par år sedan jag handlade där men jag svarar ändå....

Jag köpte ett par minnen som just då inte fanns i Sverige och jag var därför tvungen att importera dem.

Min banköverföring, som jag skickade direkt när jag fick uppgifterna, "försvann" i nån veckas tid och det tog därför riktigt länge att få mina minnen. Allt hade gått rätt till från både min och swedbanks sida så felet låg hos Mindfactory.de. Tillslut så "hittade" de min betalning och jag fick äntligen mina minnen efter en del tandgnissel och tankar på att åka till Tyskland och ge igen för ww2.

Överlag så skall man endast handla hos kända svenska butiker (helst mot faktura) för att minimera riskerna för "blåsningar" och konsumenträttsligt strul. Skiljer det bara nån procent i pris så är det absolut inte värt besväret att handla utomlands. Den svenska konsumentköplagen är såpass unik att det är värt ett par ynka hundringar extra.