Adorama - credit card statement

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2009

Adorama - credit card statement

Hej.

Jag har beställt ett objektiv från Adorama och har väntat lite mer än en vecka på att varan ska bli hemskickad men idag så fick jag detta mail..

Please note that for security purposes we must verify the billing and
shipping information on all orders, we have tried to contact your bank
but the billing address given does not match the one that your bank
has on record for that credit card.

You can also help us verify the order by emailing a recent copy
of your credit card statement, which confirms the billing address.

Vill dom ha en bild på mitt kreditkort och en lapp där jag har skrivit min adress?
Dom har inte dragit några pengar än. Jag har swedbank...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2001

låter ju lite märkligt att adressen enligt din bank misstämmer, kolla upp det med dom först.

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staden
Registrerad
Sep 2003

När jag handlade från B&H ville de ha en bild på kreditkortet. Inga problem, både B&H och Adorama är seriösa butiker som går att lita på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2009

Okej, någon som har handlat på Adorama tidigare?

edit: okej mixdisk, tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

Re: Adorama - credit card statement

Citat:

Ursprungligen inskrivet av masjevel
Hej.

Jag har beställt ett objektiv från Adorama och har väntat lite mer än en vecka på att varan ska bli hemskickad men idag så fick jag detta mail..

Please note that for security purposes we must verify the billing and
shipping information on all orders, we have tried to contact your bank
but the billing address given does not match the one that your bank
has on record for that credit card.

You can also help us verify the order by emailing a recent copy
of your credit card statement, which confirms the billing address.

Vill dom ha en bild på mitt kreditkort och en lapp där jag har skrivit min adress?
Dom har inte dragit några pengar än. Jag har swedbank...

Dom vill ha en kopia på konto utdraget emailat till sig.

Server: HPE Gen8 / Ubuntu 17.04 Plex-server Lagrings-server
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Feb 2007

Adressen "stämmer inte" eftersom svenska bank/kreditkort inte fungerar med AVS öht. Med t.ex. amerikanska eller brittiska kort kan en kortinlösare kontrollera en angiven adress mot den som är registrerad för kortet.

Meddelandet de får för svenska kort är inte att adressen inte stämmer, utan att den inte kan verifieras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Precis, det de vill ha är en kopia på ett kontoutdrag från banken, av den anledningen att de vill se typ bankens namn, din adress (den du angivit i ordern) och kortnumret på samma "officiella" papperslapp.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Att ge ut det nr. som står på framsidan av kortet är kolugnt, däremot de tre sista bl.a kallat CCV, CVC, etc ska man hålla för sig sjv.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||