Adorama - credit card statement

Permalänk
Medlem

Adorama - credit card statement

Hej.

Jag har beställt ett objektiv från Adorama och har väntat lite mer än en vecka på att varan ska bli hemskickad men idag så fick jag detta mail..

Please note that for security purposes we must verify the billing and
shipping information on all orders, we have tried to contact your bank
but the billing address given does not match the one that your bank
has on record for that credit card.

You can also help us verify the order by emailing a recent copy
of your credit card statement, which confirms the billing address.

Vill dom ha en bild på mitt kreditkort och en lapp där jag har skrivit min adress?
Dom har inte dragit några pengar än. Jag har swedbank...

Permalänk
Medlem

låter ju lite märkligt att adressen enligt din bank misstämmer, kolla upp det med dom först.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

När jag handlade från B&H ville de ha en bild på kreditkortet. Inga problem, både B&H och Adorama är seriösa butiker som går att lita på.

Permalänk
Medlem

Okej, någon som har handlat på Adorama tidigare?

edit: okej mixdisk, tack

Permalänk
Medlem

Re: Adorama - credit card statement

Citat:

Ursprungligen inskrivet av masjevel
Hej.

Jag har beställt ett objektiv från Adorama och har väntat lite mer än en vecka på att varan ska bli hemskickad men idag så fick jag detta mail..

Please note that for security purposes we must verify the billing and
shipping information on all orders, we have tried to contact your bank
but the billing address given does not match the one that your bank
has on record for that credit card.

You can also help us verify the order by emailing a recent copy
of your credit card statement, which confirms the billing address.

Vill dom ha en bild på mitt kreditkort och en lapp där jag har skrivit min adress?
Dom har inte dragit några pengar än. Jag har swedbank...

Dom vill ha en kopia på konto utdraget emailat till sig.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Adressen "stämmer inte" eftersom svenska bank/kreditkort inte fungerar med AVS öht. Med t.ex. amerikanska eller brittiska kort kan en kortinlösare kontrollera en angiven adress mot den som är registrerad för kortet.

Meddelandet de får för svenska kort är inte att adressen inte stämmer, utan att den inte kan verifieras.

Permalänk
Medlem

Precis, det de vill ha är en kopia på ett kontoutdrag från banken, av den anledningen att de vill se typ bankens namn, din adress (den du angivit i ordern) och kortnumret på samma "officiella" papperslapp.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Att ge ut det nr. som står på framsidan av kortet är kolugnt, däremot de tre sista bl.a kallat CCV, CVC, etc ska man hålla för sig sjv.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2