Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Bajsalizer

Någon kanske kommer ihåg anettes gamla bajsalizer? Har under sommaren roat mig med att koda en egen då saknaden av den gamla blivit lite för stor samtidigt som det gav mig en chans att leka lite med jQuery och SQLite databaser som jag tyckte kunde vara värt att kolla lite på.

Fungerar väl hyggligt iaf. Blir bättre hela tiden när databasen växer.

www.bajsalizer.se

Hoppas det kan roa någon lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Hehe.. ja innehållet var väl ok men namnvalet låter som om en 8 åring har valt tyvär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Hehe.. ja innehållet var väl ok men namnvalet låter som om en 8 åring har valt tyvär.

Inombords är jag inte mycket äldre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Mogen sida.

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Err... vad gör sidan? Jag antar att den ersätter ord med andra, men det funkar inte för min del.

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Vad ska man säga?

Bra gjort! Eller något...

edit: Ok, jag skrattade lite faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2005

Det känns som den här tråden hör hemma på Fragbite.

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC → Objective2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900
Portabelt → Sennheiser Momentum/Sennheiser Urbanite XL/Sennheiser Momentum In-Ear

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

En fråga: Någon som vet om man kan tvinga php att cacha hela SQLite databasen till minnet. I nuläget är den så liten så vad jag läst mig fram till görs det automatiskt. Om den sedan blir större dock skulle jag även då vilja göra det för att minimera antalet diskläsningar.

Någon som har koll på om detta är möjligt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Jag tyckte detta var sjukt roligt!

Eiks: Jag tror inte det går att ha databasen cache:ad i minnet och samtidigt dela den på flera trådar/processer, det skulle isf vara om php har fixat nån speciallösning för det. Det enklaste sättet att lösa det på är antagligen att skapa en ramdisk som du lägger databasen på. Men det kan ju bli lite knepigt om du inte har fulla rättigheter på servern.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Err... vad gör sidan? Jag antar att den ersätter ord med andra, men det funkar inte för min del.

Testat på vilken sida? Beror som sagt på hur nerskitat det ämnet är om det blir bra eller ej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jop_the_jopsan
Jag tyckte detta var sjukt roligt!

Eiks: Jag tror inte det går att ha databasen cache:ad i minnet och samtidigt dela den på flera trådar/processer, det skulle isf vara om php har fixat nån speciallösning för det. Det enklaste sättet att lösa det på är antagligen att skapa en ramdisk som du lägger databasen på. Men det kan ju bli lite knepigt om du inte har fulla rättigheter på servern.

Kul att någon har lika kass humor som jag.

Jo jag har kollat på det där med att skapa databasen direkt i minnet men det verkar vara ett jäkla problem att läsa in grejer till den samt sparade vidare saker till nästa session då. Kanske går att lösa genom att dumpa ut all data på något sätt och sedan läsa det nästa gång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Jun 2004

Ja minns gamla, alltid lika kul att dra en sida genom bajsalizer när man hade tråkigt frammåt småtimmarna

Hejdu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Dra in en spärr på 1 skit per sida och IP. Går ju att skita ner hur mycket som helst.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Nov 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

Ja du... det håller jag med om..

Btw ta inte illa upp xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Dra in en spärr på 1 skit per sida och IP. Går ju att skita ner hur mycket som helst.

Bajsalizator.. säger väl att man får skita ner sidan hur mycket man vill ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkilZo
Ja du... det håller jag med om..

Btw ta inte illa upp xD

Hehe:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2002

Hahaha. Jag skiter i (hahaha) vad alla säger. Detta var i särklass det bästa jag läst på swec sedan jag blev medlem (förutom Bamse-tråden)!

Jag hatar att vara förkyld!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Kul med folk med lika låg humor

Namnvalet är som det är och man får tycka vad man vill om det, röstningen ska fixas snarast men varit utomlands i några veckor.

Tack för de som lagt till nerskitna ord med, flertalet artiklar blir allt brunare hela skiten.