Ny generation SSD-enheter från Intel pressar priserna

Permalänk
Medlem

Intel SSD vs. mekanisk hårddisk

http://www.youtube.com/watch?v=8wxsFH6bx4w&feature=channel

Intel ssd´s............SOLID, haha WTF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Just en TV är väl iofs något man köper och ofta behåller 5-10 år (som Svensson i alla fall), då kan det vara värt att vänta några månader.
En hårddisk är ju något man förmodligen byter/uppgraderar sisådär vartannat år, så där känns det ju som om det inte gör så mycket om man råkar slå till direkt istället för att vänta.

uppgraderar hårddisk vartannat år ? jag köper tv oftare än hårddisk iaf... (då räknas inte att köpa en till hårddisk utan byta ut en gammal)

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem

Har inte bytt hårddisk sen 2005. Men nu är det nog dags. PATA är så ute...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Kanske blir dags nu. Bara att vänta på min kära lön. Smakar det så kostar det, Fast nu smakar det lika bra med lägre pris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Jag är tämligen säker på att andelen personer som har en 2TB systempartition är tämligen begränsat!
SSD:s är ju för systemkatalogen, program och spel, all typ av långtidslagring har man ju fortfarande på billiga hårddiskar!

Hellre en celeron och SSD än EE och BE med HD (kanske inte riktigt så extremt, men åt det hållet iaf, tar gärna 2000 från CPU budgeten och lägger på en SSD).

mjo men jag citerade ju Thermion när han sade

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thermion
Hmm.. Det blir garanterat en total övergång till SSD när windows 7 släpps och stödjer TRIM. Japps.

.......

jag tog total övergång bokstavligen , inte total systemdiskövergång eller så.

och total övergång för gemene man till ssd lär det dröjja ett tag , det var de jag menade .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |