Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Rolig tråd?

Den är skitkul:D, Se vad andra sweclockare och själv få tips för lunch, frukost, mellanmål (kalla det vafan ni vill:p) är ju riktigt najs!

x-per,
vi och CloX måste ju fan luncha iaf hehe, dina burgare ser riktigt najsiga ut:).

Permalänk
Medlem

Söndagens lunch "fransk kebab" heter de va?

Tisdagslunchen som var nacos tallrik mycket fint.
Vet inte om de blev nån bild på gårdagens lunch som var färskpotatis och gräddfil och senapssill riktigt gott och även det en väldigt billig lunch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
x-per,
vi och CloX måste ju fan luncha iaf hehe, dina burgare ser riktigt najsiga ut:).

Haha lätt att vi ska

Idag blev det någon kasslergryta med samba oelek, något mer, lite paprika och sånt, smakar fräscht och vilken kvinna som helst kan slänga ihop den på 10 minuter!

Är i övergångsfas nu med, minska portionerna och öka salladen, snart 50/50 hoppas jag!
Äter för stora portioner nu, bättre att äta mindre och oftare isåfall.

Aja:

Kostar typ 60kr och räcker till 5-6 normala portioner, gott, enkelt och billigt

(neeee kassler är inte den där äckliga överblivna biten på bävern )

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Soppa
Potatis, köttfärs, tomatpuré, cayennepeppar, chilisås med vitlök, salt och peppar. Och lite grönsaksbuljong. Billigt och gott

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Den soppan såg god ut, och inte så svårt att laga lät det som. Ska ja prova!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Nu blev jag hungrig
Soppa är underskattat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Den soppan såg god ut, och inte så svårt att laga lät det som. Ska ja prova!

Hehe
Den är sjuktgod, ta de lungt med kryddorna bara om du inte gillar starkmat.
Och man kan även slänga ner lite grönsaker om man vill.
Ändå jag har är lök, men de är för att jag icke gillar grönsaker

Kan väll säga, att jag gjorde en stor grytta, ca 7-9 portioner för 50 kr

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Soppa
Potatis, köttfärs, tomatpuré, cayennepeppar, chilisås med vitlök, salt och peppar. Och lite grönsaksbuljong. Billigt och gott

Kallas även cowboysoppa.

Och den skall vara starkt kryddad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Kallas även cowboysoppa.

Och den skall vara starkt kryddad.

Fett
Hade jag ingen aning om, för mig har de bara varit Potatis med Köttfärs-soppa, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Förrigår Spagetti pudding!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Äter den genomsnittlige Sweclockaren bara fett,salt och kolhydrater?

Här håller tjejen upp gårdagens middag, tog bild på när det var tilllagad men råkade formatera kameran innan bilderna var inlagda i datorn.

Serverades med färskpotatis, sallad och smörstekta kantareller och lök blandat med grekisk yoghurt och soya.

Väldans smaskigt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Äter den genomsnittlige Sweclockaren bara fett,salt och kolhydrater?

Här håller tjejen upp gårdagens middag, tog bild på när det var tilllagad men råkade formatera kameran innan bilderna var inlagda i datorn.

http://www.pici.se/pictures/JDmlSWtuA.jpg

Serverades med färskpotatis, sallad och smörstekta kantareller och lök blandat med grekisk yoghurt och soya.

Väldans smaskigt!

Lägg ner, alla vet att du bara ville visa upp tjejen.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag käkade baconlindad fläskfilé som jag grillade, önskar jag hade tagit en bild på den för den såg verkligen precis ut som en svullen slak penis. Riktigt vulgär fläskfilé, fy fan.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Äter den genomsnittlige Sweclockaren bara fett,salt och kolhydrater?

Här håller tjejen upp gårdagens middag, tog bild på när det var tilllagad men råkade formatera kameran innan bilderna var inlagda i datorn.

Serverades med färskpotatis, sallad och smörstekta kantareller och lök blandat med grekisk yoghurt och soya.

Väldans smaskigt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Lägg ner, alla vet att du bara ville visa upp tjejen.

Jo visst är det så

Färskpotatis är gott som fan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jag käkade baconlindad fläskfilé som jag grillade, önskar jag hade tagit en bild på den för den såg verkligen precis ut som en svullen slak penis. Riktigt vulgär fläskfilé, fy fan.

Haha..

Permalänk

Gott!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lägger du alltid upp din mat så fint?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Gott!
http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/balls.jpg

ush förstöra goa stuvade makaroner me ketchup...

stuvade makaroner ska äta el naturell me köttbullar eller ännu bättre isterband

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Lägger du alltid upp din mat så fint?

Det brukar faktiskt alltid bli ungefär så där automatiskt Måste ju vara någon form av struktur på det hela!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
ush förstöra goa stuvade makaroner me ketchup...

stuvade makaroner ska äta el naturell me köttbullar eller ännu bättre isterband

Bah, ketchup har jag fan på allt Klarar mig inte utan det. Alldeles alldeles underbart!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Dagens middag. Och nej, mat på jobbet är ingen prioritet för mig

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

+

(från igår då, inte sovit inatt). Vissa dagar är jag riktigt hungrig och kan äta en hel del, men andra är jag inte hungrig överhuvudtaget. Äter bara när jag är hungrig.

Permalänk
Medlem

Middagen igår, fläskfilé, klyftpotatis grönsaker och bea. Kass mobilbild!

Permalänk
Medlem

Åt för någon dag sedan...

Permalänk

Något jag inte förstår är hur folk pallar tillaga sånna lull-lull middagar med typ massor av grejer och kryddor. Själv har jag en gräns på 15 minuters tillagningstid på alla mina maträtter, så man hinner med lite vettigare grejer under dagarna än att slava runt i köket

Jag menar, man käkar ju upp käket på 5 minuter och skiter ut det igen några timmar senare. Varför då spendera typ en hel timme av dagens fritid åt att tillaga det och sen också behöva diska tre gånger mer grejer?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Något jag inte förstår är hur folk pallar tillaga sånna lull-lull middagar med typ massor av grejer och kryddor. Själv har jag en gräns på 15 minuters tillagningstid på alla mina maträtter, så man hinner med lite vettigare grejer under dagarna än att slava runt i köket

Jag menar, man käkar ju upp käket på 5 minuter och skiter ut det igen några timmar senare. Varför då spendera typ en hel timme av dagens fritid åt att tillaga det och sen också behöva diska tre gånger mer grejer?

Håller med. Dock kan det vara gött att laga något som ta längre tid ett par gånger om året:P Jag gör min asiatiska kycklingryta för det mesta då jag orkar laga mat. Kyckling eller fläskfile och wokgrönsaker vilket sedan kryddas med sötsur chilisås, curry, mer chilikrydda en släng vitlök, och en eller två konservburkar med kokosmjölk:)

Går ganska fort och man behöver inte stå vid spisen och röra helatiden. Till detta kan man då käka antingen nudlar eller ris.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Något jag inte förstår är hur folk pallar tillaga sånna lull-lull middagar med typ massor av grejer och kryddor. Själv har jag en gräns på 15 minuters tillagningstid på alla mina maträtter, så man hinner med lite vettigare grejer under dagarna än att slava runt i köket

Jag menar, man käkar ju upp käket på 5 minuter och skiter ut det igen några timmar senare. Varför då spendera typ en hel timme av dagens fritid åt att tillaga det och sen också behöva diska tre gånger mer grejer?

En del har intresse till att laga mat också, precis som folk gillar att spela spel hela dagarna, eller vara ute och jogga osv.. Glöm inte det

Däremot får jag säga att det är kul att se folk som laddar upp bilder på sina middagar där dom ansträngt sig lite extra, man får lite inspiration av detta, fortsätt så!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Något jag inte förstår är hur folk pallar tillaga sånna lull-lull middagar med typ massor av grejer och kryddor. Själv har jag en gräns på 15 minuters tillagningstid på alla mina maträtter, så man hinner med lite vettigare grejer under dagarna än att slava runt i köket

Jag menar, man käkar ju upp käket på 5 minuter och skiter ut det igen några timmar senare. Varför då spendera typ en hel timme av dagens fritid åt att tillaga det och sen också behöva diska tre gånger mer grejer?

Jag står väll ca 15 minuter i köket, man behöver inte stå där hela tiden man lagar mat. Det mesta går att laga på 15 minuters effektiv tid, resten är väntetid

Detta lagade jag ikväll (självklart är både klyftpotatisen och biffarna hemmagjorda):

http://carolinez.blogg.se/images/2009/7_48627762.jpg

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Något jag inte förstår är hur folk pallar tillaga sånna lull-lull middagar med typ massor av grejer och kryddor. Själv har jag en gräns på 15 minuters tillagningstid på alla mina maträtter, så man hinner med lite vettigare grejer under dagarna än att slava runt i köket

Jag menar, man käkar ju upp käket på 5 minuter och skiter ut det igen några timmar senare. Varför då spendera typ en hel timme av dagens fritid åt att tillaga det och sen också behöva diska tre gånger mer grejer?

Laga mat kan vara en rolig hobby, "slösa" nån timme känns inte speciellt jobbigt när man tycker det är roligt

Jag har lovat mig själv under en längre tid att laga mer mat hemma, vilket jag sakta men säkert även gör nu.

Från att ha köpt 9 av 10 måltider färdiga gör jag nu större delen själv.

Lite gamla bilder, för försöka komma ihåg att knäppa några bilder framöver!

Inviger min nya grill, weber's elgrill (bor i lägenhet så gasol / kol är inte tillåtet)
Bästa elgrillen jag provat iaf, men det borde den vara för det priset...

Entrecôte tillsammans med paprika / champinjoner.
Smakade helt okey

Fläskfilé tillsammans med en hemmagjord potatissallad.

Ris och en currykycklingröra med cocosmjölk etc. Leif GW övervakar!

Stekt fläskfilé med potatis / lök tillagade i ugnen och en hemmagjord svampstuvning med champinjoner.

Varma mackor och lite sallad, jävligt goda/enkla luncher på helgerna.

Räksallad med ägg

Tyvärr blir mina bilder på mat rätt pissiga, men ni får ha överseende
Roligt att se alla andras maträtter, bra tråd om man inte har någon inspiration för dagen!

Sen kan vi väl försöka hålla den här tråden fri från produktbilder?

Mvh Jocke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Middagen igår, fläskfilé, klyftpotatis grönsaker och bea. Kass mobilbild!

http://img14.imageshack.us/img14/6110/dsc00788lmd.jpg

Vad sa resten av folket runt bordet när du drog fram en mobil och fotade maten?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Vad sa resten av folket runt bordet när du drog fram en mobil och fotade maten?

Haha, var bara morsan och farsan
Sa såklart att jag skulle lägga upp det i swec:s mat-tråd!

Permalänk

Lite överdrivet med ketchup annars ser det gott ut! Ser ut mer som ketchup med makaroner än makaroner med ketchup.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64