Hur får jag högre resolution?

Permalänk

Hur får jag högre resolution?

Hej,

Jag har precis installerat de senaste drivrutinerna till mitt ATI Radeon 4870x2 och under installationen så ändrades upplösningen till 1024 x 768 bildpunkter. Jag installerade klart drivrutinerna, startade om datorn och tänkte ändra tillbaka till 1920 x 1200 som jag hade innan installationen av de nya drivrutinerna.

Jag går in på bildskärmsinställningar och ser till min förvåning att det inte går att sätta en högre upplösning än 1024 x 768!

1024 x 768 är alltså helt plötsligt max och jag vill ha 1920 x 1200. Någon som vet hur jag fixar detta?

Tack på förhand!

/ Jonn

Permalänk
Medlem

Re: Hur får jag högre resolution?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mordecaih
Hej,

Jag har precis installerat de senaste drivrutinerna till mitt ATI Radeon 4870x2 och under installationen så ändrades upplösningen till 1024 x 768 bildpunkter. Jag installerade klart drivrutinerna, startade om datorn och tänkte ändra tillbaka till 1920 x 1200 som jag hade innan installationen av de nya drivrutinerna.

Jag går in på bildskärmsinställningar och ser till min förvåning att det inte går att sätta en högre upplösning än 1024 x 768!

1024 x 768 är alltså helt plötsligt max och jag vill ha 1920 x 1200. Någon som vet hur jag fixar detta?

Tack på förhand!

/ Jonn

Jag antar att du har en skärm som stödjer den upplösningen?

Testa ändra Hz en lite då kan du få mer tillval.

Permalänk

Jag har testat alla Hz och jag har varit inne på Catalyst Control Center och försökt allt där..

Permalänk
Medlem

Är nog endast att installera om drivrutinerna skulle jag tro. Haft liknande problem innan. Om inte det funkar, så får vi gnugga geniknölarna lite.

Permalänk

Ok, tack. Jag testar att ominstallera drivrutenerna sen återkommer jag!

Permalänk

Ok nu har jag ominstallerat drivrutinerna men samma problem kvarstår. Nu behöver jag verkligen hjälp från er proffs!

Permalänk
Medlem

Installera drivrutinen till skärmen,så kanske det löser sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A_K
Installera drivrutinen till skärmen,så kanske det löser sig

What he said.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |