Går det att modda Steamvarianten av TES IV: Oblivion? (Och gärna tips på grafikmoddar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholms län
Registrerad
Jun 2008

Går det att modda Steamvarianten av TES IV: Oblivion? (Och gärna tips på grafikmoddar

Köpte Oblivion Game of the Year pack deluxe igår på steam och nu undrar jag om det går att modda steamvarianter av spel och om man skulle kunna få några tips på bra moddar som förbättrar grafiken?
Tack på förhand:)

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjötofta
Registrerad
Jan 2009

ja det går fast moddar som obse går inte då den ändrar i spelets exe fil

Fractal Design Define R3 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS | ASUS P8P67 Pro Rev 3.1 | XFX Radeon HD 6950 2GB | Intel Core i5 2500k | Corsair VENGEANCE CL9 1600mhz (2x4096MB) | Corsair HX 750w | 60GB OCZ Agility 3 SSD | 2x Samsung Spinpoint F3 1TB | QpaD MK90 | Logitech G500 | Logitech G930

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

finns bra mod men hur stark är din dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholms län
Registrerad
Jun 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
finns bra mod men hur stark är din dator

Läs min sign. OK så moddar som inte ändrar exe-filen går bra. Förresten så innehöll Deluxe pack alla DLC:s också, påverkar det på nått sätt moddbarheten?
EDIT: Går och lägger mig nu, kollar tråden igen imorrn.

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjötofta
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Läs min sign. OK så moddar som inte ändrar exe-filen går bra. Förresten så innehöll Deluxe pack alla DLC:s också, påverkar det på nått sätt moddbarheten?
EDIT: Går och lägger mig nu, kollar tråden igen imorrn.

nej mer dlc höjer moddbarheten, men det finns massviss med moddar gå in på tesnexus och kolla vilka som har fått mest downloads
eller kolla denna länken:
http://www.facepunch.com/showthread.php?t=764027&highlight=ob...

sen såg jag dessutom att du har en bra dator och då rekomenderar jag texture modden QARLS texture pack(obs stor)

Fractal Design Define R3 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS | ASUS P8P67 Pro Rev 3.1 | XFX Radeon HD 6950 2GB | Intel Core i5 2500k | Corsair VENGEANCE CL9 1600mhz (2x4096MB) | Corsair HX 750w | 60GB OCZ Agility 3 SSD | 2x Samsung Spinpoint F3 1TB | QpaD MK90 | Logitech G500 | Logitech G930