Kan bara använda en extern skärm för laptop.

Permalänk
Medlem

Kan bara använda en extern skärm för laptop.

Tjenna.

Något med grafikkortet eller drivrutinerna spökar.

Har testat med flera olika drivrutiner, men inget verkar fungera där.

Det är så att jag har en hp laptop, och jag kan nu bara använda en extern skärm via VGA. Laptop-skärmen funkar, för ibland visar den windowsloggan vid uppstart, men sen blir det knas igen.

Problemet började efter att jag ryckt ur strömmen när jag använda extern skärm och packade ner den för resa, sen när jag var framme och startade den funkade inte laptop-skärmen, utan nu funkar det bara med extern skärm.

Någon som känner igen detta?

Tacksam för all hjälp.

MVH Axel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Tjenna.

Något med grafikkortet eller drivrutinerna spökar.

Har testat med flera olika drivrutiner, men inget verkar fungera där.

Det är så att jag har en hp laptop, och jag kan nu bara använda en extern skärm via VGA. Laptop-skärmen funkar, för ibland visar den windowsloggan vid uppstart, men sen blir det knas igen.

Problemet började efter att jag ryckt ur strömmen när jag använda extern skärm och packade ner den för resa, sen när jag var framme och startade den funkade inte laptop-skärmen, utan nu funkar det bara med extern skärm.

Någon som känner igen detta?

Tacksam för all hjälp.

MVH Axel.

Kan det inte vara en funktionskombination typ FN+F8 för att byta mellan skärmarna? Att den nu är inställd på externa VGA skärmen (även fast skärmen kanske inte är inkopplad ens) och att ett knapptryck krävs för att gå tillbaka?

Aldrig varit med om det förr då sånt brukar ske automatiskt men värt ett försök om du inte har testat det förut.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

mm det är typ fn+f4 på min, och har testat en del med det och detta har inte funkat, inte heller inställningar i nvidias kontrollpanel eller windows.

Väldigt tacksam för fortsatt hjälp.