Permalänk
Avstängd

Kan du inte sätta multipliern på 16x manuellt så borde den gå i 3.2GHz eller sätta den på 18x så får du lite överklock på köpet :D. Min går stabilt i den hastigheten

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

Hej svejs, nu e man tillbaka med en processor som funkar fiin fiint.
Uppgraderingen av BIOS hjälpte, så tack så mkt för de tipsen, fast det gick inte ladda ner från Gigabytes hemsida utan jag tog istället och använde programmet som följde med på skivan.

Multipel är på auto men ska förhoppningsvis höjas senare när man orkar
jag tror min kylare klarar det;)(Noctua NH-U12P)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hmmm, jag köpte precis ett nytt system med GA-MA790X-UD3P och en 720 X3.

När jag drog igång burken första ggn så gick jag in i CPU-Z och kollade, där stod multin på 4x och den gick i 800 mhz. (kul för dom som inte går in i BIOS och härjar lixom^^)

Nu har jag ändrat så den går i 3,6 ghz, men tror ni jag ska uppdatera BIOS i alla fall?

Jag har BIOS F2, nyaste är F3b.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lecont
Hmmm, jag köpte precis ett nytt system med GA-MA790X-UD3P och en 720 X3.

När jag drog igång burken första ggn så gick jag in i CPU-Z och kollade, där stod multin på 4x och den gick i 800 mhz. (kul för dom som inte går in i BIOS och härjar lixom^^)

Nu har jag ändrat så den går i 3,6 ghz, men tror ni jag ska uppdatera BIOS i alla fall?

Jag har BIOS F2, nyaste är F3b.

Man uppdaterar BIOS för att man har en specifik problem eller en CPU som inte stöds. Mao om ingenting är trasigt varför vill du laga dator ändå ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

"Att din moderkort ställde fel spec för prolle på auto inställningar betyder att din moderkort känner inte till 955."

Citat tidigare i tråden.

Samma sak för mig ju, så det låter ju som att min CPU inte stöds.

Permalänk
Avstängd

Jag brukar installera alla bios om det gäller min processor, gör det inte det så installerar jag inget

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

nyaste bios till UD4 är F4G
och bios till UD5 är F3K

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LilleGosse
Du har gammalt version. Senast version är F5 och den stöder 955 vilket F3 gör inte. Det kommer att hjälpa mycket.

Här är länk till senast version av BIOS till din moderkortet.
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.asp...

Senaste Versionen är F3K
Installera den o sätt allt på Auto så funkar det. Jag har samma moderkort o hade samma problem när jag byggde datorn.
Tur att jag kunde installera Windows o sen tanka uppdateringen o installera även fast BIOS inte visste vad som var i. Bra tänkt av Gigabyte. +1.=) Kanske e så med alla moderkort nu för tiden. ? länge sen jag byggde en dator innan denna.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lecont
"Att din moderkort ställde fel spec för prolle på auto inställningar betyder att din moderkort känner inte till 955."

Citat tidigare i tråden.

Samma sak för mig ju, så det låter ju som att min CPU inte stöds.

Ja du ska uppdatera BIOS.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros