Permalänk
Medlem

Mafia 2 - Systemkrav

Någon som känner till systemkraven till Mafia 2 ännu ?

Bör väll inte vara grymt höga, men med tanke på att GTA IV var så kasst optimerat som det var, så vet man ju inte om andra tillverkare tar efter..

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom spelet är utvecklat för konsoll så finns det ju alltid en viss risk att mardrömmen som heter GTA IV upprepas. Det är ju tyvärr det vi får förvänta oss nu för tiden från utvecklarna. Kassa portningar har ju mer eller mindre blivit standard, om vi bortser från de få utvecklare som är trogna mot PC-spelarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Eftersom spelet är utvecklat för konsoll så finns det ju alltid en viss risk att mardrömmen som heter GTA IV upprepas. Det är ju tyvärr det vi får förvänta oss nu för tiden från utvecklarna. Kassa portningar har ju mer eller mindre blivit standard, om vi bortser från de få utvecklare som är trogna mot PC-spelarna.

Fast det finns en hel del portningar som flyter på som fasen och ser riktigt bra ut, Dead Space, Resident Evil 5, Devil May Cry 4 tex.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Fast det finns en hel del portningar som flyter på som fasen och ser riktigt bra ut, Dead Space, Resident Evil 5, Devil May Cry 4 tex.

Självklart finns det undantag, men om det är något jag märkt de senaste åren så är det att spelens kontroller tenderar att fungera mycket sämre, och alla möjliga andra prestandaproblem och skumma fel. Jag tror att detta beror på att man portar i stort sett alla spel.

Permalänk
Medlem

Jag tror att mafia 2 kommer bli optimerat för pc till skillnad från gta 4.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Men vad kan man förvänta sig av Take-Two ?

Av tidigare erfarenheter, så har jag varit nöjd, men de e som ni säger - Vissa andra speltillverkare verkar följa med den fasansfulla IV optimeringen.

Permalänk
Medlem

GTA4 är väl det extrema fallet man kan ta upp som lyckligvis inte händer ofta

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Självklart finns det undantag, men om det är något jag märkt de senaste åren så är det att spelens kontroller tenderar att fungera mycket sämre, och alla möjliga andra prestandaproblem och skumma fel. Jag tror att detta beror på att man portar i stort sett alla spel.

ja det har du rätt i! Förhoppningsvis så glömmer de inte PCn den här gången, tycker inte spelet ser överdrivet konsolligt ut så det finns än hopp!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Ska bli väldigt intressant att se hur detta blir ..

Mafia 1 var en succe för min del, så får hoppas på detsamma med 2:an!