Radeon HD 4890 vs Radeon HD 4870 x2

Permalänk

Radeon HD 4890 vs Radeon HD 4870 x2

Har beställt en ny dator som nu är påväg, men tydligen så missade jag att dom inte hade grafikkortet jag beställde på lager. Så nu står valet mellan 4890 mot två stycken 4870.

Jag är medveten om att två HD 4870 är bättre, men är det en mindre skillnad eller en större? Annars tänkte jag eventuellt köpa ett till 4890 mot jul och då är det ju inte lika smart tänkt längre. Vad tror ni? Är det någolunda framtidssäkert med två stycken 4870 eller ska jag köra på ett 4890?

Permalänk
Avstängd

Ett 4870 nu och ett DX11 kort om ca 3-4månader skulle jag köra på helt klart! Inga av dina alternativ ovanför iaf.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

4890 är mer framtidssäkert än två 4870. 4890 klarar max på nästan alla spel i höga upplösningar och är ett riktigt grymt kort. Köp ett 4890, om det inte räcker till(kanske då du vill spela crysis på absolut max med väldigt hög upplösning) så köper du ett till. Annars så räcker ett 4870 1gb för att köra max på ganska många spel, men jagar du fps så tycker jag att du i nuläget skall köpa ett 4890 och köra på det tills du tycker det är klent, då köper du ett till(eller köper ett dx11 kort)

Permalänk

Alright, då får det bli ett 4890. Orkar inte vänta, och kommer garanterat slösa upp pengarna innan om jag väntar ändå.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Jag tar ett litet citat av Mats Gabrielsson, från SVTs Draknästet och pekar åt MarkoV:
" Det är en riktig jävla skit idé "

Vänta kan man alltid göra, nya saker kommer hela tiden.
Och priserna kommer sjunka, som vanligt.
Men i valet mellan 4870 och 4890 går pengarna till 4890.
Varför köpa ett 4870 idag? Naturligtvis en budget fråga, men killen verkar ju inte ha någon direkt budget då han redan kalkylerat med 2 x4870.

Ett 4890 nu. Och ev. ett till när DX11 kommer då priserna lär vara fina på 4890 då.

Det här med DX11 har ju diskuterats, så jag tänker inte ta upp det igen. Överskattat är mitt slutord.