AMD lovar god tillgång på grafikkort för DX11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnrealPerfection
vadå OT...? hur fasen kom ni in på att jämföra pappor? Ingvar Kamprads barn har ju i så fall världens tredje rikaste pappa..

Ja men kan han eXtreMe2theMAX maxa crysis då? Det är det som räknas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Du får tro vad du vill. Anatar du aldrig testat crysis eller compnay of heroes på max grafik. För du hade du fattat vilken skön känsla det är att spela dessa spel med allt på max.

Dvs DX11 kommer nog bli ennu vackrare och jag vill i fortsättnignen med att överraskas av de fina miljöer som ges.

Vist fan är jag jäkligt glad att farsan ahr en värsting för då kan ajg spela spel på max, synd att inte din farsa har det då lol.

PS det är en i7 965, 6gb domintor, 2st gtx280 (snart 3st), Vertex ssd och en rapotr 150gb, EVGA SLI classfed mobo etc. Sakerna är klockade.

2st gtx 280 är inga ultrasnabba grejer nuförtin :/ det finns flera test med dessa grafikkort och liknande och crysis rullar inte galant på datorn du kallar värstingdator... Fast det som räknas är ju vad du tycker, inte vi

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag köpte nVidia Gainward 8800GTX när det kom ut så kom Crysis ut samtidigt eller lite senare. Så klarade jag köra spelet på Very High DX10 med 20-50FPS där avg var ca 27

Men som sagt, Tycker inte att Crysis är optimerat. Samma gäller GTA4.

Sedan att kolla med Unreal3 så tycker jag inte att den är så bra eftersom texturerna på byggnader och allt runt om inte är så jävligt snyggt.

Men annars fint optimerat. Försökte köra Unreal3 på min Laptop med Intel Core 2 Duo 2Ghz 2GB ram och 965 chipset. Men klarade inte 25FPS med 100x100 upplösning och allt på minimum. Efter tweaks så fick jag 35FPS men då tog jag bort allt smoothing shadows mm så gubbarna var som 4 rutor. Men det gick o spela

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Narta
Ja men kan han eXtreMe2theMAX maxa crysis då? Det är det som räknas...

Haha:)

Jaha, den som maxxar Crysis har största penisen då?(I datavärlden)? x) [I detta fall känns det som det är viktigast för dom som inte har fått vår i den blivande urskogen]

Jag tycker nog att ha som mål att maxxa Crysis är.. lite barnsligt. Att göra en motor så okompatibel med dagnens datorer verkar ju vara det coolaste som finns?=S Man borde optimera motorerna för den teknik som finns istället för den som ska komma om en 3 år då redan nästa Unreal-motor är färdiglanserad och mer optimerad för den tidens komponenter..=/

En "monsterdator" är en dator som kan packa upp filer på "8gb+" ur winrar på någon sekund!

(http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4Djs)

Permalänk
Medlem

Man ska inte underskatta människors mindervärdeskomplex, se bara på Gates vart det tog honom

Men tyvärr ser det oftast ut som i Lafiels fall

Permalänk
Inaktiv

men hallå där, jag har för mig att jag läst nånstans för skitlänge sedan att DX10 kort skulle kunna köra DX11

Permalänk
Hjälpsam

Ja en del av DX11, men inte allt.
Så det stämmer att även DX10-kort kommer dra nytta av DX11.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag maxxar Sof2 med mitt 4670.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
men hallå där, jag har för mig att jag läst nånstans för skitlänge sedan att DX10 kort skulle kunna köra DX11

Var väll prestandaoptimeringarna som dx 10 kort kunde dra nytta av, ögongodiset uteblir :I

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
Det kanske flöt i ditt tycke, men hade knappast gjort det i många andras. Vissa tycker att det flyter i 20 fps, men det gör inte jag. Helst över 50 fps, annars stör jag mig järnet.

Här är ett videoklipp som visar skillnaden mellan 30fps och 60fps

30fps och 60fps

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nartub
Jag maxxar Sof2 med mitt 4670.

7 år gammalt spel jorå!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Du får tro vad du vill. Anatar du aldrig testat crysis eller compnay of heroes på max grafik. För du hade du fattat vilken skön känsla det är att spela dessa spel med allt på max.

Dvs DX11 kommer nog bli ennu vackrare och jag vill i fortsättnignen med att överraskas av de fina miljöer som ges.

Vist fan är jag jäkligt glad att farsan ahr en värsting för då kan ajg spela spel på max, synd att inte din farsa har det då lol.

PS det är en i7 965, 6gb domintor, 2st gtx280 (snart 3st), Vertex ssd och en rapotr 150gb, EVGA SLI classfed mobo etc. Sakerna är klockade.

Så din farsa har verkligen ett behov av sådan hårdvara när det enda han gör på den är att spela patiens och surfa Blocket? Du kanske inte lurade honom på den datorn bara för att du skulle få spela alla spel på max grafik? Stackarn som slängt ut så mycket pengar för en sak som snabbt blir omorden inom loppet av några år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

Inget DX10.1 för Nvidia än så länge, men det blir nog DX11 i början på nästa år.

Om du har läst nyheterna så lanserar nVIDIA några kretsar med DX10.1

http://www.fudzilla.com/content/view/14383/34/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj christian
Så din farsa har verkligen ett behov av sådan hårdvara när det enda han gör på den är att spela patiens och surfa Blocket? Du kanske inte lurade honom på den datorn bara för att du skulle få spela alla spel på max grafik? Stackarn som slängt ut så mycket pengar för en sak som snabbt blir omorden inom loppet av några år.

Tror du är bara avundsjuk att inte du kunde ura din farsa (ironi)

Sedan till den som skrev att 2 gtx280 är omoderna och att tester vissar de itne kalrar av crysis på max får gärna länka till dessa artiklar för de maxas med hårdvaran jag postade innan.

Jag antar du förstår också att inte grejerna går på original klock.

Föresten så är det cpu som flaskar med 2 gtx för när vi hittade en stabil klock för cpu 24/7 4.5 ghz så presterar grafikorten mycket mycket bättre. både i spel och 3dmark. På grafikdelen.

Sedan så winrarar man kanska snabbt också för den som har nått att antyda omd et.

Jusde, farsan lirar crysis med, han älsakr att smyga runt i djungeln och skytta lite fåglar.

PS till de som snackar om E kuk etc. Jag har nog störst E.KUK och riktig kuk med.
Referenser Min flickvän.

Puss på er alla.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Om du har läst nyheterna så lanserar nVIDIA några kretsar med DX10.1

http://www.fudzilla.com/content/view/14383/34/

Vi får hoppas att det stämmer, men dom har inga ute än.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen dator

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |

Permalänk
Medlem

Ska man vänta med att köpa grafikkort då? Hade tänkt mig ett 4890 snart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

DX11 var ganska mycket om ljus eller hur?
och om det är det så kommer vi se att spelen kommer bli mycket mer fotorealistiska...
För att texturerna ser tillräckligt bra redan men det är ljusen i spelen som brukar vara flaskhalsen för det där lilla sista som behövs

Visa signatur

Jag hoppas att vi får snart virtual reality skulle va NICE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Tror du är bara avundsjuk att inte du kunde ura din farsa (ironi)

Sedan till den som skrev att 2 gtx280 är omoderna och att tester vissar de itne kalrar av crysis på max får gärna länka till dessa artiklar för de maxas med hårdvaran jag postade innan.

Jag antar du förstår också att inte grejerna går på original klock.

Föresten så är det cpu som flaskar med 2 gtx för när vi hittade en stabil klock för cpu 24/7 4.5 ghz så presterar grafikorten mycket mycket bättre. både i spel och 3dmark. På grafikdelen.

Sedan så winrarar man kanska snabbt också för den som har nått att antyda omd et.

Jusde, farsan lirar crysis med, han älsakr att smyga runt i djungeln och skytta lite fåglar.

PS till de som snackar om E kuk etc. Jag har nog störst E.KUK och riktig kuk med.
Referenser Min flickvän.

Puss på er alla.

Du kan inte vara på riktigt xD
Din flickvän måste vara väldigt stolt över sin dig som skryter om din pappas dator:)

And remember, it's not the size of the boat that counts. It's det motion in the ocean
På svenska: Det spelar ingen roll hur kraftfullt grafikkort du har, utan drivare så kan du inte lira're...

Permalänk
Hjälpsam

Den här tråden handlar om ATI och DX11 inte Lafiels pappa eller Lafiels kuk.
Sluta tjata, ni förstör ännu en tråd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Jag har nog störst E.KUK och riktig kuk med.
Referenser Min flickvän.

Puss på er alla.

Så din flickvän vet hur stora kukar alla på forumet har?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CharlesDahlman
DX11 var ganska mycket om ljus eller hur?
och om det är det så kommer vi se att spelen kommer bli mycket mer fotorealistiska...
För att texturerna ser tillräckligt bra redan men det är ljusen i spelen som brukar vara flaskhalsen för det där lilla sista som behövs

Texturer kan aldrig vara för bra. Men det är inte heller det viktigaste att förbättra nu då texturer i många spel är rätt så bra.
Det är rätt många förbättringar i DX11, kolla wiki eller liknande så får du en hel lista. DX11 är vad DX10 borde ha varit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
2st gtx 280 är inga ultrasnabba grejer nuförtin :/

Kanske inte ultrasnabba grejer men rätt fin prestanda ändå. Mycket bättre än dom flesta har hemma idag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det är men iaf, sånt som ser ut att vara i 3D men som man ser är platt när man går inärheten är en sak som dom kunde fixat och ersatt med äkta 3d modeller. Fast sånt lär väll kräva för mycket på datorn men ändå.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

Fråga ang. dx11, när det väl kommit ut på marknaden kommer det inte va ett ganska högt pris?:P Undrar då jag ska köpa dator i höst, om man ska vänta på dx11 eller inte. Sen kommer man behöva ett nytt moderkort som "stödjer" dx11 också?

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Fråga ang. dx11, när det väl kommit ut på marknaden kommer det inte va ett ganska högt pris?:P Undrar då jag ska köpa dator i höst, om man ska vänta på dx11 eller inte. Sen kommer man behöva ett nytt moderkort som "stödjer" dx11 också?

Moderkort som stödjer DirecX 11? vad snackar du om ?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
Moderkort som stödjer DirecX 11? vad snackar du om ?

Ok jag har nog hajat fel. Bara undra vet inte riktigt vad dx11 innebär.

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Fråga ang. dx11, när det väl kommit ut på marknaden kommer det inte va ett ganska högt pris?:P Undrar då jag ska köpa dator i höst, om man ska vänta på dx11 eller inte. Sen kommer man behöva ett nytt moderkort som "stödjer" dx11 också?

Nej det behöver man inte. Direct X är som ett gäng samlade instruktioner som spel kan be grafikkorten utföra.

Så det enda du behöver är spel som använder sig av DX11, OS och drivrutiner som stödjer DX11 och grafikkort som stödjer DX11.

Nya grafikkort kommer alltid vara lite dyrare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nej det behöver man inte. Direct X är som ett gäng samlade instruktioner som spel kan be grafikkorten utföra.

Så det enda du behöver är spel som använder sig av DX11, OS och drivrutiner som stödjer DX11 och grafikkort som stödjer DX11.

Nya grafikkort kommer alltid vara lite dyrare.

Inte bara spel som använder sig av DirecX 11
sedan så gör den möjligt för GPU program.

Samt så kommer vissa DirecX 10 kort ta del av DirectX 11 funktioner.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Ack vad svårt det kommer vara att hålla i pengarna till denna lansering. Korten kommer säkert bli super.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Ack vad svårt det kommer vara att hålla i pengarna till denna lansering. Korten kommer säkert bli super.

Som DirecX 10?

kommer ta ett tag innan 11 kommer igång

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
Som DirecX 10?

kommer ta ett tag innan 11 kommer igång

Jag tänkte mer på att jag vill ha ett nytt grafikkort men att det känns smartare att vänta tills den nya serien kommer ut istället för att köpa ett 48xx-kort ^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer