Ska det behöva vara så här??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ST
Registrerad
Aug 2007

Ska det behöva vara så här??

Jag tänkte att jag skulle uppgradera datorn lite nu till semester. Jag har sneglat på olika tester och hade en plan gjorde den sista genomgången så att det fanns en rimmlig chans att allt skulle passa. Gick in på prisjakt och hittade ställen som har prylarna på lager (viktigast) och pris, jag försökte beställa från några få för att spara lite porto. Jag beställde av Inet, Misco, Pixmania och en efterbeställning hos Clickok i måndags kväll. Av det jag beställde i måndags kväll är det bara ett paket som dykt upp, och det redan i går. Beställningen från Pixmania som jag inte har något större förtroende för dök upp jäkligt snabbt Jag gjorde två ordrar till Inet för jag visste att VGA kylaren jag skulle ha, inte fanns i lager, CPU kylaren som jag också beställt av Inet är packad och skickad och ligger hos posten i Örebro sen den 21 och sedan har det inte hänt nått mer:down: . De flesta grejorna beställde jag hos Misco kollar man på Prisjakt så har dom prylarna hemma men det är inte sant det är en förbannad bluff bara. Jag hatar sånn där djävla marknadsföring fan vet hur länge den ordern kommer att ligga "pågående". Den sista orden gjorde jag dan efter hos Clickok beställde en dvd skrivare vilket jag behöver, och passade på att köpa en adapter till min SSD enhet på samma gång. Jag slarvade med att kolla om SSD adaptern fanns hemma =/ så den orden lär väl komma till nästa semester :rolleyes:. Nu har ni fått lite tips på vad som är bra att tänka på om ni vill ha grejorna snabbt. Undvik de som inte har prylarna hemma det går inte att lita på prisjakt, man måste kolla där man ska handla och även dom är luddiga i bland. Posten suger rejält det är inte första gången som mina paket är ute och reser:down: Gör inga förhastade beställningar. Med andra ord.
GÖR INTE SOM JAG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Jag vill ha en belöning för att jag orkade läsa det stycket. Dela upp ditt inlägg i stycken nästa gång så ska du se att fler orkar läsa och besvara det du skriver.

Dom flesta internetbutikerna saknar eget lager och produkter som man kan luras att tro att dom har på lager är i själva verket på deras leverantörs lager.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Feb 2003

Inte mycket nytt under solen va?

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Re: Ska det behöva vara så här??

Citat:

[b]Ursprungligen inskrivet av HAZ [/b]

Jag tänkte att jag skulle uppgradera datorn lite nu till semester.
Jag har sneglat på olika tester och hade en plan :D,
gjorde den sista genomgången så att det fanns en rimmlig chans att allt skulle passa.
Gick in på prisjakt och hittade ställen som har prylarna på lager (viktigast) och pris,
jag försökte beställa från några få för att spara lite porto.

Jag beställde av Inet, Misco,
Pixmania och en efterbeställning hos Clickok i måndags kväll.
Av det jag beställde i måndags kväll är det bara ett paket som dykt upp,
och det redan i går.
Beställningen från Pixmania som jag inte har något större förtroende för dök upp jäkligt snabbt

Jag gjorde två ordrar till Inet för jag visste att VGA kylaren jag skulle ha, inte fanns i lager,
CPU kylaren som jag också beställt av Inet är packad och skickad och ligger hos posten i Örebro sen den 21 och sedan har det inte hänt nått mer:down: .

De flesta grejorna beställde jag hos Misco kollar man på Prisjakt så har dom prylarna hemma men det är inte sant
det är en förbannad bluff bara.
Jag hatar sånn där djävla marknadsföring fan vet hur länge den ordern kommer att ligga "pågående".

Den sista orden gjorde jag dan efter hos Clickok beställde en dvd skrivare vilket jag behöver,
och passade på att köpa en adapter till min SSD enhet på samma gång.
Jag slarvade med att kolla om SSD adaptern fanns hemma =/ så den orden lär väl komma till nästa semester :rolleyes:.

Nu har ni fått lite tips på vad som är bra att tänka på om ni vill ha grejorna snabbt.
Undvik de som inte har prylarna hemma det går inte att lita på prisjakt, man måste kolla där man ska handla och även dom är luddiga i bland.
Posten suger rejält det är inte första gången som mina paket är ute och reser:down: Gör inga förhastade beställningar.
Med andra ord.

GÖR INTE SOM JAG

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweC Rocks
Registrerad
Maj 2005

Så är det med butiker...de är till ofrån...Jag har gjort en beställning på webhallen som jag väntat på i 3 veckor nu, och det står att det fortfarande under behandling...

Pixmania har fungerat bra för mig, jag har väl gjort 12 köp av dem vad jag minns, ett av dem dök alldrig upp...men efter väntande o väntade maila jag dem och senare fick jag pengarna tillbaks... fast varan fanns i lager enligt deras sida...Alla företag klantar sig mer eller mindre...Verkar gå upp och ner för alla...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristus
Jag vill ha en belöning för att jag orkade läsa det stycket. Dela upp ditt inlägg i stycken nästa gång så ska du se att fler orkar läsa och besvara det du skriver.

Dom flesta internetbutikerna saknar eget lager och produkter som man kan luras att tro att dom har på lager är i själva verket på deras leverantörs lager.

Du får en jättestor kaka av mig:p

Fyfan vilket inlägg..