Permalänk

extra laptop

tja det här är säkert inte rätt del att posta det här men,men jag får snart en acer ferrai laptop med några år på nacken.
nu är frågan vad finns det för kreativt man kan göra med det. det är halv seg föra ägarna säger att nått har hänt med den, så jag tänkte installera om win xp bara för att det är kul att greja lite. tänkt också på att installera linux.
har funderat lite nu vad jag vill göra med den men kommer inte på nåt vettigt.
jag har frågat runt lite o dom flesta säger att jag ska släppa den från ett hög hus eller elda upp den.

men jag vill göra nått jag lär mej/nåt kul kom med tips allt ni kommer påbtack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93karlsson
jag får snart en halv gammal acer ferrai laptop.

Får du bara halva? Det var snålt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93karlsson
nu är frågan vad finns det för kreativt man kan göra med det. det är halv seg föra ägarna säger att nått har hänt med den, så jag tänkte installera om win xp bara för att det är kul att greja lite. tänkt också på att installera linux.

Släng in linux på den och använd den till något vettigt. Sätta upp en server hade ju kunnat vara trevligt men känns fel för en laptop.

Permalänk

server tänkte jag sj först på men att använda en laptop till det tjäns inte helt rätt.
har för övrigt en annan laptop som jag surfar o så på.
skulle villja använda acern till nått anat som jag kan sitta o pilla me nåra timmar på kvällarna har ingen jätte koll på linux har bara använt det ett fåtal gånger finns deet nåt man kan lära sej/göra som jag inte kan på windows. Kan ytterst lite pyton programering

Permalänk
Medlem

Linux From Scratch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93karlsson
skulle villja använda acern till nått anat som jag kan sitta o pilla me nåra timmar på kvällarna har ingen jätte koll på linux har bara använt det ett fåtal gånger finns deet nåt man kan lära sej/göra som jag inte kan på windows. Kan ytterst lite pyton programering

Varför inte testa Linux From Scratch, Då kommer du garanterat att lära dig massvis om linux (och operativsystem i allmänhet) och får även ett helt anpassat system enbart för dig och din dator, något unikt som ingen annan har. Rekomenderas bara om du är beredd att experimentera och inte ger upp bara för att något inte fungerar. Finns dock väldigt bra material på hemsidan, bland annat en bok. Sedan är ju google och alla forumsanvändare över internet dina bästa vänner om du hamnar i knipa!

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »