Steelseries släpper möss och musmatta

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Steelseries släpper möss och musmatta

Steelseries har tre nya produkter för datorspelare på ingång. Det handlar om två högpresterande möss och en tillhörande musmatta.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömsnäsbruk
Registrerad
Dec 2003

Ser ut som allting annat. Det behövs nog lite mer än så här för att få folk att gå över till deras produkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweC Rocks
Registrerad
Maj 2005

Musen ser stilren ut och svart...jag blev lite sugen på den...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Musen ser stilren ut och svart...jag blev lite sugen på den...

Samma här : D

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Apr 2005

MS 3.0 vibbar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2005

Har en Steelseries Ikari Laser, kan skriva under på att Steelseries vet vad de sysslar med Föredrar dock formen på Ikari framför de här nya.

Guild Wars 2: Rivv Rezzi [FRI]
Core i7 920 | Gigabyte EX58-DS4 | Corsair XMS3 3x2048 + 3x4096 1600 MHz | Gigabyte HD6950 OC 1GB Windforce

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
4000m.ö.h
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda
Har en Steelseries Ikari Laser, kan skriva under på att Steelseries vet vad de sysslar med Föredrar dock formen på Ikari framför de här nya.

+1

sitter också på en riktigt fina möss

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Ehm... Finns inte de här redan?
Eller ja, det står ju MS på dem, de här står det steelseries på, stor skillnad
Nog för att det inte finns någonting fel i att ta efter ett vinnande koncept, och 3.0 är ju inte inte fy skam men lite mer fantasi än såhär borde man ju ha.

Edit**
9HD-mattan däremot ser intressant ut. Min func börjar sjunga på sista versen och tyvärr är de ju lite jobbiga att få tag på nya.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Snygga, bara inte prislappen är hög så verkar dom väldigt enkla och bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2007

Var det bara jag som märkte att den optiska musen inte har några sidoknappar?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Älvdalen
Registrerad
Jul 2009

12000 FPS låter imponerande.

Men LCD display på mus? Snälla...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2004

xai = laser, Inställnings-rik, dyr, 125.5mm (~för lång för claw-gr.)
Kinzu = optisk, funk-fattig (har angle snapping "correction"), billig, 117mm kort.

Edit: Väntar som vanligt vidare på en sladdad Bluetrack.

Sökes UTROTAD:
Ljust media-tangentbord (svarta bokstäver obelyst)
HELT vanligt ej mekaniskt org 105 fullhöjd swe, 6-7mediaknappar (separat). (extraknappar). USB-sladd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlsrkrona
Registrerad
Apr 2008

förlåt om jag har fel men är inte steelseries danskt?:P btw dom ser ut som MS1.1^^ najs musmatta dock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2003

Ser bra ut! Steelseries brukar ju göra bra saker, och att musen liknar en 3.0:a är ju aldrig fel...

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2006

Måste få hålla med föregående talare med påståendet att Steelseries är danskt? Det var dem senast jag kollade i alla fall :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jun 2006

Frågan är om dom drabbats av glappandet som ikari optical och ikari laser led av...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredlast
förlåt om jag har fel men är inte steelseries danskt?:P btw dom ser ut som MS1.1^^ najs musmatta dock

Ja SS är danskt. Själv tycker jag denna musen ser väldigt trevlig ut pga. den inte ser ut som ett framtida monster utan som en mus ska se ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
12000 FPS låter imponerande.

Men LCD display på mus? Snälla...

Troligen en lika liten som på Ikarimössen (iaf på laserversionen). Sitter på undersidan och talar bara om vilken profil som används just nu.

YES!!! I cna splee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

kmr inte köpa denna förutom om min ikari går sönder och att ikari inte finns kvar. som de flesta säger, steelseries vet vad dom gör:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

steelseries har ju en felande produkt som fortfarande felar ;), Steelseries Siberia headset sm blir glapp i volymkontrollens 3.5" plugg efter ett tag. Men det går att fixa om mn är händig.

Aja, ser fram emot en ny tygmusmatta att lägga på min icemat, som endast används när det kommer till seriös gaming ^^.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Blev riktigt sugen på en xai.

Har Razer diamondback / copperhead / DA / Salmosa
samt Logitech G9 plus en SS Ikari laser.

G9 är lätt den skönaste.

Ikari lasern har lätt den bästa avläsaren och är grymt precis. Razermössen dock lite snabbare ex vid en 180 graders vändning.

Sammantaget är Ikari lasern är den bästa musen jag har/haft. Bara att hoppas att Xai laser sitter bra i handen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2009

Det är nog fina grejer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Ikari mössen är av dålig kvalitet, undrar ifall de bättrat sig.

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | Shadowk på YouTube | www.intrnet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2008

Varför är ikari så himla dålig kvalité?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0kke
Varför är ikari så himla dålig kvalité?

Vet inte, kanske för att hålla kostnaderna nere.
Har en ikari optisk och laser mus som båda har lagt av. Dessutom har jag stött på fler ikari användare vars möss också dött.

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | Shadowk på YouTube | www.intrnet.se