Playstation 1 (PSX): Vad heter spelet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Naboo
Registrerad
Okt 2003

Playstation 1 (PSX): Vad heter spelet?

Hej!

Jag försöker lista ut vad ett spel till första generationens Playstation hette. Allt jag vet är att spelet är att spelet är från ca år 1999/2000 och att det var något slags grönt monster/alien man irrade runt med. Hans namn börjar på A om jag inte missminner mig, något korthugget, Ace, Ape, eller Abe. Jag är också rätt säker på att det var ett single player spel. Miljöerna var väldigt futuristiska och utspelade sig i ett fiktivt universum.

Ni kan här nedan se en bild av huvudfiguren.

Några förslag?

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Oddworld

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

Japp, måste vara oddworld, grymt roligt spel

http://www.calshop.biz/gol_2005-2006/immagini/Psx/FICHE%20O/C...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Naboo
Registrerad
Okt 2003

Tack ska ni ha! Det var precis vad jag letade efter!

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Naboo
Registrerad
Okt 2003

Jo vars, det var ett väldigt bra och roligt spel.

Jag spelade dock bara första delen som kom på den gamla tiden till Playstation 1. Jag har inte spelat de senare spelen i serien, och jag kör inte med Xbox så jag har inte kunnat spela det senaste spelet (Oddworld: Stranger's Wrath) från 2005 som var ett Xbox exclusive. Undrar om det ska komma något mer spel i serien... det var ju tänkt från början att utveckla fem spel, hittills har bara fyra kommit ut om jag inte har fel.

Men som sagt, det var ett riktigt bra och roligt spel. Jag har ju mitt gamla PSX kvar och jag har ett stort antal spel till den också men jag har inte Oddworld, så jag funderar på att försöka hitta ett begagnat ex att köpa. Nu vet jag åtminstone vad spelet heter.

Tack för hjälpen!

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Naboo
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lionheartus
Där ska komma ett till verkar det som:

http://en.wikipedia.org/wiki/Oddworld#Unreleased.2FCancelled_...

Det där uttalandet från Jeff Braun om återkomsten av Oddworld kom i maj förra året 2008. Det har gått ett helt år sedan dess, men något nytt Oddworld spel har man ju inte sett. Men jag hoppas verkligen att det ska komma fler titlar i samma serie för det är det värt.

Edit: Han nämnde dock att det kan ta en lång tid, så man bör inte förvänta sig ett nytt spel inom det närmaste året i alla fall. Jag gissar på 2011.

Sweclockers BB kod
0101001101000111