Får man med kabel vid köp av hårddisk?

Permalänk

Får man med kabel vid köp av hårddisk?

Hej,

Jag har tänkt köpa mig en större hårddisk och hittade en demo-produkt på Komplett, vettigt pris och ser bra ut.
Det står inget om att inga sladdar inte följer med bara att kartongen kan vara sliten.

Min fråga är; Får man med Sata-kabel när man köper hårddisk annars? Demo-produkt eller ej!

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem

De har inte varit me några kablar när jag har köpt tidigare, 4st skruvar brukar komma med.

Permalänk
Medlem

Nej inga kablar följer med.

MVH Peter

Permalänk

Man får oftast inte med sata kablar till hårddiskar, däremot så får du det till moderkortet.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

Menar du en intern eller extern? Är det en extern du menar så skulle jag gissa att det följer med, interna hårddiskar brukar det dock inte följa med.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden, så om jag köper en hårddisk och moderkort o allt sånt, följer SATA sladdarna med?

Permalänk
Medlem

SATA kablar följer med moderkortet, ja

Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Beror väl lite på dock, köper man oem/bulk så är det bara disken med, införskaffar man retail hänger kablar och troligen annat med.