Gameseek.co.uk / utlandsköp

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Gameseek.co.uk / utlandsköp

http://www.gameseek.co.uk

Någon som har några erfarenheter ifrån denna butiken och huruvida man behöver betala moms eller inte?

Leveranstider?

Tänkte beställa ett par spel ifrån dom som inte längre finns i några svenska butiker (vad jag vet) så skulle vilja veta hur det ligger till egentligen

Tack på förhand.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Menar du svensk eller brittisk?

Kollade lite snabbt och frakten är £3,95 per spel och
priserna verkar lite sådär.

Kollat http://www.game.co.uk ?

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Game.co.uk har inte de spelen jag söker i lager, och eftersom spelen ifråga inte tillverkas längre så måste jag i princip beställa ifrån Gameseek.

Fraken är ju helt okej. Men hur är det med moms? Måste jag betala både Engelsk moms(då den säkert är inbakad i priset redan) och Svensk eller hur fungerar det?

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Jag tog en chansning och lade en beställning. Så får se om en 6-8 dagar om jag slipper eller ej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Inom EU skall ingen moms tillkomma i efterhand.
Enda undantaget är om varorna skickas från Jersey, då riskerar man att behöva betala moms/tull.
Säljer ett företag tillräckligt mycket till annat land så måste de lägga på lokal moms, se t.ex amazon.com.uk som lägger på mellanskillnaden i moms när du vill ha varor skickade hit.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Tack, det var skönt å höra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Som keyser skrev, du betalar inte extra moms till tullvampyrerna nu när vi är med i EU. Detta förutsätter att du köpt prylarna inom EU såklart.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Avi kom nyss på posten, så kan väl skriva ner lite tankar om Gameseek.co.uk för de som funderar på att köpa därifrån i framtiden och söker till sig denna tråd.

Beställde sent på Söndags natten, Onsdagen fick jag ett e-mail som stod att de har skickat spelen. Måndagen därpå kom den på posten i form utav en avi.

Tull avgift/Moms: Ingen alls.
Leverans tid: 8 dagar.
Frakt: 4£ per spel.

Allt som allt nöjd.