Välkänd anka drar sig ur fildelningsdebatten

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Välkänd anka drar sig ur fildelningsdebatten

För en tid sedan skapade en seriestripp, om en piratkopierande Kalle Anka, debatt bland internetanvändare runt om i landet. Nu ångrar förlaget att serien publicerades i Sverige.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2005

Nyhetstorka?

Nothing to see here, move along ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2002

Jahopp.

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2003

haha, vill se serien. Finns den möjligtvis att tanka ned någonstans

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Skalman måste vara rik.

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
$HOME
Registrerad
Jun 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
haha, vill se serien. Finns den möjligtvis att tanka ned någonstans

http://forum.piratpartiet.se/Topic165971-15-1.aspx

Gentoo Linux ~ Blogg | Skärmskott | Punktfiler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2008

Jag prenumererar faktiskt på Kalle Anka (vadå, dom är roliga). När jag läste serien gicka jag i taket, ganska klantigt av dom att ta med serien. Om nån vill kan jag ta bilder och lägga upp.

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Den finns faktiskt på det här forumet också.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8655...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Egmont Kärnan var i fokus senast under våren. Då publicerade förlaget ett nummer av tidningen Bamse där Skalman hade en mp3-spelare med hela 30 000 musikfiler lagrade. Egmont Kärnans chefredaktör Charlotta Borelius försökrade då att Skalman skaffat sin musik på laglig väg.

XD, mjo.. Säkert, dock kanske man borde skriva det i tidningen lite klarare?

Samsung 700Z7C 17,3" - i7 3615QM - GT 650M - 8GB - 750GB - Crucial m4 256GB SSD

Citera gärna så ser jag ditt meddelande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2005

Haha, kärringtakter! Skulle varit så extremt kul ifall de sagt att Skalmans mp3 samling kom raka vägen från dc++ eller tpb! xD

| Chieftech Mesh | Asus x38 Maximus Formula | Intel e8200 2.67@3.44 | PowerColor 5850 1GB | 4*1 Crucial 8500 | Corsair SSD 120GB, WD 750GB| Creative XtremeGamer X-fi // Arcam rPAC + Beyerdynamic DT990 | HP w2207h |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Aug 2006

Pinsamt att det finns människor som har så tråkiga liv att dom hänger upp sig på vad som händer i en serietidning. Sveriges lagar gäller inte i Ankeborg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Okt 2002

Helt sinnesjukt att folk kan lägga sig i sånt, då borde dom inte få ha med Björnligan då dom gör brott hela tiden.

Sinnesjukt är ordet!

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

Det som gör folk upprörda är förmodligen att serien är så usel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gigabyte
Registrerad
Aug 2008

Skalman har säkert gjort radioinspelningar som han lagt i sin MP3-spelare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002

"Jag har en inbyggd kompass"

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Älvdalen
Registrerad
Jul 2009

Propaganda.

Propaganda riktat mot barn, helt sjukt.

Poison the mind of the young.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Borde inte EU ta upp Von Anka och dennes mer eller mindre monopol på allt och att han även tvingar Kalle att jobba för slavlön? Det är intressant att se hur moral och lag bara jobbar åt ett håll...

Rocking hard !!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stkhlm
Registrerad
Dec 2008

Vilken dubbermoral hela grejen stinker av? Näe usch!

DeskTop:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce GTX 1080Ti OC//Creative SBZ//
LapTop:Clevo P170SM//4700MQ//GTX780M//16GB Crucial/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Mar 2009

Vi får helt enkelt spola tillbaka tiden och zappa disney så att han aldrig gjorde Kalle Anka.

Fishstick
www.ssg-clan.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007

Kalle har ju fortfarande inte begått ett brott. Han kan ju bara hävda att han kopierade skivan för eget bruk för att kunna spela skivan på 30 "boomboxar" samtidigt?

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Borde inte EU ta upp Von Anka och dennes mer eller mindre monopol på allt och att han även tvingar Kalle att jobba för slavlön? Det är intressant att se hur moral och lag bara jobbar åt ett håll...

ah men det är precis så kapitalisterna/skivbolagen vill att världen skall se ut.

läste att knattarna sa "de som skrivit och spelat musiken måste ju ha sitt levebröd"

BS, de skulle sagt att skivbolagen vill ha största delen av pengarna.

och sen Kalle som kryper vid fötterna vid "husbonden" "den mäktiga"

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

Väldigt dålig serie av Kalle Anka.
Bara massa moral, o att de använder ordet upphovsrätt.
Hela storyn o allt suger ju totalt haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2008

Förstår inte, dom visar att knatte fnatte tjatte(?) får ladda ner SEN köpa albumet.. är inte det lite fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Sep 2007

Alltså seriös privat person som anmäler detta... Det är ju en serietidning. Vad händer här näst? Ska Kalle Anka sluta ha med björnligan också för att de är tjuvar och gör någonting olagligt?

Efter att ha läst serien så förstår jag absolut inte varför de alls tagit upp detta. I serien åker ju Kalle Anka fast då Farbror Joakim ser vad han håller på med. Det enda Kalle Anka gör är ju något som tex det björnligan gör dvs olagligt och åker fast för det därefter...

Detta har blivit en total överdrift...

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selo
ah men det är precis så kapitalisterna/skivbolagen vill att världen skall se ut.

läste att knattarna sa "de som skrivit och spelat musiken måste ju ha sitt levebröd"

BS, de skulle sagt att skivbolagen vill ha största delen av pengarna.

och sen Kalle som kryper vid fötterna vid "husbonden" "den mäktiga"

Men varför är folk så sura för detta då när serien alltid handlat om att visa att maktens moral har rätt???

Rocking hard !!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Alltså seriös privat person som anmäler detta... Det är ju en serietidning. Vad händer här näst? Ska Kalle Anka sluta ha med björnligan också för att de är tjuvar och gör någonting olagligt?

Efter att ha läst serien så förstår jag absolut inte varför de alls tagit upp detta. I serien åker ju Kalle Anka fast då Farbror Joakim ser vad han håller på med. Det enda Kalle Anka gör är ju något som tex det björnligan gör dvs olagligt och åker fast för det därefter...

Detta har blivit en total överdrift...

Jag håller med. Pajasar finns det gott om...

"skivbolagen i form av Farbror Joakim framställs som onödigt agressiva"
Dom är ju agressiva i verkligheten också, så vad är problemet?

Och det där med skalman, han har ju allt förutom atlantångare och lokomotiv eller vad det var. Det betyder att han har böcker också, men ingen kommer ens på idén att han har snott/kopierat/whatever dem. Men när han har mp3-spelare med mycket musik då jävlar är det upphovsrättsbrott?

EDIT: läste serien nu det var den sämsta kalle-anka-serien jag läst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Det finns faktiskt ganska mycket (laglig) gratismusik på internet också...

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | XFX Radeon HD7870 Ghost 2GB | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2002

Var kan jag köpa fyrkantiga ägg? Kan jag betala dom med kapsyler?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Jag tycker det är kul att Kalle Anka & Co alltid haft policyn att säga att de aldrig tar ställning i några som helst frågor, som svar på serier där de faktiskt gör det.

Långben var ju orolig över ozonskiktet och "klimathotet" för några år sedan.

Kalle Anka gjorde ju ett rejält inlägg i debatten om mångkultur för några år sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloysius
Jag tycker det är kul att Kalle Anka & Co alltid haft policyn att säga att de aldrig tar ställning i några som helst frågor, som svar på serier där de faktiskt gör det.

Långben var ju orolig över ozonskiktet och "klimathotet" för några år sedan.

Kalle Anka gjorde ju ett rejält inlägg i debatten om mångkultur för några år sedan.

Bra slut i serien om Bäbäborna.
Vet inte om det finns nån fungerade länk i tråden på flashback, här är en sida det är upplagt på
http://hem.passagen.se/severtva/

««« »»»