X-box kontroll till datorn

Permalänk
Medlem

X-box kontroll till datorn

Tjenare!

Jag undrar om någon vet var man kan köpa en adapter som man kan sätta i USB-uttaget till datorn så jag kan köra med en trådlös X-box kontroll?

Har tittat på denna från Dustin http://www.dustinhome.se/pd_5010103297.aspx men jag förstår inte riktigt om någon adapter med följer, och även om man kan använda 2st kontroller till 1 adapter?

MVH Mackrix

Permalänk
Medlem

Du får nog inte med nån adapter där.
Det ändå stället jag har hittat den på är Mediamarkt för 200kr.

Permalänk
Medlem

Om du köper en trådad blir det ju billigare än att köpa både en kontroll och en adapter. http://www.dustinhome.se/pd_5010111260.aspx

Permalänk
Medlem

Men det är så krångligt med tråd Har tillräckligt med sladdar runt omkring mig redan^^ Men om jag köper en med sladd, då funkar den väll direkt in i datan, ingen adapter till den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackrix
Men det är så krångligt med tråd Har tillräckligt med sladdar runt omkring mig redan^^ Men om jag köper en med sladd, då funkar den väll direkt in i datan, ingen adapter till den?

Jupp.

Permalänk

har köpt en själv och den funkar med datorn (mottagare med följer) och det funkar med flera controller (har testat med 2st vanliga xbox 360 controllers)

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du laddar ner (tidigare versioner) eller köper den senaste versionen av xpadder. Där kan du utan problem emulera knapptryckningar eller musrörningar via kontrollen.

Själv använder jag den för att se film, bläddra mellan hemsidor från soffan och så vidare. Fungerar utmärkt, så länge ingen skriver på msn, då är det rakt upp med On-Screen Keyboard!

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the big kid
har köpt en själv och den funkar med datorn (mottagare med följer) och det funkar med flera controller (har testat med 2st vanliga xbox 360 controllers)

Var har du köpt då? Och fick du med både kontroll och adapter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackrix
Var har du köpt då? Och fick du med både kontroll och adapter?

jag köpte ifrån dustin och man fick med 1st kontroll, 1st adapter, 1st cd med drivers, 2st AA batterier

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the big kid
jag köpte ifrån dustin och man fick med 1st kontroll, 1st adapter, 1st cd med drivers, 2st AA batterier

okey, är det samma som jag länkade?
Kör jag med vanliga pc spel sen ?

Offtopic: Finns det nått sätt att kolla på min profil så jag kan hitta en tråd jag gjort snabbt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackrix
okey, är det samma som jag länkade?
Kör jag med vanliga pc spel sen ?

Offtopic: Finns det nått sätt att kolla på min profil så jag kan hitta en tråd jag gjort snabbt?

det är samma

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram