Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jaha, så du köpte en bärbar från Microsoft ? Just det ja, dom gör inga laptops eller hur ?
Så om du vill "straffa" nån för att du var tvungen att köpa laptop med Vista är det bäst att du börjar med dig själv för så vitt jag vet var det ingen som stod där med en revolver pekad mot dig och tvingat dig att handla.
Felet är enbart ditt och det är hög tid att du (och folk som tänker som dig) tar ansvar för EGNA handlingar.
Så om jag verkligen behöver en laptop och de enda som erbjuds kommer med windows vista (undantagsvis windows XP), är det helt enkelt mitt fel därför att jag, de facto, behöver en laptop? Nu vet jag inte om folk minns det här, men det var inte så länge sen M$ blev dömda av EU-domstol för att de hade avtal med återförsäljare av datorer att de var tvugna att enbart sälja datorer med OS från M$ om de ville ha möjligheten att sälja med Windoze ÖHT. Notera att detta var ett par år sedan, ville du ha tag på en laptop utan tillhörande M$-OS var du tvungen att köpa begagnat eller stulet.
För att gör en liknelse. Ponera att du är hungrig och behöver mat. I byn du bor i säljs endast kött slaktat genom att man otaliga gånger stuckit små, små nålar genom kreaturen så att de dött i mycket stort lidande. Ponera nu att du inte tycker om detta av någon anledning du får välja själv. Kommer du fortfarande avstå från att köpa denna mat och således svälta ihjäl? Detta till trots att du har råd att göra det och det är inräknat i din budget att du ska göra det? Kommer du, när det sedan kommer en mysig jägare till byn som endast slaktar äldre djur som har levt ett långt och lyckligt liv i det vilda, inte gå över till denna alternativa källa?
Liknelsen är visserligen något undermålig, eftersom det är omöjligt att ta tillbaka något från de första slaktarna och det faktum att jag inte skulle fysiskt dö om jag lät bli att köpa en laptop. Delen med att dö är dock någorlunda korrekt, eftersom det hade varit halvknackligt att genomföra studierna utan dess hjälp. Inga studieresultat leder till att man går utan CSN, vilket leder till att tillvaron blir allmänt jobbig.