Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jaha, så du köpte en bärbar från Microsoft ? Just det ja, dom gör inga laptops eller hur ?
Så om du vill "straffa" nån för att du var tvungen att köpa laptop med Vista är det bäst att du börjar med dig själv för så vitt jag vet var det ingen som stod där med en revolver pekad mot dig och tvingat dig att handla.
Felet är enbart ditt och det är hög tid att du (och folk som tänker som dig) tar ansvar för EGNA handlingar.

Så om jag verkligen behöver en laptop och de enda som erbjuds kommer med windows vista (undantagsvis windows XP), är det helt enkelt mitt fel därför att jag, de facto, behöver en laptop? Nu vet jag inte om folk minns det här, men det var inte så länge sen M$ blev dömda av EU-domstol för att de hade avtal med återförsäljare av datorer att de var tvugna att enbart sälja datorer med OS från M$ om de ville ha möjligheten att sälja med Windoze ÖHT. Notera att detta var ett par år sedan, ville du ha tag på en laptop utan tillhörande M$-OS var du tvungen att köpa begagnat eller stulet.

För att gör en liknelse. Ponera att du är hungrig och behöver mat. I byn du bor i säljs endast kött slaktat genom att man otaliga gånger stuckit små, små nålar genom kreaturen så att de dött i mycket stort lidande. Ponera nu att du inte tycker om detta av någon anledning du får välja själv. Kommer du fortfarande avstå från att köpa denna mat och således svälta ihjäl? Detta till trots att du har råd att göra det och det är inräknat i din budget att du ska göra det? Kommer du, när det sedan kommer en mysig jägare till byn som endast slaktar äldre djur som har levt ett långt och lyckligt liv i det vilda, inte gå över till denna alternativa källa?

Liknelsen är visserligen något undermålig, eftersom det är omöjligt att ta tillbaka något från de första slaktarna och det faktum att jag inte skulle fysiskt dö om jag lät bli att köpa en laptop. Delen med att dö är dock någorlunda korrekt, eftersom det hade varit halvknackligt att genomföra studierna utan dess hjälp. Inga studieresultat leder till att man går utan CSN, vilket leder till att tillvaron blir allmänt jobbig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag tror inte Ms kommer anstränga sig för mycket för att hindra piratkopieringen, eftersom det är bättre för MS monopol att personer piratkopierar deras os än att de skulle välja något gratis som linux.

Ni som är överlyckliga att Windows 7 knäckes, låt oss leka med tanken att Ms skulle göra ett os som inte skulle gå piratkopiera. (vilket de inte skulle klara av) Vad tror ni skulle hända då?
Fundera sedan på om detta skulle vara bättre eller sämre än vad det är nu, när nästan varenda jävel enbart kör med det stängda windows.

Håller med dig till 100% väl skrivet! Själv har jag kört aktiverad Win 7 RTM i mer än en vecka för att se hur det är. Blir nog att köra vidare på Ubuntu dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattendroppe
K L I P

Det finns hur många företag som helst som säljer laptops utan OS. Zepto.se är en av dom. Så ditt liknelse gäller inte alls tyvärr.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Det finns hur många företag som helst som säljer laptops utan OS. Zepto.se är en av dom. Så ditt liknelse gäller inte alls tyvärr.

Att det FINNS många företag som säljer utan OS är jag mycket väl medveten om och jag kommer med största sannolikhet aldrig köpa en dator med medföljande OS igen. Nu utspelade sig mitt lilla drama, som sagt, för ett par år sedan. (Att Zepto gör skitlaptops som oundvikligt falerar efter strax under 2½ års användande är väl ett argument för att hålla sig borta från dem IMO, men det är irrelevant för diskussionens innehåll.)

Permalänk
Avstängd

gratis e gött =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Hoppas Microsoft lagt in en funktion så att datorn exploderar om man kör piratkopia.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Citat:

Att det FINNS många företag som säljer utan OS är jag mycket väl medveten om och jag kommer med största sannolikhet aldrig köpa en dator med medföljande OS igen. Nu utspelade sig mitt lilla drama, som sagt, för ett par år sedan. (Att Zepto gör skitlaptops som oundvikligt falerar efter strax under 2½ års användande är väl ett argument för att hålla sig borta från dem IMO, men det är irrelevant för diskussionens innehåll.)

Men hur vill du ha det nu? Det finns 2 alternativ, atningen ditt kött som är nålat till döds, finns även kött som är värdigt slaktat (dvs zepto utan windows) även om detta ruttnar snabbare! Tycker du inget av detta låter bra akn du ju alltid bli vegan (kanse en mac?).

Så dina atgument tycker jag bara är löjliga, om jag skulle tänkt som dig skulle jag bara betalt varannan gång jag tankat bilen för bensinen är ju så jävla dyr och det är ju inte mit fel att det är skatt på bensinen. Den vill inte jag betala, även om den kommer bundlad med bensinen.

Så sluta intala dig tramms. Jag tänker inte hindra dig att sno något, men jag tycker det är fel att du kommer med lama ursäkter för att göra dina handlingar moraliskt koreckta.

OnT:
Stackars m$ de ska få betalt vad de vill ha för sin produkt, passar inte priset produktens värde så kommer konsumenetna börja leta alternativ!

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem
Citat:

Så om jag verkligen behöver en laptop och de enda som erbjuds kommer med windows vista (undantagsvis windows XP), är det helt enkelt mitt fel därför att jag, de facto, behöver en laptop? Nu vet jag inte om folk minns det här, men det var inte så länge sen M$ blev dömda av EU-domstol för att de hade avtal med återförsäljare av datorer att de var tvugna att enbart sälja datorer med OS från M$ om de ville ha möjligheten att sälja med Windoze ÖHT. Notera att detta var ett par år sedan, ville du ha tag på en laptop utan tillhörande M$-OS var du tvungen att köpa begagnat eller stulet.

För att gör en liknelse. Ponera att du är hungrig och behöver mat. I byn du bor i säljs endast kött slaktat genom att man otaliga gånger stuckit små, små nålar genom kreaturen så att de dött i mycket stort lidande. Ponera nu att du inte tycker om detta av någon anledning du får välja själv. Kommer du fortfarande avstå från att köpa denna mat och således svälta ihjäl? Detta till trots att du har råd att göra det och det är inräknat i din budget att du ska göra det? Kommer du, när det sedan kommer en mysig jägare till byn som endast slaktar äldre djur som har levt ett långt och lyckligt liv i det vilda, inte gå över till denna alternativa källa?

Liknelsen är visserligen något undermålig, eftersom det är omöjligt att ta tillbaka något från de första slaktarna och det faktum att jag inte skulle fysiskt dö om jag lät bli att köpa en laptop. Delen med att dö är dock någorlunda korrekt, eftersom det hade varit halvknackligt att genomföra studierna utan dess hjälp. Inga studieresultat leder till att man går utan CSN, vilket leder till att tillvaron blir allmänt jobbig.

Haha, har aldrig sett en så, ska vi säga korkad, jämförelse.
Jämföra kött och datorer, nu jävlar börjar det bli slut på ideer.
Det är som sagt ditt fel att du köpte en dator med en Vista licens, att du sen väljer att ta bort alltihop och köra Linux på den är i grund och botten dumt och ologiskt tänkande från din sida.

Det finns som tidigare sagt många tillverkare som säljer båda bärbara och stationära datorer utan OS, face it.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

blir nog ett köp ändå..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Låter bra, hoppas det ger röda siffror hos M$

Ja, röda siffror hos M$ kommer ju garanterat att påverka konsumenterna positivt! (ironi)

Gällande datorer som säljs med Windows förinstallerat; går det att få tillbaka pengar genom att inte acceptera licensavtalet och avinstallera windows här i Sverige? Har för mig att jag läste något om det hyfsat nyligen på slashdot men det var garanterat inte i Sverige.

Undrar hur MS ska lösa det här utan att blockera Lenovos kunder.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluxor
Men hur vill du ha det nu? Det finns 2 alternativ, atningen ditt kött som är nålat till döds, finns även kött som är värdigt slaktat (dvs zepto utan windows) även om detta ruttnar snabbare! Tycker du inget av detta låter bra akn du ju alltid bli vegan (kanse en mac?).

Så dina atgument tycker jag bara är löjliga, om jag skulle tänkt som dig skulle jag bara betalt varannan gång jag tankat bilen för bensinen är ju så jävla dyr och det är ju inte mit fel att det är skatt på bensinen. Den vill inte jag betala, även om den kommer bundlad med bensinen.

Så sluta intala dig tramms. Jag tänker inte hindra dig att sno något, men jag tycker det är fel att du kommer med lama ursäkter för att göra dina handlingar moraliskt koreckta.

Han tycker bara det är roligt att klanka på Microsoft tror jag. Vist har de varit fula av och till men en del människor går igång rejält på "Micro$oft har monopol" argument. Linux får allt bli jäkligt mycket bättre innan det blir en förändring på marknaden.

För min del så åker windows 7 in så fort det kommer. Kan man alltid läga Vista 64 på notebooken sen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Citat:

hahaha, skönaste.

ot: jag säger dock som jag altid gjort: "Windows suger, men det finns inget bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Aktivering drabbar ju ändå bara dom som köper Windows.
Piraterna kommer ju runt det ändå.

Linux kommer ju iaf inte med nån aktivering, tur det.

De gånger jag installerade RHEL så kom det med aktivering och dessutom 1000ggr orimligare tillvägagångsätt än t.ex. microsofts aktivering.

För det är väl dit du vill föra diskussionen, att MS kostar pengar och/eller att de vill ha koll på installationerna?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Som sagt, poängen med det hela är fortfarande att under den tid jag köpte min laptop fanns det inga alternativ. Jag var tvungen att betala för en licens oavsett vilken laptop jag köpte. (Se svaret precis nedan för utförligare förklaring.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Haha, har aldrig sett en så, ska vi säga korkad, jämförelse.
Jämföra kött och datorer, nu jävlar börjar det bli slut på ideer.
Det är som sagt ditt fel att du köpte en dator med en Vista licens, att du sen väljer att ta bort alltihop och köra Linux på den är i grund och botten dumt och ologiskt tänkande från din sida.

Det finns som tidigare sagt många tillverkare som säljer båda bärbara och stationära datorer utan OS, face it.

Eller så är det du som saknar fantasi. En liknelse finns där för att det ska bli enklare att följa resonemanget, hur lika de fysiska tingen är spelar mindre roll så länge principen är liknande. Köttjämförelsen var helt enkelt den som låg mig närmast i huvudet för tillfället. Jag kan försöka komma på en jämförelse med tingestar som ligger närmare datorer om du tror att det blir enklare för dig att följa?

Och det fanns, som tidigare sagt, inga tillverkare som sålde bärbara datorer utan OS när jag införskaffade min. Summan av allt: I min mening har jag en innestående licens, då jag var tvingad** att köpa en dator med windows till. Detta är en licens som ligger på hyllan och samlar damm i dagsläget, den har inte rört sig därifrån sen den dagen jag packade upp den. Håller du inte med om detta har vi uppenbarligen olika sätt att resonera på, men eftersom filosofi kring moral och etik är långt från definita är det svårt att säga att någon har rätt eller fel.

**Beroende på definitionen av tvingad såklart. Jag hade inte fysiskt sett dött utan laptop, men mina studieresultat hade förmodligen varit väldigt mycket lägre och jag hade inte kunnat pilla VHDL, skriva matlab eller få tag på ex-tentor på ett vettigt sätt.

Permalänk
Medlem

Lenovo = Kinesiskt. Kina vs USA. Hehe.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

bra sätt att göra det jobbigare är att de som inte är aktiverade och inte "pratat" med windows aktiverings servern inte får funktionen "ladda ner alla program som man kan tänka sig för typ all hårdvara".
Detta är det enda jag bryr mig om. gillar det starkt så slipper man sitta med out of date drivers och leta efter dem.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
bra sätt att göra det jobbigare är att de som inte är aktiverade och inte "pratat" med windows aktiverings servern inte får funktionen "ladda ner alla program som man kan tänka sig för typ all hårdvara".
Detta är det enda jag bryr mig om. gillar det starkt så slipper man sitta med out of date drivers och leta efter dem.

Jo, men värt att veta är ju att det endast är WHQL drivers som hamnar där, dvs de drivers microsoft godkänt (dvs. inte alltid de senaste).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darky
Jo, men värt att veta är ju att det endast är WHQL drivers som hamnar där, dvs de drivers microsoft godkänt (dvs. inte alltid de senaste).

Inte senaste, där har du rätt men dom drivare som hamnar där är stabila vilket är viktigast
MS kunder skyller ALLT på MS, även dåliga drivrutiner...Vill inte försvara MS på nåt sätt men kritiken mot företaget är på tok överdriven. Vill påstå att minst 30% av "problem" med Vista och senare OS från MS beror på en sak och det är SBS.
SBS=Skit Bakom Spakarna

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt, poängen med det hela är fortfarande att under den tid jag köpte min laptop fanns det inga alternativ. Jag var tvungen att betala för en licens oavsett vilken laptop jag köpte. (Se svaret precis nedan för utförligare förklaring.)

Eller så är det du som saknar fantasi. En liknelse finns där för att det ska bli enklare att följa resonemanget, hur lika de fysiska tingen är spelar mindre roll så länge principen är liknande. Köttjämförelsen var helt enkelt den som låg mig närmast i huvudet för tillfället. Jag kan försöka komma på en jämförelse med tingestar som ligger närmare datorer om du tror att det blir enklare för dig att följa?

Och det fanns, som tidigare sagt, inga tillverkare som sålde bärbara datorer utan OS när jag införskaffade min. Summan av allt: I min mening har jag en innestående licens, då jag var tvingad** att köpa en dator med windows till. Detta är en licens som ligger på hyllan och samlar damm i dagsläget, den har inte rört sig därifrån sen den dagen jag packade upp den. Håller du inte med om detta har vi uppenbarligen olika sätt att resonera på, men eftersom filosofi kring moral och etik är långt från definita är det svårt att säga att någon har rätt eller fel.

**Beroende på definitionen av tvingad såklart. Jag hade inte fysiskt sett dött utan laptop, men mina studieresultat hade förmodligen varit väldigt mycket lägre och jag hade inte kunnat pilla VHDL, skriva matlab eller få tag på ex-tentor på ett vettigt sätt.

Vågar man ens fråga hur många återförsäljare/tillverkare du frågade innan du gav upp hoppet om en dator utan os? Det var inte så att du helt enkelt gick in till första bästa återförsäljare, fick nej till svar, muttrade surt och helt enkelt gav upp?
Jag känner et flertal personer som har fått sina datorer levererade utan os, detta har varit alltifrån 5-7 (ca) år sen. Dessa datorer har då kommit från bla. Dell, HP, osv.
Hade du bara frågat istället för att ge upp, så hade du inte behövt bita i det sura äpplet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Vågar man ens fråga hur många återförsäljare/tillverkare du frågade innan du gav upp hoppet om en dator utan os? Det var inte så att du helt enkelt gick in till första bästa återförsäljare, fick nej till svar, muttrade surt och helt enkelt gav upp?
Jag känner et flertal personer som har fått sina datorer levererade utan os, detta har varit alltifrån 5-7 (ca) år sen. Dessa datorer har då kommit från bla. Dell, HP, osv.
Hade du bara frågat istället för att ge upp, så hade du inte behövt bita i det sura äpplet.

Jag måste ju erkänna att tidsbristen satte sina spår. Däremot frågade jag runt och fick nej från alla ställen jag frågade på. Kanske har jag haft otur/dina vänner haft tur vilken person de pratade med när de frågade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Så direkt när hon kom hem la hon upp den på TPB, jävligt moget...

haha

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xellofan
Hoppas Microsoft lagt in en funktion så att datorn exploderar om man kör piratkopia.

Rätt åt fildelarna då? haha

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Inaktiv

Det var ju smart av Microsoft att göra färdigt/ge ut operativsystemet till företag, så att de kan anpassa sina produkter efter det, men det har sina nackdelar tyvärr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Fast det var väl inte så mycket som läckt som knäckt väl herr (fru) skribent?

Synd tycker jag. Piratkopiering är inte något som gynnar en operativsystemutvecklare. Medan det faktiskt gynnar musik, film och spelbranchen i form av en massa reklam och som bekant, en nedladdning != en förlorad försäljning. Dock tror jag att det är färre som tankar ett OS som sedan köper det för att det var så bra...

Håller nog inte med om det där med gynnar. Visst, t ex. artisterna blir ju kända ändå (kanske mer kända), men de får inga pengar för det.

Jag tycker att de som får tag på/laddar ned Win7 är tråkiga människor, precis som de som laddar ned film/musik/spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xellofan

Det hoppas jag. Tyvärr är det väl inte så troligt

Citat:

En sak är då säkert, jag kommer inte köpa windows 7. Om jag använder det utan att köpa det gör jag det IMO med all rätt, då jag var _tvungen_ att betala för vista när jag köpte min laptop som jag kör ubuntu på. Moget att betala för en licens man vet att man aldrig kommer använda sas, då tänker jag på ett eller annat sätt fixa min egen kompensation för det.

Extremt omoget...

Permalänk
Medlem
Citat:

Massa Text

Så du menar att om du tex måste ha en diesel bil, men du vill prompt ha en ferrari för de gör fina bilar trots att de bara säljer bensin bilar.
Om du nu köper en ferrari iallfall och bygger om den så att den går på diesel så är det ferraris fel och för att kompensera detta så kommer du under hela din ferraris liv försöka komma över ferrari delar utan att betala bara för att du tvingades köpa och bygga om en av deras bilar för att passa ditt behov?

Att du sedan berrättar för alla andra att du betalat för ett Microsoft OS fast du inte ville ha det är helt galet roligt och kommer att för all framtid föra med sig ett gott skratt för alla som minns.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks

Att du sedan berrättar för alla andra att du betalat för ett Microsoft OS fast du inte ville ha det är helt galet roligt och kommer att för all framtid föra med sig ett gott skratt för alla som minns.

Den där texten gillar jag

Permalänk
Avstängd

Jag kommer att köpa Windows 7 om priset är rätt. Jag har Windows XP x64 original och tycker det känns smidigare med original, speciellt om man ska uppdatera eller filer som kräver validering. Man slipper ju leta nya crack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Låter bra, hoppas det ger röda siffror hos M$

Tycker jag inte för vem vill ha Linux som operativsystem om Windows försvinner? inte som huvud operativsystem i alla fall. Jag är nöjd med Windows. Testade Ubuntu och kunde fan inte få AMD drivrutinen att installeras, en ruta som det stod nåt att man måste vara super-user dök upp hela tiden. Hur jag än bar mig åt så kom samma dialogruta upp

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Inte senaste, där har du rätt men dom drivare som hamnar där är stabila vilket är viktigast

Stabila? Har på laptops varit utsatt för drivrutiner från windows update som gjort att datorn hamnar i 16-färgers läge.

Både i XP och Vista samt win7 RC till min nuvarande stationära vill windows update pracka på mig drivisar till nätverkskortet som gör att jag får bluescreen om jag belastar kortet.

Tackar vet jag tillverkarnas hemsidor där man kan få ordentliga drivrutiner.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

En sak är då säkert, jag kommer inte köpa windows 7. Om jag använder det utan att köpa det gör jag det IMO med all rätt, då jag var _tvungen_ att betala för vista när jag köpte min laptop som jag kör ubuntu på. Moget att betala för en licens man vet att man aldrig kommer använda sas, då tänker jag på ett eller annat sätt fixa min egen kompensation för det.

Varför säljer du inte ditt Vista förresten? Då får du pengar du kan köpa Win 7 för.
Kanske lite sent nu, men du borde i så fall tänkt på det tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Varför säljer du inte ditt Vista förresten? Då får du pengar du kan köpa Win 7 för.
Kanske lite sent nu, men du borde i så fall tänkt på det tidigare.

Man får väll inte sälja vidare OEM licenser då de är bundna till hårdvaran.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Man får väll inte sälja vidare OEM licenser då de är bundna till hårdvaran.

Stämmer:) Går ju dock att sälja den vidare om licensen inte är använd.

Win7.. Jani, jag ska fan köpa det, när jag kan. sitter just nu på RC som funkar skitbra med undantag för småproblem i Google Chrome.