Nytt chassi från Lian Li

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Nytt chassi från Lian Li

Chassiexperterna borta hos Lian Li har hoppat över semestern och istället ritat nya chassin. Sist ut är ett miditower i klassiskt stuk.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Tycker inte den såg speciellt "ny" ut...Så här har Lian-Li alltid sett ut invändigt.

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Joakim Pekkari
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

inget nyskapande med detta, ser precis ut som chassin de redan har lanserat

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Sep 2006

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=162082,357050,162086,439...

Bara jag som ser någon likhet? Chassina är snygga men det hade inte vart fel med lite nytänkande kanske.

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ånge
Registrerad
Feb 2009

Ja jag tycker också Lian-Li har släppt många chassin som liknar ett de redan har. Men sen kommer de ju också ut med en del väldigt unika också så det är väl 50/50.

Chassi: Cooler Master HAF 932|CPU: AMD Phenom II x4 955 3.7GHz|Moderkort: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P|Grafikkort: Sapphire 4870 512 mb|Minne: 2x2GB OCZ Reaper DDR3|Hårddisk: WD Caviar Black 640GB, Maxtor 250GB|DVDbrännare: Noname R-RW|Nätagg: Tagan 480W|OS: Windows 7 64-bit
http://frostmork.daportfolio.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömsnäsbruk
Registrerad
Dec 2003

Same shit, different name.

Samma insida, ny front.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Vist det är samma design som innan men inget fel i det då den är snygg

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2008

Stilren, givetvis. Dock har jag aldrig gillat Lian Li chassin av nån anledning, och detta var inget att hurra över för 1000kr. Känns som dom bara vill utöka sitt redan enformiga designschema med ett nytt i princip likadant chassi som flera tidigare modeller.

MSI GT780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höör
Registrerad
Jun 2002

Köpte ett så gott som exakt likadant chassi från inet för över en månad sen, enda skillnaderna är att jag har 2st 3,5" externa + att USB, firewire sitter nedtill, annars exakt likadant.

Citera mig för svar.
Arch Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2006

Har ett Lian Li och är mycket nöjd med kvalite osv. (Minns inte namnet nu) Detta var dock inget speciellt tycker jag. Gillar inte nedre delen av fronten. Sen har dom sparat in på massa skoj funktioner. De går t.ex. inte ta ut hela baksidan ink moderkortsplåten vilket är riktigt behagligt vid montering. Men de e klart, priset är ju inte de högsta för att vara ett Lian Li...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008

Det nyskapande med detta chassi är att det inte har några fel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2006

Förutom då att det saknar ljuddämpande material... Detta vore riktigt nice om det satt lite bitumen eller tunn gummimatta på insidan.

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

Skillnaden mellan detta och det tidigare PC-8B verkar rätt hårfin:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=310957

USB-kontakterna i fronten det enda?

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008

Hm, nu ser PC-8B jävligt fin ut, sist jag kollade på deras sida så fanns det alltid något sidofönster/sidofläktgaller eller något annat som jag inte ville ha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Bara jag som tycker det är asfult med en 3,5" i fronten? Varför inte göra en till 5,25" och skicka med en adapter?

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2007

För att ha en anledning att köpa Lian Li så borde man ha mer en 1500kr att spendera annars kan man få i princip samma saker som från andra företag för lite mindre pengar. Så jag tycker detta var mer eller mindre än onödig artikel(inte nyhets-Artikel men Föremåls-Artikel).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005

Min önskan om deras chassin är att de skulle börja med svart insida. För övrigt är alla deras chassin kalas. Har aldrig varit så nöjd med ett chassi som deras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Skitsamma om dem ser likadana ut och bygger på samma grund, dem är helt underbara! till skillnad från andra budgetplastchassin som knakar och donar och har höga prislappar.... Ett chassie ska endast bestå av metall på utsidan och insidan men får ha en del små detaljplastdelar för att fylla en funktion eller två., allt annat är barnleksaker.

Lian Li <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Lian Li <3

+++999

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Okt 2003

Ser bra ut. Hade dock gärna sett in en 140mm fläktplats i fronten (trångt, jag vet). Föredrar också deras "förra generation" av hårddiskmontering. Försöker för övrigt övertala mig själv att jag har råd med ett PC-A20...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
inget nyskapande med detta, ser precis ut som chassin de redan har lanserat

Precis min tanke. Har ett Lian-Li nu och jag tycker de ser nästan exakt likadana ut. Är inte speciellt impad av det heller, dålig kvalité, känns inte gediget.. Blir ett Cooler Master Storm Sniper för mig senare i år.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ws0d
Precis min tanke. Har ett Lian-Li nu och jag tycker de ser nästan exakt likadana ut. Är inte speciellt impad av det heller, dålig kvalité, känns inte gediget.. Blir ett Cooler Master Storm Sniper för mig senare i år.

OMG! snackar man kvalite så är Lian Li efternamn till det.
fattar inte vad du inte e nöjd med kvaliten.. kanske en smaksak ?
Storm känns typ lite plastigt vid en snabb titt i affären.. har inte klämt på den ännu men förväntar mig inte särskillt mkt.. fördelen är ju funktionerna.. men nu snackar vi kvalite!

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Skitsamma om dem ser likadana ut och bygger på samma grund, dem är helt underbara! till skillnad från andra budgetplastchassin som knakar och donar och har höga prislappar.... Ett chassie ska endast bestå av metall på utsidan och insidan men får ha en del små detaljplastdelar för att fylla en funktion eller två., allt annat är barnleksaker.

Lian Li <3

typ som Mac Pro chassit. Aliminium <3

Motherboard: Asus Z87-Deluxe/Dual | CPU: Intel Core i7 4770K @ 4,5Ghz | RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB @ 1866Mhz | GPU: EVGA GTX 1080 Ti 11GB Hybrid | PSU: Corsair AX860 | SSD: Intel 530 240GB, Intel 320 160GB | HDD: WD Black 4TB, WD Red 4TB (2x4TB RAID1) | Case: Phanteks Eclipse P400S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad eller Skövde
Registrerad
Dec 2006

Tror hellre på ANTEC Sonata än detta.

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Kabeldragning = 0

i7 4790K | 32GB RAM (2,2GHz) | GTX980 fläkt-moddat, 2x 12cm | Acer XB270HU
( Razer Naga + Qpad MK-50 )

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nacka
Registrerad
Feb 2007

Lian Li spelar på säkra kort igen, tråkigt, men vad kan man förvänta sig?

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Buriram/Thailand
Registrerad
Apr 2008

Jaha så har dom släppt "samma" chassie ännu en gång.....Lian Li=Gäääsp!

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Okt 2001

Irriterande med alla som säger att Lian-Li inte förnyar sig. Det är som att jämföra två årsmodeller av Porsche och säga "den ser ju likadan ut som förra året." Lian Li har redan hittat sin design och det är endast i små subtila detaljer de kan förnya sig. Jag skulle gärna välja det här chassit om jag hade behov av ett.

Antec P182 | Corsair TX650W | ASUS P6T SE | Intel Core i7 920 | Corsair 6GB DDR3 XMS3 Dominator PC12800 1600MHz | ASUS Geforce GTX 660 OC 2GB | Intel 520 240GB SSDSC2CW240 | 2 x Samsung SpinPoint F1 1TB | 1 x Western Digital WD Black WD2002FAEX 2TB | Windows 8.1 Pro