HLDS problem hjälp snälla!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2007

HLDS problem hjälp snälla!

Hejsan alla Sweclockare!

Har nyligen köpt ny dator så ska använda min gamla som serverdator till cs 1.6.

Serverdatorspeccs:

P4 3.6 ghz

3 GB ddr2

Nu till problemet...

Alla mina kompisar och alla andra kan connecta via mitt internetip medan jag bara kommer till det 3:e strecket då fastnar det och kommer ingenstans.
När jag connectar via lanipt så fungerar det hur bra som helst.
Men när jag lägger in eac på servern så blir jag ständigt kickad och jag tror att det beror på att jag connectar via lanipt.

Så nu till min stora fråga:

Hur ska jag bära mig åt för att kunna connecta via internetipt?

Kan förövrigt säga att jag använder en Dlink dir-615 och har öppnat alla portar som behövs!

Glad för all hjälp jag kan få!! Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Vet ej, men testa med en tredje tråd så kanske någon svarar

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vet ej, men testa med en tredje tråd så kanske någon svarar

Om några svarar att dem inte vet så kanske tråden är uppe ett litet tag...

Någon måste ju vara kunnig och veta vad problemet är.....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2010

Hittade du problemet? Har exakt samma router och exakt samma fel, 3 stycken "bars" i connecten sen händer inget mer... Känns ju som det borde bero på routern då... Tycker dock jag har öppnat portarna enligt guide på portforward. Någon lösning än?

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |