Intels sexkärniga värsting testad

Permalänk
Medlem

Fick 25.77 på min andra dator, den har en Athlon 64 X2 6400+ @3.2 Ghz
Den jag fick 10.97 med var en Phenom II 940 BE @3.5Ghz
Lite skillnad där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av splatsh
Fick 25.77 på min andra dator, den har en Athlon 64 X2 6400+ @3.2 Ghz
Den jag fick 10.97 med var en Phenom II 940 BE @3.5Ghz
Lite skillnad där.

Du har inte lust att testa din PII stock också?
Eller ännu hellre både stock dvs. 3.0GHz och i ca: 2.78 (= i7 920 med turbo)
Jag är intresserad av att se hur den står sig mot i7 920 om man jämför dom på "liknande villkor" (utan HT + samma klock), tex. fick jag 9.063 helt stock men gick upp till 11.966 utan HT

Off topic, sorry

Permalänk
Medlem

15,641 sek med min Phenom @ 2,4 GHz

fark, nu har du lite mer att jämföra med.

använde wPrime 2.00 förresten

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
15,641 sek med min Phenom @ 2,4 GHz

fark, nu har du lite mer att jämföra med.

använde wPrime 2.00 förresten

OK, tack, jag använde 1.55 men vet ej om det är någon skillnaden mellan dom förövrigt?

Vet att detta inte är rätt ställe, men finns det något bra moderkort för PII (DDR2) för max 1000 - 1500, en kompis vill bygga schysst dator billigt.

Permalänk
Hjälpsam

16.01 s (32M) med Cool nQuit påslaget under Vista.

AMD Phenom 9750, 2.4 GHz (oklockad).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

7,172 s

Men sen har jag å andra sidan 2x Xeon X5472 @ 3Ghz i min jobbburk...

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Medlem

Hmm den här tråden slår fast att man är dum i huvudet om man köper en dyr processor, och har man råd till den och leva ändå har man tydligen gott ställt !
Är inte det en prioriteringsfråga för var och en ? Jag har mina intressen som förmodligen de flesta andra skiter i och skiter fullständigt i vad andra slänger sina pengar på. Det är infantilt att slänga ur sig att man är dum i huvudet för att man köper det man är intresserad av och har råd til. Jag anser att det måste vara bevis nog att det finns ett visst mått av inteligens att man har råd att köpa en dyr processor.......... Men jag får väl först som sist kröna mig som den största idioten i forumen, för jag har nog bränt mer pengar på datorkomponenter än de flesta, Jag slängde ihop ett 3x 4890 crossfire system med i7 920 prolle , TRUE Copper och evga tri sli och 1600 minnen i ett halvbra Lian li för att kolla hur bra det funkar med trippel crossfire och sedan sållde det til en kusin med förlust för jag tyckte inte det dög til mig.... vad gör det mig til ??? Nä ni... Vad andra människor har råd till att slösa gör dom inte dumma det gör er avundsjuka ! Är ni så smarta att ni får en bra betald ställning en dag så är jag säker på att ni förverkligar era intressen, annars får ni väl sitta dumma och sura och påta med sugande intressen och prylar och tro att ni är så mycket klokare trots att ni inte klarar förverkliga det ni har lust att göra :-). Vissa reser, andra köper ostar och viner, några köper bilar och hus, några handlar datordelar....jag gör alltihopa och hedrar dom som varit kloka och ställt till att dom kan vara med och köpa lyxartiklar så inte världen är ett stort ghetto. Det är inte ens rättvist att en dum människa ska klara att leva så gott som en klok, det är min mening. Däremot tycker jag synd om dom människor som lever i delar av världen där det inte finns möjligheter att utveckla sig trots en skarp hjärna , för att regimen hindrar dom eller tillgången på skola, utbildning osv.....