Firefox nedladdat över en miljard gånger

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
NoScript + Adblock = Går inte leva utan.

+download statusbar = håller med.

i5 4670k (@4.2), Scythe Mugen 2 (600rpm), 16GB 1600Mhz, Asus Z87-Z, 7TB WD Green + 750GB SSD, MSI rx480 8GB, Sound BlasterX AE-5, Asus MG279Q 27" 1440p 144Hz, Antec p180 (2x500rpm), Corsair rm650i, Roccat Kone Pure..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Jag minns när FF version 1.0 kom ut. Det var början på nåt stort.

Jag minns när MS köpte IE, det var början på...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Kul att ingen som använder Firefox vet hur det förkortas, utom några få då.

PS: Det förkortas Fx

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Kul att ingen som använder Firefox vet hur det förkortas, utom några få då.

PS: Det förkortas Fx

Förklara logiken tack.

"That which is not good for the bee-hive cannot be good for the bees" - Marcus Aurelius

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2009

Själv använder jag Chrome, eftersom MS slug undan benen på sig själva med att jag inte kan ha IE7 eller 8... Så grymt skön

Sen hade vi det där med att följa standarder...

Provade sidan som doctor pepper postade på sidan två (http://acid3.acidtests.org/)... Och... Eh... Se själv...

Google Crome:

Internet Explorer 6:

Så det där med att IE gör som den själva vill är nog riktigt...

Jag personligen gillar dock inte FF.. HAr det i Ubuntu, och det är grymt segt på gamla datorer...
Men den bästa är IE5, det vet ju alla

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

Har laddat ner FF bra många gånger men fortfarande använder jag det inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Både IE och Chrome berättar för deras företag vilka sidor du surfar på så de kan glömma att jag kör dom två webbläsarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

då jag finnes FF att vara bloatat sett till ytan den tar på skärmen och i minnet så köra jag med Chrome på min EEE. På mina stationära är det däremot FF3.5 som gäller. Då främst för att det är högre upplösning, vissa flashfilmer får inte plats i FF med 600 punkter i höjdled på skärmen

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~
Registrerad
Jul 2001

Firefox är en trevlig webläsare och visst står man för en beskärd del utav denna miljard nedladdningar, men har alldeles nyligen gått över till Safari. Inte riktigt vant mig vid vissa småsaker ännu, men över lag så är det en väldigt snabb och trevlig webläsare.

IE har jag ingen aning om hur den är idag. Det enda jag gjort bruk av IE de senaste åren är för att ladda ner den fräschaste utgåvan av FF (fortsättningsvis Safari) vid ny-/ominstallationer.

Fedora, i3wm, Ansible, Vim, git, LaTeX - allt som behövs för att göra mig nöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Använder också Firefox på alla mina datorer, men nästan enbart på grund av ad-block, helt fantastiskt bra tillägg. Men annars upplever jag mycket sämre prestanda med Firefox än IE, och båda ser ju väldigt likadana ut. Hade IE haft en så pass bra ad-block addon som Firefox har hade jag trolitvis använt IE.

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Förklara logiken tack.

How do I capitalize Firefox? How do I abbreviate it?
Only the first letter is capitalized (so it's Firefox, not FireFox.) The preferred abbreviation is "Fx" or "fx"

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/releases/1.5.html

Punkt 8 i FAQn

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2008

Oj?! Har det laddats ned så många gånger?! Sjukt!?

Jag har laddat ner det typ sjutton gånger efter olika formateringar.

Sensationen mattas lite om man nu inte ser den där miljarden som en miljard unika användare.

Edit: jag upprepar något som sagts ungefär en miljard gånger innan tydligen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Hahahaha så många meningslösa kommentarer

Är jag ett troll nu om jag skriver "Go IE! Go IE!"

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Nov 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
meh jag gillar inte FF så mkt, det är segt och fult gränssnitt. ända anledningen till att jag faktiskt använder FF före chrome är tillägg så som adblock, autopager och grab and drag. förhoppningsvis kommer liknande tillägg till chrome snart så jag kan surfa snabbt! FF ger mig windows 95 vibbar även med massa skins och sånt. vet inte varför...

Blir lite snyggare med denna:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7517

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2002

Har övergivit firefox, då den är så instabil och slö. Den tar 5-10 sek att starta i Windows 7, medans Google Chrome startar direkt, utan fördröjning.
Google Chrome är desutom mycket snabbare när det gäller javascript och att ladda sidor. Ta Aftonbladet som exempel, firefox ballar ur medans Google Chrome klarar sidan utan problem.

Webb -och apputvecklare på Greater Than AB
Min hemsida | Frilansutvecklaren | LinkedIn profil.
Hemdator: Thinkpad T410S | Jobbdator: Microsoft Surface Pro 4 | Mobil: Samsung S7 Edge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hej!
Registrerad
Sep 2003

Fast FF 3.5 vad är de med de? Känns som en nergradering... Mindre funktioner funkar i de..

Tex så brukade jag markera en del av en länk och kunna dra den vart jag ville tex till favoriter eller baren över flikarna.. Detta tycks inte gå heller..

i7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
How do I capitalize Firefox? How do I abbreviate it?
Only the first letter is capitalized (so it's Firefox, not FireFox.) The preferred abbreviation is "Fx" or "fx"

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/releases/1.5.html

Punkt 8 i FAQn

Jag hade inte fattat Fx iaf, men FF känns logiskt. Jag fortsätter med FF.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Gillar Firefox, men mitt har dock börjat krasha på sista tiden, funderar på att testa Chrome typ.

Kommer dock inte klara mig utan Adblock, ordbok och FireGestures. ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2007

har laddat ner firefox flera gånger men inte användt det så mycket

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
Fast FF 3.5 vad är de med de? Känns som en nergradering... Mindre funktioner funkar i de..

Tex så brukade jag markera en del av en länk och kunna dra den vart jag ville tex till favoriter eller baren över flikarna.. Detta tycks inte gå heller..

Eh? Jo, det går fortfarande..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2004

IE, FF, Chrome... näe, riktiga män använder såklart Opera.

CASE: Fractal Design Define R5 - PSU: EVGA Supernova G2 750W - MB: ASUS Z170 Maximus VIII Hero
CPU: Intel i7 6700K @ 4.7 GHz vcore 1.385 - CLR: Corsair Hydro H100i GTX + 2x Noctua NF-F12
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce OC - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2133MHz
HDD: WD 3TB 64MB SSD: Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe - MON: ASUS VG278HE 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skepplanda
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel

Jasså? Trodde de körde iCab...

Stationär: Raven 02 I Gigabyte z77x-UD5H I 2700K@4,4 NH-D14 I MSI RX 480 GX I 16 Gb Vengeance LP I Viewsonic 22"Wide I Steelseries XAI I Steelseries 6Gv2 I Win10 Pro 64 I Bärbart: Thinkpad X1 Carbon + X200I Mobil: S5

"Bättre bli motbevisad -än förklarad skyldig"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Nov 2005

Alla har ju en tendens att hata de som är störst av prencip, dvs microsoft och deras IE.

Använder FF till vissa sidor, och upplever FF betydligt mer svikande än IE. Att jag ens gjorde detta inlägg nu var när jag återigen förlorade ett långt inlägg jag höll på att skriva då FF plötsligt får för sig att söka sig vidare till någon annan sida, sen när man klickar för att återgå till den sidan man var så försvann allt man skrev. IE brukar iaf ha kvar den temporära text man skrivit.

Men, för att inte fördömma FF totalt pga detta så frågar jag istället - hur gör jag för att få FF mer passiv, så den inte håller på att lever sitt egna liv?
- Har även märkt att den står och uppdaterar den befintliga sidan lite då och då, och har man isf ett sökresultat framme, tex en lista över inloggade så förändras denna lista.

Hur deaktiverar man så FF blir passiv?

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
solna
Registrerad
Sep 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel

Riktiga män surfar inte nätet, de surfar puder i Utah......

IE/FF/OPERA etc, det är väl precis som bilar och annat...en smaksak.

Mvh
Pecs

MrPecs