Permalänk
Medlem

Snabb fråga

Jo, om jag sätter på datorn och på direkten startar Mass Effect så får jag mer fps än om datorn hade varit på 3-4 timmar innan. Hur kommer det sig? Det är inte bara så me Mass Effect.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Jo, om jag sätter på datorn och på direkten startar Mass Effect så får jag mer fps än om datorn hade varit på 3-4 timmar innan. Hur kommer det sig? Det är inte bara så me Mass Effect.

Det skulle väl kunna vara att din dator i vanliga fall blir överhettad efter några timmar och då presterar sämre.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk

När windows är på så skrivs det saker till internminnet hela tiden. Jag skulle tippa på att windows inte rensar bort allt som ligger i minnet när det är i drift och därav gör så att antingen läs/skrivtiden blir långsammare eller att spelet får mindre mängd minne att röra sig på.

När datorn är nystartad så är minnena rensade från allt skräp som låg där innan avstägningen.

Hade det varit värme-problem så hade datorn trottlat (stavning?) och gjorde datorn extremt mycket segare, äventuellt stängt av sig.

// T