L4D Hammer Editor Map

Permalänk
Medlem

L4D Hammer Editor Map

Hallo, jag har pulat runt i L4Dhammer och bestämt mig för att göra en map. Frågan är hur den ska se ut ^^. Jag gjorde därför en liten skiss på hur den kan komma att se ut.

som ni kanske ser så är inte hela mappen utritad så detaljerat som jag gärna skulle ha den men jag tror jag fått med det mesta i hur den kan se ut. Jag har inte tänkt något på hur det kan komma att se ut vid fyren så där kan jag behöva några fina ideér : )

Jag har då kommit till en liten idétorka och jag behöver hjälp av er inbitna L4D-fans med intressanta ideér på hur mappen kan bli!

Var med och påverka mappen så kan jag länka den till er när den är färdig

Visa signatur

Hemdatorn: Antec 900 | Q9550 @3,6Ghz | GA-EP45-DS6 | 4 GB OCZ Ram | 4870x2 (Med coola Zalmankylare på) | 750GB HDD | 750W Corsair Nätagg

Permalänk
Medlem

fin... skiss :<

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nåt är det iaf.

Du kan börja med att läsa guiden som följer med L4D Authoring tools, änsålänge funkar den bra för mig.

Du lär dig skapa en basic map och sätta ut "props".

Inte för att gnälla.. men vadfan ska din skiss föreställa?, ser ju heller inte vad det står :p.

Permalänk
Entusiast

Hade du tänkt att sätta ut tanken på en statisk spawn plats? Det kommer bli väldigt enkelt att klura ut för de som spelar mer än en gång..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Vad ska det vara för gamemode?

Sen håller jag med Firkraag, att sätta tanks på statiska spawnplatser är aldrig bra.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Vad ska det vara för gamemode?

Sen håller jag med Firkraag, att sätta tanks på statiska spawnplatser är aldrig bra.

L4D har en hel del statiska tank platser Tänk bara på varje hold off du har i slutet på varje chapter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Hade du tänkt att sätta ut tanken på en statisk spawn plats? Det kommer bli väldigt enkelt att klura ut för de som spelar mer än en gång..

Hur sätter man upp Dynamiska Spawnplatser? Det lär dem inte ut i tutorialen ... ^^

Visa signatur

Hemdatorn: Antec 900 | Q9550 @3,6Ghz | GA-EP45-DS6 | 4 GB OCZ Ram | 4870x2 (Med coola Zalmankylare på) | 750GB HDD | 750W Corsair Nätagg

Permalänk

Det gör directorn åt dig.

Börja med en mindre bana är min rekommendation.
Dvs survival. Har själv gjort en sådan och det går ruskigt snabbt!

Arbeta lugnt och metodiskt, tänk igenom allt innan och efter. Detaljera och ljussätt inte förns layouten är klar.

Permalänk
Medlem

Nice tips där ^^, tror det var ett av felen med denhär mappen ajg gjorde nu att jag gjorde klart första delen och gjorde den detaljerat och massa sånt istället för att få den utlagd ock klar. Men jag ska nog göra en survival först isåfall ^^.

hmm ... men hur mestämmer man om den blir en survival osv. ? vad finns det man ska tänka på när man gör en sån ?

Visa signatur

Hemdatorn: Antec 900 | Q9550 @3,6Ghz | GA-EP45-DS6 | 4 GB OCZ Ram | 4870x2 (Med coola Zalmankylare på) | 750GB HDD | 750W Corsair Nätagg

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det undrar jag också sörru

Normalt när man börjar är det en campaign man pillar på hehe, men jag är fanimig in love med survival och väntar som fan på crashcourse

Som Schnucky skrev!, börja lugnt och fint, tänk smått, lär dig grunder först ,är inte så jävla svårt som jag trodde från början

L4D Authoring tools har en fin guide som hjälper dig rätt långt;).