League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Jag skrev sjukt lång inlägg och lyckades klicka på krysset man stänger fliken med, när jag skulle byta flik...

http://www.leagueoflegends.com/articles/dota_and_lol - läs och begrunda

Det är inte en Dota Klon, som tur är.
Gå och spela HoN med dig.

Jag kommenterade bara det utalandet, du säger emot dig själv. Men nvm.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

'
Det var bättre att köra på Europe, man hadde lägre ping.

Hur långt efter i patcher är europe servrarna och hur mycket lägre ping har du? Det skall även vara samma folk som hostade warhammer online servrarna. Vad jag har hört så skall dom vara skit, är servrarna nere mycket etc?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Hur långt efter i patcher är europe servrarna och hur mycket lägre ping har du? Det skall även vara samma folk som hostade warhammer online servrarna. Vad jag har hört så skall dom vara skit, är servrarna nere mycket etc?

Jag tror senaste patchen släpptes 2 dagar senare.

hadde väll runt 200+ping på US och har väll runt 60 ping på Europe.

Jag har bara lirat 2 dagar men har inte märkt någon server som ska ha varit nere.
Dock såg jag någon fråga i chatten om dom typ hadde fixat? servrarna,
Folk svarade iaf yes.

/r3mpuh

Permalänk
Medlem
Citat:

'

Skriv vad du nickar då! ^^

Det var bättre att köra på Europe, man hadde lägre ping.

Har nickat Seon på Europe Körde lite imorse och shit vad kul det var! Fick visserliggen stryk 2 ggr på raken (första gången var en feeders fel *host* ) men var fortfarande fenomenalt roligt!

Det bästa är att de föreslår i spelet vad man ska köpa och när, det var det som jag hade mest problem med i dota!

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twinkie
Det bästa är att de föreslår i spelet vad man ska köpa och när, det var det som jag hade mest problem med i dota!

De itemsen de rekommenderar stämmer inte alltid dock vilket gör allt mycket roligare eftersom att man kan skapa egna kombinationer

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Avstängd

Världens sämsta gränssnitt,.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

De itemsen de rekommenderar stämmer inte alltid dock vilket gör allt mycket roligare eftersom att man kan skapa egna kombinationer

Jag misstänkte att så vart fallet, men det är ändå ruskigt skönt att man som ny till spelet får en riktlinje när man kollar på de rekommenderade itemsen och lär sig lite hur man kan tänka

Lite roligt också att man kan maina en gubbe, har bara spelat med Taric en så länge och tycker han är rolig att köra med. Vad har ni andra för favoritgubbar?

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag misstänkte att så vart fallet, men det är ändå ruskigt skönt att man som ny till spelet får en riktlinje när man kollar på de rekommenderade itemsen och lär sig lite hur man kan tänka

Lite roligt också att man kan maina en gubbe, har bara spelat med Taric en så länge och tycker han är rolig att köra med. Vad har ni andra för favoritgubbar?

Just nu shaco men de jag alltid gillat är twitch och corky.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Haha, min favorit champion är Tristana, men jag kan inte köpa henne från the store än, måste få lite mer IP först.

Testa skriva

/Dance - du dansar x]
/joke - Du drar ett skämt^^ dom som är i närheten hör det
/laugh - du skrattar dom som är i närheten hör det

/r3mpuh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Jag kommenterade bara det utalandet, du säger emot dig själv. Men nvm.

Haha, jaja ^^

Men skulle du kunna ändra hemsidan på första sidan till den Euro servern?
http://lol-europe.com/

Lite sämre hemsida och mindre information och inte lika tilltalande.
Men, dom nämner inte att det finns olika servrar nånting, nånstans aldrig.
Så vore bra om du bytte till den Europa hemsidan så folk börjar på rätt server med lite ping x)

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, min favorit champion är Tristana, men jag kan inte köpa henne från the store än, måste få lite mer IP först.

Testa skriva

/Dance - du dansar x]
/joke - Du drar ett skämt^^ dom som är i närheten hör det
/laugh - du skrattar dom som är i närheten hör det

/r3mpuh

Finns /taunt med
Jag har endast 90 i ping men sedan så gör inte pingen så stor skillnad i lol. Har en kompis som spelar på US servrarna med 3g bredband utan större problem.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Finns /taunt med
Jag har endast 90 i ping men sedan så gör inte pingen så stor skillnad i lol. Har en kompis som spelar på US servrarna med 3g bredband utan större problem.

Spelar du på US nu med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelar du på US nu med?

Japp jag och ett antal IRL kompisar började spela där, men jag ska i alla fall testa EU servrarna. Funkar EU servrarna bra och jag får med mig dem att byta så kanske jag slutar på US. Men tillsvidare så kommer jag att fortsätta spela mest på US.

När vi ändå är inne på diskussionen om /joke etc så vilka hjältar tycker ni har roligast voice set? Mina favoriter hittills är Veigar och Sion.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har kollat på videos och jag kan ej förstå hur fan ni kan skilja på saker. Allt är så klottrig man ser inte skilland på något.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Jag har kollat på videos och jag kan ej förstå hur fan ni kan skilja på saker. Allt är så klottrig man ser inte skilland på något.

Spela lite så ser du att det inte är något problem alls att skilja på det ena eller det andra Kanske smälter gubben Taric och den där isfågeln in i bakgrunden med vinter-tema men det är inget jag tänkt på eller märkt av

Fick min första vinst idag btw! Me love this game long time, och jag har bara kört en gubbe hittills hahaha

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf

Haha, jag förstod ingenting när jag såg DotA första gången heller x]

Angående voice set tycker jag Twitch e kul^^ Sion är rätt cool med dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Japp jag och ett antal IRL kompisar började spela där, men jag ska i alla fall testa EU servrarna. Funkar EU servrarna bra och jag får med mig dem att byta så kanske jag slutar på US. Men tillsvidare så kommer jag att fortsätta spela mest på US.

När vi ändå är inne på diskussionen om /joke etc så vilka hjältar tycker ni har roligast voice set? Mina favoriter hittills är Veigar och Sion.

Ge inte upp EU för fort, fick en del fransmän i mina första games. Som ni vet är fransmän helt sämst på engelska + att dom vägrar försöka skriva med det....

Visst fanns det spannish/Portugeise folk på US men dom kan oftast lite engelska och är inte lika många.

Permalänk
Medlem

Kom in i lal kanalen om ni vill lira med mig och massa andra erfarna spelare.

Kör mest Janna, går hur bra som helst.

Clash of Legends finalen:
http://www.youtube.com/watch?v=n6htu6MXq5Y&annotation_id=anno...

Permalänk
Medlem

Heter M3mon (någon jävel hade snott mitt namn ) på EU servrarna. Hittills har alla varit jätte noobs på EU servrarna men kanske blir bättre på högre lvls
Edit: blev mycket bättre när jag spelade några games till, nu är det massor av vettiga folk

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elactos
Kom in i lal kanalen om ni vill lira med mig och massa andra erfarna spelare.

Kör mest Janna, går hur bra som helst.

Clash of Legends finalen:
http://www.youtube.com/watch?v=n6htu6MXq5Y&annotation_id=anno...

Ljudet var lite efter i sista (+mer?) videon.
Noterar att skill nivåskillnaden mellan pre-mades med teamspik ej är så stor.

Permalänk
Medlem

Har kört vidare rätt så mycket idag eftersom jag sitter på landet med min laptop (:D ) men det var först det senaste gamet som jag blev riktigt krossad! Det var inte så att någon i vårt lag feedade utan det andra laget var äckligt duktiga, såg även flera nya champions på deras lag.

Jag har dock en fråga; kan man köpa teleport scrolls som i Dota? Jag undrar också hur man kan se sina fiender som är osynliga, fanns en kvinnlig champion med blå hud och lila hårfärg tror jag som gankade oss när hon var invis hela tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har kört vidare rätt så mycket idag eftersom jag sitter på landet med min laptop (:D ) men det var först det senaste gamet som jag blev riktigt krossad! Det var inte så att någon i vårt lag feedade utan det andra laget var äckligt duktiga, såg även flera nya champions på deras lag.

Jag har dock en fråga; kan man köpa teleport scrolls som i Dota? Jag undrar också hur man kan se sina fiender som är osynliga, fanns en kvinnlig champion med blå hud och lila hårfärg tror jag som gankade oss när hon var invis hela tiden

Teleport är en summoner spell. Anti invis finns under consumables och heter "clarity" (funkar som Gem i dota) sedan så finns det wards under samma meny. Nidalee's (nya hjälten) har traps som ger anti invis och Corky har raketer som ger anti invis

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ah tackar! Jag misstänkte att det fanns sånna teleport scrolls men har inte haft tid i gamen att kolla upp det Om det är så att den där champion har en skill som gör henne invis så ska jag fundera på att införskaffa mig gem

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Behöver ny CPU kylare till min stationära, å vad jag hatar nyår röd dag etc....

Det flyter inge bra på min laptop

Permalänk
Avstängd

http://lol-europe.com/walkthrough.php - Grym video om du aldrig har spelat DotA eller HoN innan.

http://leagueoflegends.com/articles/dota_and_lol - Har du spelat DotA/HoN innan och du undrar vad som är nytt/bättre.

Permalänk
Medlem

Vilka karaktärer har ni själva låst upp? (nu räknar jag inte med de man fått gratis)

Mina är:

Veigar
Tryndamere (ingen klass för mig, kändes bortkastat)
Nunu (inte heller någon storfavorit)
Katarina
Evelynn
Fiddlesticks
Shaco

Näste champion på tur är Cho'Gath. Ångrar att jag inte låst upp honom tidigare. :/ Sedan tror jag Warwick står på tur eventuellt.

Edit: La till en champion

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Vilka karaktärer har ni själva låst upp? (nu räknar jag inte med de man fått gratis)

Mina är:

Veigar
Tryndamere (ingen klass för mig, kändes bortkastat)
Nunu (inte heller någon storfavorit)
Katarina
Evelynn
Fiddlesticks

Näste champion på tur är Cho'Gath. Ångrar att jag inte låst upp honom tidigare. :/ Sedan tror jag Warwick står på tur eventuellt.

Eftersom att jag spelar lol mycket och vill stödja Riot Games så köpte jag Champions Bundle för 150 kr idag. Så de flesta kommer där ifrån.

Anivia
Ashe
Blitzcrank
Chogath
Corki
Mundo
Evelynn
Fiddlesticks
Gangplank
Heimerdinger
Jax
Karthus
Kassadin
Katarina
Master Yi
Nunu
Shaco
Singed
Sion
Soraka
Taric
Twisted Fate
Och sist men inte minst Twitch
Gillar alla hjältar utom heimerdinger och Karthus har ja bara kört 1 gång men han vill jag lära mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är nog bara Shaco o Katarina. Måste ha svärden kvar att spendera på runor...

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Avstängd

Tristana

Permalänk

Ni som har spelat League of Legends, vad tycker ni om tempot? Det verkar ju så långsamt. Det vill man ju verkligen inte ha i ett dota inspirerat spel.