League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenbarret
Ni som har spelat League of Legends, vad tycker ni om tempot? Det verkar ju så långsamt. Det vill man ju verkligen inte ha i ett dota inspirerat spel.

Det är snabbare tempo än Dota.
I och med att dom tagit bort möjligheten att döda sina egna trupper (denya), så slipper man extremt passivt spel. På högre nivåer av games så brukar det ofta vara 5vs5 battles på level 1 om "team-objectives".

Generellt är Mana poolsen större och cooldownsen kortare i League of Legends jämfört med DotA/LoL. Allt för att man ska slippa endast passivt högerklickande/etc.

Permalänk
Medlem

en sak som jag faktiskt stör mig lite på är när man får en person på sitt lag som ger upp efter 7min och kallar alla andra lame/noobs. Var precis med om det och shit, vad sånna människor kan förstöra ett game asså

Jag tänkte också på en sak; Jag tror jag har torskat varje game då motståndarlaget kör Twitch.

Är det bara en slump eller är han ruggigt op?

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twinkie
en sak som jag faktiskt stör mig lite på är när man får en person på sitt lag som ger upp efter 7min och kallar alla andra lame/noobs. Var precis med om det och shit, vad sånna människor kan förstöra ett game asså

Jag tänkte också på en sak; Jag tror jag har torskat varje game då motståndarlaget kör Twitch.

Han är lätt att bli feedad med på public games eftersom att han är range och har invis.
Därav så kan han springa runt och döda "noobs" på lvl 6 utan några speciella items, men det är ganska lätt att döda honom. Anti invis eller clense eller exhaust också blir han helt värdelös tidigt.

Enda som kan vara lite OP med honom är rangen på ultin men på max range så är den inte speciellt svår att undvika.
Det ryktas dock att twitch ska remakas i nästa patch

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Jag har totalt fastnat för Nidalee. En mångsidig champion som har allt jag önskar. Folk underskattar javelin toss räcklängd. Lika roligt varje gång de flyr iväg med lågt liv och tror de ställer sig säkert bakom ett av sina torn. Så kastar jag iväg ett spjut och BOOM HEADSHOT! Eller om de försöker ta sig in i melee range, så skiftar man form till kissekatten istället. Sen är man expert på att fly undan, eller att jaga ikapp. Me like.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Själv kör man med Tristana, började nyss spela och tycker det var grymt kul. Hon är riktigt skön, kan rocketjumpa över en skogsvägg så fort man får lågt liv. Sedan slaktar hon ju minions som ingeting och skadar underbart mycket när man har fått bra items. Nackdelarna är väl när man har lågt liv och inte har något rocketjump, eller när man blir stunnad och inte kan röra sig, då är man ganska körd.

Aja, någon som vet nåt bra ställe med lite guider till Champions?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Jag brukar söka runt på de officiella forumen för guider och tips.

Jag har olika favoriter från gång till gång när det gäller gubbs. Låste upp warwick för ett tag sedan, och den var väl så där.. lite väl enkel. Nu på senaste har det blivit massor av twitch. Vad kan man säga, grym champ. Nästan på snudd för imba imho.. Men lång och fin win streak.

MEN! Är riktigt frustrerad över lagget i spelet som jag verkar ha ikväll. Och det är för en gångs skull inte mitt trådlösa nätverk som strular, utan något i kommunikationen mot deras servrar. Jag har dock ändå en oerhört stor lust att lägga en mörk och tung förbannelse över min router, modell "dyr som fan med senaste xxxxxx-teknologin som ändå inte är ett skit bättre än clas ohlsons egentillverkade modell för 15kr".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Jag brukar söka runt på de officiella forumen för guider och tips.

Jag har olika favoriter från gång till gång när det gäller gubbs. Låste upp warwick för ett tag sedan, och den var väl så där.. lite väl enkel. Nu på senaste har det blivit massor av twitch. Vad kan man säga, grym champ. Nästan på snudd för imba imho.. Men lång och fin win streak.

MEN! Är riktigt frustrerad över lagget i spelet som jag verkar ha ikväll. Och det är för en gångs skull inte mitt trådlösa nätverk som strular, utan något i kommunikationen mot deras servrar. Jag har dock ändå en oerhört stor lust att lägga en mörk och tung förbannelse över min router, modell "dyr som fan med senaste xxxxxx-teknologin som ändå inte är ett skit bättre än clas ohlsons egentillverkade modell för 15kr".

Kör du på Europe eller US(a)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Kör du på Europe eller US(a)?

US. Har kvar mitt acc sen betan, och vill inte byta över till EU och förlora mina summoner stats/levels. Jävligt korkat att de gjorde som de gjorde, för nu sitter man ju där i skiten. MEN, med det sagt så brukar jag inte ha problem med US servrarna. (Fast har ingen lust att hänga kvar här riktigt, och vill inte heller börja om från början. Lutar kanske åt att man slutar spela snart).

Medans jag ändå är på gnällhumör...

* På senaste tiden har spelet börjat bugga ur totalt för mig. Buffikoner stannar kvar, trots att effekten är borta. Ikonen kan även ha någon annan spells bild, eller ingen bild alls.

* Varje gång ett spel avslutas nu så får jag vänta en dryg stund (matchstatistiken dyker inte upp och jag måste klicka avbryta), och sedan stänger launchern ner sig själv efter X antal error pop-ups.

* Om man råkar hoppa ur spelet och reconnectar igen så har jag även upplevt massiva buggar med mina items. De har bytts ut mot något helt annat, och allt är bara... trasigt?

* 9/10 matcher har otrevliga spelare, vilket förstör stämningen. Detta är ingen nyupptäckt, men nu börjar det krypa mig in på skinnet på riktigt. Börjar kanske inse att den här typen av spel har gjort sitt för min del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska testa spelet nu, verkar vara skit bra av vad jag har läst och sett, tack för tipset!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chop'ya
Ska testa spelet nu, verkar vara skit bra av vad jag har läst och sett, tack för tipset!!

Vad nickar du då?:)

Permalänk
Medlem
Citat:

US. Har kvar mitt acc sen betan, och vill inte byta över till EU och förlora mina summoner stats/levels. Jävligt korkat att de gjorde som de gjorde, för nu sitter man ju där i skiten. MEN, med det sagt så brukar jag inte ha problem med US servrarna. (Fast har ingen lust att hänga kvar här riktigt, och vill inte heller börja om från början. Lutar kanske åt att man slutar spela snart).

Man kommer snabbt upp i lvl, och vinner man ett par games i rad så möter man tillslut hög lvlade folk. Efter 4 games med typ 25-0 så mötte jag lvl 30's på EU...

Största fördelen med EU är att det är lättare att hitta klaner, som är enda lösningen mot retards. Sedan så tar inte uppdateringarna 10 timmar...

Nackdelen är att det är fler folk som inte kan engelska och det finns fler buggar i "start klienten" om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Man kommer snabbt upp i lvl, och vinner man ett par games i rad så möter man tillslut hög lvlade folk. Efter 4 games med typ 25-0 så mötte jag lvl 30's på EU...

Största fördelen med EU är att det är lättare att hitta klaner, som är enda lösningen mot retards. Sedan så tar inte uppdateringarna 10 timmar...

Nackdelen är att det är fler folk som inte kan engelska och det finns fler buggar i "start klienten" om du förstår vad jag menar.

Stämmer ganska bra.

Måste stänga av LoL processen för att sedan starta den igen efter varje game.
LOL^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twinkie

Klockren sammanfattning av LoL/DotA/HoN. Dom som är så där förstör ju mer än noobsen dom klagar på gör. Men det fattar dom inte själv.

Jag har spelat en del games där vi blivit totalt ägda i början men vi fortsatte att vara positiva, och började vara försiktiga och spela som ett lag. Då slutar det med att vi vinner, oftast. Men det går ju inte när en person i laget får värsta nerd rage utbrott och drar ner stämningen. För då är det verkligen kört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad nickar du då?:)

Mitt nick är Bounty Kill3r, hehe, frugan lacka igår så blev inget test haha, men nu har man väl varit snäll ett par minuter så då borde det funka,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfn
Klockren sammanfattning av LoL/DotA/HoN. Dom som är så där förstör ju mer än noobsen dom klagar på gör. Men det fattar dom inte själv.

Jag har spelat en del games där vi blivit totalt ägda i början men vi fortsatte att vara positiva, och började vara försiktiga och spela som ett lag. Då slutar det med att vi vinner, oftast. Men det går ju inte när en person i laget får värsta nerd rage utbrott och drar ner stämningen. För då är det verkligen kört.

Det som är bra är precis det du säger, man kan fortfarande vinna även fast det går skitdåligt i början. Så länge ens lag tar sig samman och kommunicerar. För motståndarna blir mer kaxiga och tar större risker, och det är just vid såna tillfällen man kan få in en fot i matchen igen. Dessa matcher är oftast roligare att vinna med.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

* Varje gång ett spel avslutas nu så får jag vänta en dryg stund (matchstatistiken dyker inte upp och jag måste klicka avbryta), och sedan stänger launchern ner sig själv efter X antal error pop-ups.

Händer mig med! xD
Kör du på Windows XP?

Funderar på att instalera Win 7, kanske funkar bättre då, "LoL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Händer mig med! xD
Kör du på Windows XP?

Funderar på att instalera Win 7, kanske funkar bättre då, "LoL"

Det har nog med något annat att göra, jag skulle skriva en post på LoL forumet. Kanske prova att om installera LoL.

Känner flera som kör xp utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Det har nog med något annat att göra, jag skulle skriva en post på LoL forumet. Kanske prova att om installera LoL.

Känner flera som kör xp utan problem.

Hehe, avinstallerade US, Europe klienten och de flest andra program på datorn, nu.

Tog även bort League of Legends mappen, Adobe Air runtime och körde CCleaner och rensade i registret.

Installerade om Europe klienten och håller på att tanka uppdateringarna nu, förhoppningsvis funkar det bättre nu.

Permalänk
Medlem

tänkte låna denna tråd lite snabbt bara.. lirar själv LoL, riktigt kul spel! Måste dock erkänna att när man lirat LoL ett tag och sedan skall lira en DoTa-match, så känns det väldigt annorlunda. Typ som att LoL är en förenklad version av dota

Aja, jag har iallafall ett litet problem med spelet nu. det är som så att jag loggar in, väljer ett game, kommer till hero select, och SEN när gamet skall startas så stänger programmet ner sig helt och ett felmeddelande kommer upp. Det står typ "the launcher has experienced an error. please restart the application."

Efter lite googlande och sånt så kom jag fram till att det kallas för "maestro error".. någon som har nån aning om hur jag kan fixa det? :/

Mobo: Gigabyte MA-770UD3
Grafik:Geforce GT240 512mb
CPU: Amd athlon quad 2.6ghz
Ram: 2st 1024mb kingston 800mhz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Hehe, avinstallerade US, Europe klienten och de flest andra program på datorn, nu.

Tog även bort League of Legends mappen, Adobe Air runtime och körde CCleaner och rensade i registret.

Installerade om Europe klienten och håller på att tanka uppdateringarna nu, förhoppningsvis funkar det bättre nu.

Funkar alldeles utmärkt nu.

Mvh r3mpuh

EDIT@

I ett tag...
Nu är det tillbaka igen!

Permalänk
Medlem

hej nån som kan säga mig varför det lagga som fan jag kollar i aktivitetshanteraren så ligger spelet på 400 000 kb nåt sen deras sån lolclient ligger på 300 000 kb det lagga fan men ändå är fps på 59 nått .,.. men min hjälte lyder inte alltid så dö ofta... ha en bra data vet ej vad felet är nån som vill hjälpa mig?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeXon
hej nån som kan säga mig varför det lagga som fan jag kollar i aktivitetshanteraren så ligger spelet på 400 000 kb nåt sen deras sån lolclient ligger på 300 000 kb det lagga fan men ändå är fps på 59 nått .,.. men min hjälte lyder inte alltid så dö ofta... ha en bra data vet ej vad felet är nån som vill hjälpa mig?

Vad har du för ping?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

700 i ping

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Citat:

700 i ping

Seriöst? Hur fan kan du ha 700 i ping?

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

vet ej sen allt flyter på men min gubbe rör sig inte ibland skitt störrigt.. vet ej faktis.... har 100/100 lina med..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar själv på EU. Nickar Krews bara adda om ni vill lira.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Eftersom man har konto på amerikasnak versionen om jag laddar ned eu har jag samma nick då? samt allt man köpt följer med ? annars måste jag stanna kvar i usa.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Zotac 5060Ti 16gb, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1080.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infocus
Eftersom man har konto på amerikasnak versionen om jag laddar ned eu har jag samma nick då? samt allt man köpt följer med ? annars måste jag stanna kvar i usa.

Nope allt blir nytt men du kan ju kanske höra med RIOT supporten om dom kan fixa det. Jag fick closed beta skinnet på Rammus även om jag bara vart på EU i en månad.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

vet ej sen allt flyter på men min gubbe rör sig inte ibland skitt störrigt.. vet ej faktis.... har 100/100 lina med..

Du har en trådlös router? = Någon laddar ner med ditt internet.
Du har familjemedlemmar som kan tänka sig ladda ner saker?
Du laddar ner saker?

Tänkbara anledningar till din ping.

Den bör ligga under 70 på Europe.

Permalänk
Medlem

Happ, tog beslutet i går kväll att börja med EU-klienten istället. Får testa och se hur det verkar sen. Alla mina gubbar jag sparat ihop till är dock *poff* borta.

Visa signatur