Radeon HD 4770 med specialkylare från Powercolor

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 4770 med specialkylare från Powercolor

Powercolor satsar på att hålla temperaturerna under kontroll med hjälp av ett specialkylt Radeon HD 4770.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Powercolor PCS HD 4770 kommer till butikshyllorna under augusti månad"

med tanke på den oerhört goda tillgången på GPU:er så skulle jag nog snarare gissa på December... Om inte de nytillverkade kretsarna oavkortat går till AMD:s DX11-kort vilket är mer troligt.

Finfin lagerstatus på samtliga 4770-modeller.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1307

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk

Ballt, hur presterar 4770 i cf? Kan man jämföra det med något kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darky0ne1
Ballt, hur presterar 4770 i cf? Kan man jämföra det med något kort?

Tror 20% bättre än 4890.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Kylaren ser ju nästan identisk ut med den som ASUS har på 4670, och den låter som fan.

Permalänk
Inaktiv

Set ut som budgetkylaren från Arctic Cooling.

Permalänk
Medlem

Kanske blir mitt nästa grafikkort...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Önskar gigabyte eller någon annan kunde trycka ur sig en bra passiv lösning för HD4770 från fabrik någon gång i år.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Jisses vilken fjutt.

Är de något kort som behöver en special-kylare så är det ju 4870x2. Fyfan vad hemskt den låter (Och kyler för den delen). Det är ju dessutom jävligt dåligt med alternativa kylare till det kortet, då det enda vettiga alternativet är vattenkylning. Vill verkligen få tyst på mitt iaf

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Önskar gigabyte eller någon annan kunde trycka ur sig en bra passiv lösning för HD4770 från fabrik någon gång i år.

Vill ha ett nu. Isåfall blir det tyst och prestandan räcker gott och väl för HoN och lite CoD 5. Sen köper man ett till och kör CF

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Kylaren ser ju nästan identisk ut med den som ASUS har på 4670, och den låter som fan.

Den är inte samma som på ASUS 4670 1GB iallafall.
Men den på bilden är väldigt lik Powercolor HD 4730 och den är ovanligt tyst.

Powercolor HD 4730
http://www.komplett.se/img/p/800/478063.jpg

ASUS HD 4670
http://www.komplett.se/img/p/400/404946.jpg

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Önskar gigabyte eller någon annan kunde trycka ur sig en bra passiv lösning för HD4770 från fabrik någon gång i år.

Om jag inte minns fel ska det finnas redan en från Gigabyte.

http://www.pcgameshardware.com/?menu=browser&article_id=68654...

Osäker om den går att få tag på eller om den bara presenterats. Men passivt är det då.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vill ha ett nu. Isåfall blir det tyst och prestandan räcker gott och väl för HoN och lite CoD 5. Sen köper man ett till och kör CF

Hänt med ditt 8800 ultra?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Hänt med ditt 8800 ultra?

Troligtvis minnet som inte fungerar riktigt på det. Funkar utan drivrutiner så. Och har testat i annan dator.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Troligtvis minnet som inte fungerar riktigt på det. Funkar utan drivrutiner så. Och har testat i annan dator.

Tråkigt Tråkigt.
Mitt 4770 har gått sönder på något mystiskt vis Förhoppningsvis får man ett nytt på RMA men det dröjer väl minst 47 dar innan det dyker upp :@

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Tråkigt Tråkigt.
Mitt 4770 har gått sönder på något mystiskt vis Förhoppningsvis får man ett nytt på RMA men det dröjer väl minst 47 dar innan det dyker upp :@

Nej, det kan inte kallas skälig tid direkt, så antingen får de försöka fixa alternativ eller lösa det på annat sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av majtymicke
Om jag inte minns fel ska det finnas redan en från Gigabyte.

http://www.pcgameshardware.com/?menu=browser&article_id=68654...

Osäker om den går att få tag på eller om den bara presenterats. Men passivt är det då.

Väntat på det kortet i månader, hitills är det inte mer än en myt på bild tyvärr.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Nej, det kan inte kallas skälig tid direkt, så antingen får de försöka fixa alternativ eller lösa det på annat sätt.

Inet får nog kortet idag sen dröjer väl det nån dag innan nån kikar på det och sen nån vecka innan ett 4770 som jag villl ha kommer in på lager så man får vål stå ut med lång väntetid

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed