Permalänk
Medlem

Headset ca. 500 spänn

Hej, då mitt tredje headset detta året har blivit ihjältrampat så behöver jag självklart ett nytt! Någon som kan ge en rekommendation? Det ska vara bra ljud, skönt, tåligt mm. mm. Så bra prestanda för pengarna som möjligt, helt enkelt Runt 500kr alltså.
Tack!

Permalänk
Medlem

Koss gaming headset med mick - https://www.inet.se/datortillbehoer/headset---mikrofoner/head...

steelseries siberia - https://www.inet.se/datortillbehoer/headset---mikrofoner/stee...

finns ju alltid massa olika modeller, vet att Mediamarks brukar ha ett bra utbud av headset till överkomliga priser.

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

Ok, det är ju en viss prisskillnad på dessa 2, skiljer det lika mycket i prestanda? Vilket är skönast?
Tack!

Permalänk
Medlem

Jag har ett Icemat siberia (steelseries siberia nuförtiden) och är riktigt nöjd. Underbart sköna, man kan ha dem på väldigt länge utan att få ont i öronen som man brukar få på vissa headsets. Jag tycker ljudet är helt OK, är väl ingen ljudexpert men jämför man med billiga koss headsets som jag haft tidigare är ljudet grymt. Micken gör sitt jobb, det är väl inte den bästa, men duger helt klart.

Om jag vore du skulle jag lätt köpa ett Siberia.

Permalänk
Medlem

ok tack så mkt!
Deal!

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC161, PC151 osv eller vad dom nu heter. Har någon tidigare modell och är nöjd med dom.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Jag har steel series siberia "Ironlady"
innan dess hade jag de vanliga vita siberia lurarna,

samma lurar olika look och dom är helt underbara, skönt ljud för spel, sitter bra som attan på huvudet , man kan sitta i timmar utan att tänka att dom är på

enda minuset kan vara lite klen bas (inte dålig , bara lite klen)
Men det är faktiskt "gaming" lurar och inte musiklurar i första hand så

rekommenderas starkt!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Ta inte Koss, de är skit (går lätt sönder och halvdan mic. Steelseries är gryyma! Älskar dom och har kört med dem i snart 2 år nu :)!

Permalänk
Medlem

Haha okokok jag tror jag vet vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Ta inte Koss, de är skit (går lätt sönder och halvdan mic. Steelseries är gryyma! Älskar dom och har kört med dem i snart 2 år nu :)!

Nöjd med mina också, tåliga och man får inte ont av dom hur länge man än sitter.

Permalänk
Medlem

Hmmm.. hur lägger man Sweclockers-saken i kundvagnen? Den som ger gratis frakt alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nässe
Hmmm.. hur lägger man Sweclockers-saken i kundvagnen? Den som ger gratis frakt alltså

inet.se/kampanj - https://www.inet.se/artikel/6101343/

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag gillar Steel Series Siberia. Har haft dom i ca 7 månader nu och dom fungerar bra. Inget fel på micen, som många säger.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aqulio
https://www.inet.se/artikel/6304234/

e inte heller så tokiga

Dom är rätt bra ja, hadde ett par sånna tills farsan lyckades kliva på dom där dom låg på glovet i rummet :P. Men lite små i mitt tycke. Dom låter som fan utanför också, fungerar nästan som högtalare. Så inget bra köp om du vill ha dom för att hålla det tyst omkring dig. Men dom har riktigt bra ljud i dom tycker jag.

Permalänk

Stellseries siberia är bra och mycket sköna men micen är inte så jätte bra :/, micken sitter inte fast i headsetet

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607