Arbetsliv: CV-skrivning - Bemanningsuppdrag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Naboo
Registrerad
Okt 2003

Arbetsliv: CV-skrivning - Bemanningsuppdrag

Hallå där!

Jag har en liten kort fråga kring CV-skrivning.

Hur brukar ni göra när ni ska skriva in i era CV de företag ni har jobbat på men där ni har varit anställda av ett bemanningsföretag? Skriver ni då namnet på bemanningsföretaget eller det företag där hela verksamheten bedrevs, dvs. kundföretaget i det här fallet? Jag brukar skriva bemanningsföretagets namn, men det känns ändå på något sätt fel i och med att verksamheten bedrivs som sagt hos kundföretaget egentligen... jag vet inte. Hur brukar ni göra?

Tack på förhand!

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Ja det är väl bara att skriva att du varit anställd av 'bemanningsföretaget' och haft uppdrag hos företag 'XY'

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2004

Jag brukar skriva stället jag var på när jag var anställd via ett bemanningsföretag. För min del känns det som en bättre beskrivning av det jag gjorde. Fast jag brukar ha med en notis om att det var via ett annat företag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweet spot
Registrerad
Sep 2007

Precis som ilmarinen hade jag nog också gjort om jag var anställd via bemanningsföretag. Bemanningsföretaget hade jag nämnt av principskäl, men nya arbetsgivaren är ju mest intresserad av vad du faktiskt gjorde och vilka uppgifter du har. Ge dom vad de vill ha, och du ska få det du vill ha

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Arbetsgivare - Bemanningsföretaget - 7 april 2000 - 15 maj 2004
- Arbetsplats - Kul med stål AB - 7 april 2000 - 3 juni 2000
- Arbetsplats - Pang på rödbetan HB - 3 juni 2000 - 23 december 2000
osv... osv...
Så hade jag gjort iallafall.
Fast med lite bättre uppdelning i ett korrekt wordprogram skapat med en mall som går att öppna även i uråldriga word-programvaror.

[Edit] går ju att lägga till arbetsuppgifter under varje arbetsplats.

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if