Tycker ni det är värt? SNES, NES

Permalänk
Medlem

Tycker ni det är värt? SNES, NES

Hej!
En person ville köpa 2 NES spel och 2 SNES spel av mig.

Spelen och priserna jag tänkt är:
SNES:

Starwing 100kr
DonkeyKong country 2 diddy's kong quest 150kr

NES:

Teenage mutant Hero TURTTLES 150kr
SuperMario bros 3 150kr

Vad tycker ni? är det billgit ?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du är dum som säljer spelen , kolla runt lite du kan som sagt få en hel del för spelen av folk som är ensiuaster (ursäkta stavningen) dock som minst kan du altid ta det pris du angett.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Ja det tänkte jag också :S vi får se på nästa marknad om jag säljer allt där man kan få en jädra massa pengar( SNESet fungerar utan problem) men NES har jag lite problem med.. men ska fixa det.

hur mycket kan man få för ett SNES i fint skick?

Permalänk
Medlem

Här kan du se hur mycket folk betalar: http://www.tradera.com/TV-spel-Dataspel-30

Begagnade grejer är inte värda några större summor, skulle du däremot ha nånting som fortfarande är inplastat är det värt betydligt mer.
Fast sist jag handlade med gamla TV-spel (köpte mest) så satt folk och väntade till sista sekunden med att lägga bud för att inte priset skulle trissas upp.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Här kan du se hur mycket folk betalar: http://www.tradera.com/TV-spel-Dataspel-30

Begagnade grejer är inte värda några större summor, skulle du däremot ha nånting som fortfarande är inplastat är det värt betydligt mer.
Fast sist jag handlade med gamla TV-spel (köpte mest) så satt folk och väntade till sista sekunden med att lägga bud för att inte priset skulle trissas upp.

glömde totalt bort att tradera fanns tack s mycket!

såg att Super mario bros 3 kostade ungeför 200-250kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Här kan du se hur mycket folk betalar: http://www.tradera.com/TV-spel-Dataspel-30

Begagnade grejer är inte värda några större summor, skulle du däremot ha nånting som fortfarande är inplastat är det värt betydligt mer.
Fast sist jag handlade med gamla TV-spel (köpte mest) så satt folk och väntade till sista sekunden med att lägga bud för att inte priset skulle trissas upp.

Tja, man kan oftast sätta ett maxbud på dessa siter så att systemet självt lägger max den summa man tycker det är värt, men mindre om inga andra lägger upp till det taket.

Det vore ju konstigt om priserna alltid trissades upp bara för att det är i auktionsform också.

Men Tradera kan jag rekommendera, köper/säljer själv där, det funkar riktigt bra oftast.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Tja, man kan oftast sätta ett maxbud på dessa siter så att systemet självt lägger max den summa man tycker det är värt, men mindre om inga andra lägger upp till det taket.

Det vore ju konstigt om priserna alltid trissades upp bara för att det är i auktionsform också.

Men Tradera kan jag rekommendera, köper/säljer själv där, det funkar riktigt bra oftast.

Ja maxbud är det enda sättet om man vill ha en grej; lägga på en femtilapp mer så man garderar sig. De gångerna jag inte gjort det har det hänt att det kommit någon när det är en halv minut kvar och bjudit en krona över, då blir man ju riktigt förbannad och jag kan tänka mig att säljaren också blir det eftersom han tvingas sälja varan till ett lägre pris än någon annan var beredd att betala.

En gång blev jag så förbannad att jag skickade ett mail till han som vann auktionen och förklararde vilket oseriöst beteende det var, han svarade bara nåt i stil med att "det är så det fungerar här".

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100