Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Blir nog till att köpa det här spelet för att köra online sedan! Verkar fanimig schysst!

Edit: Detta eller Arma2, vad är det för skillnad? Om jag vill köra lite mer åt det "seriösa" krigssimulator hållet? Är det Arma2 som gäller då eller funkar CODMW2 också? Fan kan inte bestämma mig nu

arma 2 är krigssimulator, cod mw2 är arkade så det sjunger om det, kommer upp massa grejer man klarat varje gång man dödar nån typ ^^

Permalänk

för kort spel enligt mig.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

Trevligt med Host Lag.

Alla fick hiccups varje 2-3sekund och fienden dog inte förräns ett par sekunder efter att man skjutit + att hosten själv hade ju perfekt ping och kunde se andra innan man såg honom. Trevligt detta, dock så bytte spelet host efter en stund och då blev allt fint igen, eller en stund iallafal lsedan började lagget igen.
Många som lämnade också

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Fick min första Tactical Nuke nu. Wooho, körde Afghan förövrigt, Domination.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem

Finns det något semi-automatiskt vapen utan rekyl? Saknar G3an nå fruktansvärt =/.

Permalänk
Medlem

FAL är väl det närmsta man kan komma G3an tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Blir nog till att köpa det här spelet för att köra online sedan! Verkar fanimig schysst!

Edit: Detta eller Arma2, vad är det för skillnad? Om jag vill köra lite mer åt det "seriösa" krigssimulator hållet? Är det Arma2 som gäller då eller funkar CODMW2 också? Fan kan inte bestämma mig nu

Arma 2 är en fullblodig simulator.
MW2 är ett arkadspel som går snabbt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Finns det något semi-automatiskt vapen utan rekyl? Saknar G3an nå fruktansvärt =/.

AUGen skjuter så snabbt att du inte hinner märka av rekyl.
Grym på ta ner juggernauts i special ops.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Pang pang

Permalänk
Medlem

Om jag formaterar min dator, "ominstallerar steam" måste jag då börja om min MP karriär ?

"Codmw2 ligger på min andra hårddisk, så om jag formaterar min OSdisk, *installerar nytt xp* kan jag fortfarande lira sen då ?"

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stavis
Om jag formaterar min dator, "ominstallerar steam" måste jag då börja om min MP karriär ?

Vad jag har förstått så sparas din profil online på Steam. Är inte hundra på det dock.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

uhm, okej.. fasen, så måste det ju vara. eller ?

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem

Undrar också det. Sparas multiplayer samt SP saves på Steam? Lite surt om man förlorar sin lvl 58 i Multiplayer....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Alla stats osv sparas ju inte lokalt utan på spelservern alt. hos steam om det nu finns en global rankinglista..

Sparfiler sparas ju lokalt på datorn...

Permalänk
Avstängd

Ja sparfilerna sparas i steam. Det var en av huvudsakerna varför infinitewards valde steam

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

ao, okej tack så mycket då babes

Då kommer vi till nästa fråga, VAD kan man göra för att få bort så mycket detaljer (onödiga) som möjligt i spelet ? ex bocka ur/bock i, sänka/höja något, osv osv.

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem

blir snart galen, ni vet det där uppdraget i snön, andra uppdraget. jag har youtubat för jag inte fattade vad man skulle göra när ens kollega blev tillfånga tagen. man ska ta fram en detonator till sprängämnet man satt på tank stationen och spränga den MEN vilken knapp trycker jag på för att få fram den. har kört om checkpointen säkert 50 ggr och klickat på alla knappar på tangent bordet utan resultat så hur fan gör jag?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
blir snart galen, ni vet det där uppdraget i snön, andra uppdraget. jag har youtubat för jag inte fattade vad man skulle göra när ens kollega blev tillfånga tagen. man ska ta fram en detonator till sprängämnet man satt på tank stationen och spränga den MEN vilken knapp trycker jag på för att få fram den. har kört om checkpointen säkert 50 ggr och klickat på alla knappar på tangent bordet utan resultat så hur fan gör jag?

Tror det är Secondary equipment eller granatknappen. Kolla i options så du har allt bindat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
blir snart galen, ni vet det där uppdraget i snön, andra uppdraget. jag har youtubat för jag inte fattade vad man skulle göra när ens kollega blev tillfånga tagen. man ska ta fram en detonator till sprängämnet man satt på tank stationen och spränga den MEN vilken knapp trycker jag på för att få fram den. har kört om checkpointen säkert 50 ggr och klickat på alla knappar på tangent bordet utan resultat så hur fan gör jag?

den kommer fram själv, resten får du allt lista ut

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
blir snart galen, ni vet det där uppdraget i snön, andra uppdraget. jag har youtubat för jag inte fattade vad man skulle göra när ens kollega blev tillfånga tagen. man ska ta fram en detonator till sprängämnet man satt på tank stationen och spränga den MEN vilken knapp trycker jag på för att få fram den. har kört om checkpointen säkert 50 ggr och klickat på alla knappar på tangent bordet utan resultat så hur fan gör jag?

Musknapp 1 vid rätt tillfälle...

Permalänk

Fan va frustrerande mp kan vara, om man bortser från allt lagg och liknande så är det ju killstreak på killstreak, superman perks och mitt nya hatobjekt akimbo shotgun. gahh

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Avstängd

kul spel, lite för kort bara, jag har klarat det 2 gånger nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cartoonhero
Fan va frustrerande mp kan vara, om man bortser från allt lagg och liknande så är det ju killstreak på killstreak, superman perks och mitt nya hatobjekt akimbo shotgun. gahh

Killstreaksen tycker jag är ganska balanserade. Väldigt enkla att skjuta ner iaf.

Vad gäller akimbo shotgun så håller jag med dig, modell 1887 akimbo är helt otroligt sjukt jobbiga. Range:n är konstig också, typ dubbla från vad det var i CoD4

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Arma 2 är en fullblodig simulator.
MW2 är ett arkadspel som går snabbt.

AUGen skjuter så snabbt att du inte hinner märka av rekyl.
Grym på ta ner juggernauts i special ops.

Med rödpunktssikte utan extra attachments tycker jag mig kunna känna av rekylen rätt bra.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Med rödpunktssikte utan extra attachments tycker jag mig kunna känna av rekylen rätt bra.

Inte nog mycket för att man inte kan rätta till det när man skjuter full auto.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man låser upp något mer än fler "Custom Class"-slots i Prestige mode?
Läste något om att på Prestige 4 så kan du välja 4 Killstreaks, stämmer det?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

HATAR ALLA SOM FUSKAR JÄVLA LOOOOOOOOOOSERS!!!

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STimmyS
HATAR ALLA SOM FUSKAR JÄVLA LOOOOOOOOOOSERS!!!

Många ryssar överallt tycker jag..

Och det är grymt jobbigt då dom spammar chat hela tiden med á à ò ó ô éè ìí hela tiden och så laggar dom

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Vissa spelare blir man lite suspekt på.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd

Alla ryssar jag har mött har antingen fuskat eller campar i basen och förstör för en-.-

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Alla ryssar jag har mött har antingen fuskat eller campar i basen och förstör för en-.-

Antar att det är en grej man får ta då vi bor i Sverige och får väl joina mestadels finskt och ryskt folk när man lirar.. vet folk i UK som aldrig mött nån ryss.

Söker spelet efter serverar inom en radie eller nåt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200